گرامی مقدم در گفت‌و‌گو با خبر فوری:

مردم در انتخابات شرکت نکنند، پیروزی جناح اصولگرا قطعی است/ رفتار شورای نگهبان به سردی انتخابات دامن می‌زند

سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: مگر می‌شود کشور با این حاکمیت و دستگاههای عریض و طویل و نهادینه شدن ساختارهای مختلف به یک باره همگی اذعان می‌دارند که اساسا ما خبر نداشتیم چه زمانی افزایش بنزین صورت می‌گیرد.

مردم در انتخابات شرکت نکنند، پیروزی جناح اصولگرا قطعی است/ رفتار شورای نگهبان به سردی انتخابات دامن می‌زند

با پایان یافتن زمان ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان که بر اساس قانون انتخابات وظیفه بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخباات را بر عهده دارد، وارد عرصه بررسی صلاحیت ها می‌شود . موضوعی که با عبارت نظارت استصوابی در افکار عمومی شناخته می‌شود. منتقدان این حکم قانونی معتقدند اعضای شورای نگهبان با نگاههای سیاسی به صلاحیت افراد نگاه می‌کنند، ولی مدافعان این مسئله بر این باورند که اینگونه نیست . آنچه که مهم است این است که تنها دو ماه تا شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و تایید گسترده نامدزها می‌تواند فضای نا امیدی موجود در جامعه را تا حدود زیادی تلطیف کند و مردم را پای صندوق‌های رای بکشاند.

در این ارتباط با اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی به گفت و‌گو نشسته‌ایم.

اسماعیل گرامی مقدم با بیان اینکه آنچه از ترکیب ثبت نامی‌ها می‌توان برآورد کرد این است که همه چهره‌های اصلاح‌طلب وارد عرصه انتخابات نشدند، اظهار داشت : به ویژه آنهایی که در دوره های گذشته رد صلاحیت شدند وارد عرصه نشدند و این به خودی خود دغدغه اصلی مردم و یک نقطه ناامیدی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل اتفاقات چند ماهه اخیر افت شدید ارزش پول ملی را شاهد هستیم که زندگی روزمره مردم و معیشت مردم را به مخاطره انداخته است. مردمی که به خاطر اعتراض کردن وارد صحنه شدند، هزینه سنگینی دادند و حتی کشته هم دادند و این مسئله به اکثر لایه های جامعه هم منتقل شده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان این اعتقاد که سردی انتخابات کاملا روشن است، تصریح کرد: با این وضعیتی که وجود دارد اگر شورای نگهبان هم مثل دوره های گذشته رد صلاحیت ها را به شکل سیاسی انجام دهد و یک جریان سیاسی را رد صلاحیت کند و یا اینکه در مقاطع مختلف آنها را رد کند، حتما این موضوع به سردی انتخابات خواهد افزود. متاسفانه شورای نگهبان دست یک جریان را برای برنامه ریزی انتخابات و تبلیغات باز می‌گذارد و دست یک جریان را هم می بندد و در چنین شرایطی باید همگی نگران کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند.

گرامی مقدم در پیش بینی خود از آینده مجلس و اینکه آیا فکر می‌کند مجلس آینده چهره محور است یا باید منتظر ورود تازه وارد ها به مجلس باشیم ؟ گفت:به نظرم مجلس یازدهم تلفیقی از چهره های سیاسی مطرح و شناخته شده و از نیروی جدید و تازه وارد خواهد بود . به لحاظ گرایش های سیاسی هم از سه جریان اصلاح طلب اصولگرا و مستقلین در مجلس حاضر خواهد بود.

وی در عین حال گفت: تا زمانی که رفتار شورای نگهبان را در این انتخابات مشاهده نکنیم نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم ، اما این سردی انتخابات به نظرم به همه جریانهای سیاسی لطمه وارد خواهد کرد و متاسفانه گام هایی برداشته نشده است و سخنان مسوولین به این ناامیدی دامن میزند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: در 25 آبان که افزایش قیمت بنزین را داشتیم تا امروز هیچ مسوولی شجاعت و جسارت این را نداشته است که با مردم صادقانه سخن بگوید و بگوید من مسوول افزایش قیمت بنزین هستم .همه میگویند یا صدا و سیما مقصر است یا وزارت کشور یا رییس جمهور. متاسفانه هیچ کسی تا الان نیامده مسوولیت را بپذیرد و این غیر صادقانه برخورد کردن با مردم با نا امیدی در این روزهای اخیر افزوده است. مگر می‌شود کشور با این حاکمیت و دستگاههای عریض و طویل و نهادینه شدن ساختارهای مختلف به یک باره همگی اذعان می‌دارند که اساسا ما خبر نداشتیم چه زمانی افزایش بنزین صورت می‌گیرد. چگونه مردم به حاکمان اعتماد کنند و پای صندوق رای حاضر شوند؟ معتقدم این مهمترین چالش این انتخابات است که دلسوزان باید فکری به حال این بکنند.

گرامی مقدم در مورد پیش بینی خود از احتمال ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم نیز گفت: اظهار نظر در این مورد هنوز زود است. اما آنچه مشخص است این است که اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند پیروزی جناح اصولگرا قطعی است. همیشه جناح اصولگرا با حداقل رای به مجلس رفته است . مردم باید دقت کنند که کناره گیری آنها از انتخابات به معنی این است که باید 4 سال دیگر تحت حاکمیت جریان اصولگرا باشند و منتظر اجرایی شدن سیاست‌های آنها بمانند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • کاربر ناشناس
    0

    می خواهی تا که با این جریان اصلاحطلبت مردم را به تباهی بگشانید

    نظرات شما -
    • غضنفر
      0

      مملکت را اصلاح طلب ها به نابودی کشاندند خدا از شما ها نگذره وبه عذاب سختی منجر بشوید

  • حمید
    0

    همون بهتر اصولگراها پیروز بشند مجلس فعلی که اکثریت نسبی با اصلاح طلبان بود چه گلی به سر این ملت زد در مقابل افزایش قیمت دلار و خانه و خودرو و بنزین فقط نگاه میکرد و در مواردی از دولت حمایت میکرداین مجلس باید روحانی را استیضاح می کرد

  • علی
    0

    چه رای بدهیم و چه ندهیم یک اتفاق حتمی است . اینکه وقتی مجلس جدید تشکیل شد پس از مدتی مردم خواهند گفت کاش همان مجلس قبلی میماند . تجربه نشان داده هرکسی که رفته بعدی بدتر بوده .

  • کریمی
    0

    شرکت کنند که چی بشه نماینده ها بیایند فقط پول بگیرند و در مجلس بخوابند و مردم هم در فلاکت زندگی کنند؟در شرایط فعلی مجلس نباشه بهتره

  • مراد
    0

    شما چه گلی بر سر مردم گردید .اصول گرایان هم فقط دزدی فساد بلدند .یکی هم حمایتشان می کند

  • حسین
    0

    درودبر اصولگرایان

  • ف
    0

    بسه دیگه تو را خدا ازبس مردم با این حرفها گول زدید گفتید اگه رای ندید ال میشه بل میشه این را هم بدانید چه خواجه علی چه علی خواجه جفتش یکی پس هر کسی تو انتخابات رای بیاره چه این دسته چه اون دسته همشون سر تا پا یه کرباس هستند دزد . ریاکار . منافع طلب .

  • حامی
    0

    مردم همیشه ثابت کردند پشتیبان ایران و انقلاب هستند ، البته اگه برخی از شما مسئولین بزارید و به خاطر بازی های سیاسی و حزبیتون این قدر به مردم آسیب و صدمه مادی و روحی و روانی نرسونید. آخه برادر عزیز،چرا آب به آسیاب مخالفان ایران و انقلاب میریزی،کدوم سردی انتخابات؟ به خدا اگه برخی از شما ها به جای این انرژی که در سوئ مدیریت و جوسازی های نادرست و بازیهای اعصاب خورد کن سیاسی میزارید، وقت و انرژی و دغدغتون رفع مشکلات مردم و رونق تولید و حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت جوانان و نخبه ها بود خیلی از مشکلات حل میشد. بسه دیگه این بازیهای سیاسی و حزبیتون ،بسه

  • محمود رضایی
    0

    چه تفاوتی داره چه کسی پیروز انتصابات آقای جنتی بشود؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا که به اصلاح طلب دروغگو دغل باز رای دادیم چه تغییر مثبتی مشاهده کردیم که بخوایم بازم پای صندوق بیایم ..اینا همشون سروته یه کرباسن دزد وکلاهبردار بنده خودم به نماینده خیر ندیده اصلاح طلب رای دادم بعدش یه ضررخیلی بزرگی بهم زد شغلم را گرفت داد به اقوام خودش بنده هم الان سه ساله که بیکارم

  • ح
    0

    شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی با خسارت مادی ومعنوی که وارد کردید مردم را کلا نا امید کردید مردم اتفاقا در انتخابات شرکت می کنند که حتما شما شکست خورده دست از سر کشور و ملت بردارید..

  • سایا
    0

    خب اصولگرا برنده شه، مگه فرقی هم میکنه؟خودتون از این بازیا خندتون نمیگیره؟ بهتره یه حیله دیگه بکار ببرید

  • ناشناس
    0

    جناب اقای سخنگو چرا سخن پراکنی میکنی شورای نگهبان اگر نظراتش جناحی بود چگونه در مجلس ازهمه جناحها حضور دارند والبته مردم اعتماد شان بسیار خوب هست و همیشه از فتنه گران بیزار واز شورای نگهبان هم برخورد انقلابی مورد انتظار است .اگر منظورتان حضور فتنه گران هست که این را در خواب هم نخواهید دید مردم در روز نهم دی هرسال و حتی در راهپیمایی بعداز اغتشاشات اخیر نشان دادند که علا رغم مشکلات اقتصادی به نهادهای انقلابی وامنیتی اعتماد داشته وحمایت می کنند.

    نظرات شما -
    • امیری
      0

      مواظب حرف زدنت باش ناشناس ! خیانت مسولین به مردم کاملا واضح هست.تو دیگه خودتو نچسبون به مسولین.شکم سیر و بدبخت بیچاره هیچوقت نمیره راهپیمایی!!!

  • بیکس
    0

    نه این خوبه نه ایشون لعنت به هردوتاشون

  • ایرانی
    0

    مگر رای دادن مفهمومی هم داره. همه دوره ها رای دادم . اما دیکه رای نمی دم . چون مجلس و نماینده کاریی نیستند...

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      دقیقا در آبان ۹۸ مشخص شد مجلس مترسکی بیش نیست

  • حمید
    0

    نماینده اصلاح طلب و اصولگرا هیچ کاری برای ملت نخواهند کرد فقط فرقی که بین اصولگراها و اصلاح طلب ها است اینکه آنها موضعشان همیشه مشخص است ولی اصلاح طلب ها همیشه وعده وعید الکی می دهند تا رای بیارندو بعد به مردم خیانت می کنند هیچکام از شعارهاییکه اصلاح طلب ها موقع انتخابات می دادند عملی نکردند

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگر برای مردم این جناح آن جناح معنی ندارد همه سرته یک کرباس هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    جناح صلاح طلب خیانت کار است خودتان هم می دانید که هیچ کاری برای مردم ضعیف نکردید یعنی در توانتان نیست

  • سوسن
    0

    چه فرقی میکنه کی برنده بشه

  • علی
    0

    هیچ فرقی نداره و مهم نیست

    نظرات شما -
    • چی بکم والاه
      0

      دقیقا همینطوره *مردم درهمه دوران جمهوری اسلامی هرروز یک قدم پس رفت داشتند

  • کاربر ناشناس
    0

    باشه من رای میدم

  • محمد
    0

    مردم شرکت نکنند اصولگرا ها پیروز می شوند دقیقا منظورشون چیه مردمی که به اصولگراها رای می دهند جزء ملت ایران به حساب نمیان از نظر ایشون حالا اصولگراها بیاین نه اینکه مجلس ودولت دست اینها بوده همه چیز رواباد کردند

  • کاربر ناشناس
    0

    سیاست اصلاح طلبان چیکار کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی که به کشورهای غربی وابسته نقشه انها رابه انجام برسونه مگه مردم ایرانم براش ارزشی داره پول مردم به جیب بزنن خوب کشور ازهم پاشید خدا بهش قرصت نده .اگه رهبر بخاد ما هستیم

  • منصفی
    0

    آقای مقدم خیلی بی انصاف و از عدالت به دور هستید این هشت سال ملت و کشور را دوستان و هم کیشانتان به فلاکت و بدبختی انداخته اند و دلار را به هفده هزار تومان رساندند در دنیا ایران را زبون و خوار و بازیجه دست غرب کرده اند و د یگر اینکهمی فرمائید اگر اصلاح طلبها هاشرکت نکنند مردم استقبال نمیکنند مگر اصلاحطلبان همه ملت هستند

  • ناشناس
    0

    نادیده گرفتن حقایق تلخ فاجعه بار آشکار چه نتیجه ای خواهد داشت؟؟؟!!! --- بودجه بندی شیخ حسن روحانی در طول بیش از شش سال از دو دوران ریاست او بر کشور با همراهی مجلس شورا ، خدمت پیوسته به سرمایه و سرمایه دار و انکار حق ملت ، که ستون فقرات کشور و نظام است ، در ثروتهای کلان ملی و دست درازی همیشگی به جیب خالی ده ها میلیون مردم بی بضاعت و بی پناه این ملت در تضاد با اصول عدالت محور نظام اسلامی برای تامین کسریهای بودجه ی عدالت ستیز بوده و پیامدهای حتمی این روش ضد مردمی ادامه ی دامن زدن به نارضایتیهای عمومی و بیزار ساختن مردم از نظام و تحریک افکار عمومی علیه اصول انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای شورش علیه دین اسلام و امنیت و آسایش و آرامش کشور و مردم و نظام منتسب به اسلام است. ارزیابی موضع عملی بظاهر سازش کارانه ی تعداد زیاد صاحب نفوذان مفتخر به وفاداری به دین و به پیروی از نظام اسلامی نسبت به روش مدیریتی انسان ستیز آشکار دولت حسن روحانی شاید نزد مردم به ورود به حسابهای پیچیده نیازی نداشته باشد. نتیجه ی این ارزیابی ؛ افزایش نا رضایتیها و بیزاریهای عمومی و افزایش احتمالهای سوق یافتن کشور به سوی گرداب خانمان بر افکن شورش علیه امنیت و استقرار و آسایش و آرامش کشور و تسریع بر اندازی باب میل دشمنان در کمین نشسته ی قسم خورده ی بیرونی و درونی است. نادیده گرفتن حقایق تلخ فاجعه بار آشکار که دامن گیر کشور و مردم و نظام شده اند و کندی در چاره جویی لازم عالمانه ی ضابطه مند سازمان یافته برای خروج سالم از این وضعیت مخرب ، برای همگان و علیه نظام و انقلابی که برای به ثمر رسیدن و پیروزی و تحقق اصول الهی عدالت محور انسان ساز آن خون پاک صدها هزار شهید خدا پرست وطن دوست به پای درخت مقدس آن ریخته شده با وجود و افزایش توطئه های گوناگون دشمنان چه نتیجه و عاقبتی خواهد داشت؟؟؟!!!

  • فرزین
    0

    بود و نبود مردم چه فرقی میکنه درنهایت تمام اون کسایی میان مجلس که رهبر و مجمع تشخیص تایید بکنن پس بهتره که مردم فقط مترسک نباشن رای بی رای

  • محسن
    0

    شما چه غلطی کردین که حالا ما رو از اصولگراها میترسونین؟؟همین حرفا رو موقع ریاست جمهوری زدین که الان وضع این شدش..

  • چی بکم والاه
    0

    برای استخدام دریک اداره دولتی (آبدارچی شهرداری )باید ازچندین خان تائید بشی (بقیشو خودتون فکر کنین * نتیجه میگیریم .......بیخیال

  • احمد
    0

    خخخخ گول نزنید ما رو هیچکس رای نمیده

    نظرات شما -
    • احمق
      0

      نامم را احمق گذاشتم به این دلیل که.در هر رای گیری وقتم رو تلف کردم.رفتم به غارت گران روی دارم.فقط به الاف شدنم دارم میسوزم.اهای مردم دندونه پسر کوچکم رو 4سالشه رفتم کشیدم.1میلون خواستند پرش کنند.تو رو به ارواح سیدوشهدا به اینا روی ندید.

  • رضوان
    0

    فرقی نمیکنه اکثرمردم دیگه رای نمیدن،...هرکی دوست داره بره مجلس،مجلس بدون رای مردم هیچ اعتباری نداره،...

  • م.ز
    0

    رای بی رای فقط همین....

  • جواب
    0

    شما نمی خواد مردم از اصولگرا ها بترسونید. فعلا که هر چی داره سر مون میاد از صدقه سر اصلاح طلب هاست. بابا نمی خواد مملکت اصلاح کنید. گند زدید به کشور از خدا بترسید. بخدا مردم فقط دارن نفس می کشن. نه حرف رهبری گوش می کنید. نه حرف مردم گوش می کنید. پس به چه صراطی مستقیم هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ژن معمولی
    0

    ما به کسی رای می دهیم که شما مفت خورها را بریزه بیرون . شما چه کاره هستید که برای مردم تعیین تکلیف می کنید که شرکت کنند و یا نکنند . شما نماینده همان حزبی هستین که شیخ تان در تلویزیون به صراحت گفت پول ها را گرفتم . به کوری چشم شماها که در دوره تدبیر نا امیدتان پدر ملت را دراوردین به هرکسی غیر از افسادطلبان رای می دهیم

  • رفیق
    0

    مجلس از چهل سال پیش در ته امور بود وباید به توپ بسته میشد از همون موقع که گفته شد در راس اموره خبر فوری ممنونم

  • باران
    0

    افساد طلبان فربه و اختلاسی

  • محمد
    0

    پایان جریان اصلاح طلبی فرا رسیده البته این به این معنی نیست که اصول گرا هاخیلی بهتر از اصلاح طلب ها هستند اما اصلاح طلبان به رای مردم خیانت کردند و الان می فهمم حتی اگر میر حسین موسوی هم رئیس جمهور میشد اوضاع مثل همین الان بود چون وزرایش همین وزرای روحانی می بودند بنظر من باید به مستقلین رای داد

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم شرکت نمیکنند وهیچ جناحی را نمیخواهند فقط رفراندوم

  • fr
    0

    بس دیگه، خجالت بکشید، دیگه این بازی "اگه نیایید رای بدید تندروها رای میارن" نخنما شده . اصدلگرا، اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا

  • احمق
    0

    مجلس سه نوع داریم مجلس زنانه مردانه مجلس عزا.مجلس امروزی عزاست .روی میدیم میرند مجلس .بسمالله 1.اول جیب خودشونرو پر میکنند 2.بعد جیب دور واطراف فیک وفامیل 3.بعد کار گله گنده هارو بارشوه را میندازند 4.بعد طرحی را به راه میندازند پدر مردم رو در میآورند خلاصه ترین خیابان اعتراض کنین چرا بنزین گرون شد.بی شرفها به فکر خودشون هستند.کپکشون خروس میخونه.رای ندید بزار حالشون جا بیاد چپ وراست نداره فیلمشونه شما رو به پای صندوقهای رای بکشند زمانی که دولت به فکر مردم نیست مردم چرا به فکر دولت هستند.نوبخت داره به خودش میباله یارانه عهد بوقو میخاد بیستم بده.بتزینو دهم حقوق سر برج ای داد بی داد به کی بگیم خدایا

  • طلبه
    0

    اگر رای بدهید منتظر فساد و رانت دلار 50 هزار تومانی هم باشید این دولت و ان دولت فرقی نمیکنه این خانه از پای بست ویران است یکبار برای همیشه به این دزدان و مال مردم خوران نشان دهید که بدون رای شما این مجلس و دولت اعتباری ندارند بخدا ایران گلستان خواهد شد وقاحت روحانی رو ببینید شرم نمیکنه این قدر دروغ میگه چون که این تنها روشی هست که بلده دروغ نگه چه کار کنه چیز دیگه ای از طلبه انتظار دارید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟