در سفر به مسکو روسیه چه غذاهایی بخوریم؟

روسیه به دلیل وسعت فراوانی که دارد، دارای تنوع غذایی قابل توجهی است.

در سفر به مسکو روسیه چه غذاهایی بخوریم؟

. یکی از جنبه‌های مهم سفر به روسیه، استفاده از همین تنوع غذایی است. این روزها برخی از افراد با تهیه بلیط هواپیما روسیه، برای چشیدن طعم و مزه غذاها به این کشور مراجعه می‌کنند و گزارش‌هایی از رستوران‌ها و انواع غذاها برای دنبال کننده‌های خود ارائه می‌کنند.

برندهای معتبر غذایی در روسیه

در کشور روسیه برندهای مطرحی وجود دارند که انواع غذاها را به صورت رستورانی و فست فود سرو می‌کنند. در مراکز خرید و خیابان‌های پر رفت و آمد شهرهای این کشور نیز کیوسک‌هایی وجود دارند که غذاهای فست فودی و کبابی ارائه می‌دهند.

غذاهای کشور روسیه با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است، به خصوص غذاهای دریایی که هر دو کشور با دریای خزر هم مرز هستند.

همچنین اگر مدت زمان زیادی در روسیه می‌مانید، ممکن است دلتان برای غذاهای ایرانی هم تنگ شود و جالب است بدانید در روسیه رستوران‌های ایرانی نیز وجود دارند که غذاهای خوش طعم ایرانی را سرو می‌کنند. غذاهایی مانند آبگوشت، انواع کباب، کشک بادمجان، آش، زرشک پلو، دلمه برگ و... .

قیمت بلیط روسیه

برای رفتن به روسیه بهترین زمان در فصل‌های تابستان و بهار است، چرا که سردسیر بودن کشور روسیه می‌تواند موجب آزار مسافران شود. برای تهیه تور ارزان مسکو و همچنین دریافت قیمت بلیط هواپیما ایران تا روسیه نیز می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن علی بابا مراجعه و اطلاعات کافی پرواز به روسیه را از آن دریافت کنید.

انواع غذاهای روسی

1- سوپ برش

سوپ یکی از غذاها یا پیش غذاهای معروف و محبوب مردمان روس است؛ در این بین سوپ بُرش یکی از سوپ‌هایی است که شهرت جهانی دارد و در دو فصل سرد و گرم در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود. برخی از مواد اولیه این سوپ شامل چغندر، سیب زمینی، کلم سفید، هویج و تکه‌های گوشت است که همراه شوید و خامه ترش سرو می‌شود.

2- سُلیانکا

یکی دیگر از سوپ‌های محبوب روس‌ها سلیانکا است که طعمی ترش و شیرین دارد. مواد اصلی این سوپ گوشت گوساله، جوجه، ترشی خیار، کِیپرز، زیتون، گوجه فرنگی، پیاز، جعفری و شوید است. البته در هنگام سفارش این سوپ باید متذکر شوید که به جای جوجه از گوشت خوک استفاده نکنند!

3- شاه ماهی

این غذا یکی از غذاهای مهم روسی است و از مواد مختلفی مانند شاه ماهی، سیب زمینی، هویج، تخم مرغ، چغندر و سس مایونز درست شده است.

4- چبورک

یکی از غذاهای خیابانی روسیه و شبیه سمبوسه ایرانی است؛ خمیر مثلثی و نازک آن نیز از گوشت چرخ کرده و ادویه پر شده است.

5- شاورما

این غذا، غذای اصیل روسی نیست و در سال 1990 میلادی از ترکیه وارد فرهنگ روسی شده است و اکثر دستفروشان در خیابان و ایستگاه‌های مترو این غذا را به دست مشتریان می‌رسانند. محتوای داخلی شاورما گوشت، دلمه و ادویه است. گوشت‌های استفاده شده در این غذا ممکن است گوشت بوقلمون، جوجه، مرغ، گوسفند یا گاو باشد.

6- شیشلیک

به احتمال زیاد اکثر ایرانی‌ها عاشق این غذا باشند. این غذا نوعی کباب سیخی است و در شهرهای روسیه با تکه‌های گوشت گوسفند، گاو، جوجه یا ماهی آزاد به صورت کوتاه و کلفت کبابی می‌شود و با نان فطیر، ترشی روسی و برای افرادی که به مزه تند علاقه دارند، با سس گوجه تند سرو می‌شود.

7- استراگانوف

این غذا یکی از غذاهای بین المللی روس است که در بیشتر کشورها سرو می‌شود و خواهان زیادی دارد. این غذا خوشمره، نرم و پر از خامه است؛ خامه استراگانوف ترش مزه است (خامه ترش روسی) که طعم مناسبی را به آن می‌دهد.

8- خاویار

یکی از غذاهای معروف، گران قیمت و پر از ویتامین روسیه خاویار است. دو نوع خاویار می‌توان در رستوران‌ها پیدا کرد، یکی خاویار سیاه که از ماهی‌های خاویاری کوچک به‌دست می‌آید و خاویار قرمز که از ماهی سالمون بدست می‌آید.

9- پلمنی

پلمنی یکی از غذاهای سنتی روسیه است که خمیری به شکل هلال یا دایره است که داخلش با گوشت چرخ کرده، نعناع، پیاز و قارچ پر شده است، آن را آب پز می‌کنند و به آن اسمتانا اضافه می‌کنند؛ اسماتانا چیزی مانند خامه ترش است.

10- ژارکیه

این غذای لذیذ از گوشت گاو که یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی روسی است، تشکیل شده است و برای سرو آن بعد از پخت گوشت، آن را با خامه، هویج، کرفس، جعفری، سیر، میخک و ادویه‌جات متنوع ترکیب می‌کنند. این غذا اغلب به عنوان ناهار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

غذاهای کشور روس می‌توانند تجربه جالبی را از سفر خارجی به شما بدهند و سفر شما را دلنشین‌تر کنند؛ پس جسور باشید و انواع غذاهای روس را تجربه کنید؛ البته اگر نسبت به غذاها اطلاعات کافی دارید و می‌دانید با ذائقه شما جور در نمی‌آید، از آنها استفاده نکنید.

در آخر برای دریافت قیمت بلیط هواپیما ایران تا روسیه و رزرو این بلیط کافی است به بخش مربوط به خرید بلیط هواپیما برند محبوب علی بابا مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در برخی ایام قیمت بلیط روسیه به صورت چارتر و ارزان‌تر محاسبه می‌شود که می‌تواند مناسب شما باشد.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها