معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

اولین جلسه هیات پیگیری حوادث آبان‌ماه این هفته برگزار می‌شود / وضعیت خسارت‌دیدگان و نحوه جبران خسارت را بررسی می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به حوادث آبان‌ماه گفت: در پیگیری‌های خود از کارشناسان مختلف اظهارنظر می‌کنیم و خسارت دیدگان و نحوه جبران خسارت را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین جلسه هیات پیگیری حوادث آبان‌ماه این هفته برگزار می‌شود / وضعیت خسارت‌دیدگان و نحوه جبران خسارت را بررسی می‌کنیم

«لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، درباره «مسئولیت رئیس‌جمهور به معاونت حقوقی و دستور پیگیری حوادث آبان‌ماه با ارائه گزارش» گفت: حدود دو هفته گذشته پیشنهاد پیگیری این موضوع را معاونت حقوقی به صورت مکتوب به دفتر رئیس‌جمهور داده است. ولی نظر رئیس‌جمهور بر این بود که چون وزارت کشور از طریق یکی از معاونین خود شروع به بررسی این موضوع کرده، منتظر بمانیم تا اول گزارش وزارت کشور تهیه و ارائه شود و پس از دریافت گزارش اولیه وزارت کشور، هیاتی که رئیس‌جمهور تعیین کرده است، تشکیل جلسه دهد.

او ادامه داد: اولین جلسه این هیات در هفته جاری تشکیل و ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی آن بررسی می‌شود ولی جنبه‌های امنیتی و انتظامی آن به معاونت حقوقی ارتباطی ندارد و باید بخش‌های مربوطه پیگیر آن باشند. در پیگیری‌های خود از کارشناسان مختلف اظهارنظر می‌کنیم و خسارت دیدگان و نحوه جبران خسارت را هم مورد بررسی، قرار می‌دهیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اظهار کرد: وزارت کشور از همان ابتدا پیگیر این موضوع بود، گزارشی که در دست وزارت کشور است مراحل پایانی خود را طی می‌کند. در این هفته هیات تعیین شده از جانب رئیس جمهور حتما اولین جلسه را برگزار می‌کند.

جنیدی گفت: به دلیل اینکه افرادی هم در این بین حرف‌های مدنی داشته‌اند از همان ابتدا معاونت حقوقی به صورت جداگانه موضوع خسارت‌ها را پیگیری و گزارشی را برای انواع خسارت‌ها و کارهایی که می‌توان انجام داد، تهیه کرده است. این گزارش فقط داخلی و حقوقی است و مسائل مربوط به آسیب‌ها را در برمی‌گیرد. ان‌شاءالله چارچوب های آن مشخص شود، گزارش را به داخل هیاتی که رئیس‌جمهور تعیین کرده، می‌بریم. در صورتی که هیات تائید کند، چارچوب را تهیه و به عموم اعلام می‌کنیم.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها