لوکزامبورگ اتحادیه اروپا را برای به رسمیت شناختن فلسطین ترغیب می‌کند

براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لوکزامبورگ در واکنش به

لوکزامبورگ اتحادیه اروپا را برای به رسمیت شناختن فلسطین ترغیب می‌کند

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ژان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در پیامی خطاب به همتایان اروپایی خود و جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: «ایجاد عدالت بیشتر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تنها راه نجات راهکار دو کشوری است.»

آسلبورن همچنین تصریح کرد: «وقت آن فرا رسیده است تا در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط تمامی اعضای اتحادیه اروپا، رایزنی‌هایی در داخل این اتحادیه آغاز شود.»

وی ضمن تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن منافع امنیتی اسرائیل، هم‌زمان بر تضمین عدالت و کرامت ملت فلسطین به خاطر حمایت از حل و فصل مسالمت‌آمیز برای درگیری در خاورمیانه تاکید کرد. پیش‌بینی می‌شود این موضوع در نشست آتی شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر خارجه لوکزامبورگ پیشتر از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. بیش از ۱۳۵ کشور در جهان کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، از جمله آن‌ها روسیه، چین و تعدادی از کشورهای شرق اروپا و کشورهای عربی و اسلامی هستند.

در تاریخ ۱۸ نوامبر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن دیگر شهرک‌های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی را "غیرقانونی نمی‌داند." این موضع دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا مغایر با مواضع دولت‌های قبلی آمریکا از جمله دولت باراک اوباما و همچنین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد این شهرک‌هاست.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها