دژپسند :

باید با ایجاد سیستم سوت‌زنی ؛ هرکس با فساد مواجه شد، سوت بزند/ قول جایزه به افشا کنندگان فساد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه افشا کنندگان فساد از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرند، گفت: در وزارت اقتصاد کریدور ویژه مبارزه با فساد ایجاد می‌شود.

باید با ایجاد سیستم سوت‌زنی ؛ هرکس با فساد مواجه شد، سوت بزند/ قول جایزه به افشا کنندگان فساد

فرهاد دژپسند امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: روز گذشته روز جهانی مبارزه با فساد بود، فساد موریانه است و مثل مورچه‌ای سیاه روی در شب سیاه روی سنگ سیاه است و به عبارتی هم پیدا کردنش مشکل است و هم اثاث را مثل موریانه دچار ویرانی می‌کند.

وی افزود: شاید در مورد فساد خیلی صحبت شده اما یکی تفاوت احساس و ادارک فساد با خود فساد است و به نظرم آنچه مثل سم اقتصاد ایران را آسیب می‌رساند و در معرض خطر جدی قرار می‌دهد ادراک فساد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: باور احساس و ادراک فساد خطرناک است . برخی از دلال‌ها در حوزه‌های مالیات و گمرک با دامن زدن به ادراک بد دنبال کاسبی برای خودشان هستند.

دژپسند افزود: البته نمی‌خواهم وجود فساد را نفی کنم . اگر این محیط گسترش یابد همه در حوزه ترس قرار می گیریم و دوم اینکه انعکاس این موضوع در دنیا برای ما بسیار بد است در حالی که فساد آن قدر که گفته می‌شود نیست.

وی در مورد مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد اینگونه نیست که برای هر مامور، ماموری دیگر نهاد بلکه باید همه چیز را شفاف کرد.، البته این اتفاق نمی‌افتد مگر با شکل‌گیری اقتصاد هوشمند، در یک سال گذشته بحث اقتصاد هوشمند به خوبی در حال گسترش است و واقعا رمز نجات اقتصاد ایران اقتصاد هوشمند است.

دژپسند بیان داشت: در اقتصاد هوشمند چنان شفافیت وجود دارد که اساسا هیچ ماموری اساسا نیاز ندارد وجود داشته باشد که قرار باشد به دنبال آن چیز دیگری وجود داشته باشد.

وی افزود: در اقتصاد هوشمند ارتباط رو در رو وجود ندارد و رباط‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند و دیگر امکان مذاکره با آن وجود ندارد. انسان در مقامی قرار می‌گیرد که جامعه رباط‌ها را هدایت می‌کند و مدیریت در مقیاس عالی است و ما باید به این سمت برویم و بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون باید بدانند که به این سمت بروند.

وی با بیان اینکه مالیات باید هوشمند شود گفت: اظهارنامه‌ها مالیاتی امسال الکترونیکی شده و باید صندوق‌های مکانیزه فروش راه‌اندازی شود.

وی بیان داشت: تا تحقق اقتصاد هوشمند نباید دست روی دست گذاشت بلکه باید بخش خصوصی کمک کند .

دژپسند اظهار داشت: برای مبارزه با فساد کریدور ویژه ایجاد می‌کنم و آماده هر گونه برخوردی هستیم. باید سیستم سوت زنی راه اندازی کنیم و هر کس با فساد مواجه شد سوت بزند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: باید فساد ریشه کن شود بدون اینکه حاشیه جدید ایجاد شود و از هیچ چیزی نباید ترس داشت و حتما در وزارت اقتصاد و دولت در رابطه با مبازه با فساد آمادگی دارند.

دژپسند بیان داشت: هر کس فساد را افشا کند که منجر به صدور حکم برای فرد فاسد شود افشا کننده فساد از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ح
    0

    حنای این دولت تدبیر و امید برای ملت دیگر رنگی ندارد سوت ملت خروج شما از دولت است..

  • ناشناس
    0

    شوخی بی... وزیر اقتصاد؟؟؟!!! --- آقای دژپسند وزیر محترم اقتصاد ج.ا.ا !!! فساد بی بند و بار جان کاه و معنویت زدا در بازار کالا و خدمات عمومی و خصوصی سالها است با بی توجهی دولتها به ضرورت قانون مند و ضابطه مند و سازماندهی کردن نظارت و مبارزه با آن امان مردم را بریده است حال شما دستگاه های مبارزه ی دولتی را که موظف به اجرای این مبارزه اند رها کرده مردم بی سلاح و بی پناه را با تشویق جایزه دادن می خواهید به این دعوای خطر ناک پر بلوا وارد سازید؟؟؟!!! نکند این هم یکی از شوخیهای بی... دولت تدبیر و امید ما است؟؟؟!!!

  • آزاد
    0

    جناب دژپسند شما اول فساد مورد نظرتان رو برای ما تعریف کنید بعد ما هم سوت خواهیم زد واقعا ما نمیدانیم فساد مورد نظر شما چیست !!!

  • داد خواه
    0

    آی کاش مجلس شورای قانون گرای دلسوز با غیرت مردم داری داشتیم که با اصول پاسخ شما آقای دژپسند را می داد؟؟؟!!!

  • داودی
    0

    اقای دژپسند این ایده را بنده یکسال پیش ارائه کردم متاسفانه کسی توجه نکرد بهترین اخبار از فساددر دستگاه های دولتی و نیمه دولتی را شما میتوانید با مکانیزم های خاص مثل جایزه - معافیتهای مالیاتی و غیره از خود همین مردم بگیرید متاسفانه دستگاههای نظارتی اکثرا آلوده هستند و یا بی توجه و یا تحت فشار مسئولین عکس العمل نشان نمیدهند ضمنا راهکاری هم بگذارید کارمندان پاک که از مسئولین ناپاک خبر میدهند بعدا مورد تیر خلاص ایادی باقی مانده قرار نگیرند نهایتا تضمین عدم اخراج - تبعید - انتقال به مناطق بد اب و هوا - منفصل از پست سازمانی و بردن به رتبه پائین - و دهها موارد دیگر را باید با قدرت تمام به کارمندان پاکدست بدهید والا باز هم این موضوع مهم شعار مشود .

  • محمد
    0

    نهادها و ارگانهایی که مالیات نمی دهند را باید جیق بزنیم ؟

  • حسن
    0

    چرا قیمت اجناس کالاها مختوش ویا بسیار ریز و یا اصلا برچسب ندارن نمونش روغن بسیار ریز نوشته شده چسب دوقلو قیمت ندارد وغیره

  • شهروند
    0

    خود شما عامل فساد در جامعه هستید با افزایش قیمت دلار به کانال سیزده هزار باعث گرانی شده آید ای کاش مسولین قوه قضاییه تمام مدیران و وزیران دولت روحانی رو دستگیر کنه شماها خاعن به ملت و مملکت هستید اگه شما عامل این گرانی و بدبختی نیستی پس کیه اجازه کران شدن قیمت دلار را صادر می‌کنند بش کنید کمتر به مردم ظلم کنید ظلم شما باعث ناآرامی میشه در جامعه باعث دوزدی میشه ...

  • محمد حسن
    0

    سلام، من یک مورد درباره یک اداره ای مطرح کردم الان رئیس همان اداره به دادگاه شکایت کرد و در حال حاضر قرار است در دادگاه به جرم نشر اکاذیب و افترا محاکمه شود.

  • ناشناس تیز بین
    0

    به نظر می رسد جمعی از درون دولت که تصور می شود ظاهرا خودی هستند هم گام با دشمنان بیگانه تشنه ی بازگشت اغتشاشات و آشوبهای آبان گذشته ی نفوذیهای دشمنان ایران به کشور اند و اقداماتی را نیز برای این بازگشت تهیه می بینند.

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    به به ازاین نطق وزیر واقعا کودکانه صحبت میکنه مردناحسابی اگر بخوان سوت بزنند مردم سرسام میگیرند چون 24 ساعته باید سوت زد خیلی خنده داره آبرو مون ا ریختی

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم شیپور هم بزنن فایده نداره از کی به کی بگن قانونهای خوبی داریم وقتی به قانون عمل نشه بوق وکرنا هم فایده نداره مگه اقای رءیسی به داد مردم برسه این همه که رهبر گفتن گوش شنوا نبود تا چه برسه به سوت مردم به جای مسخره کردن مردم با حرفاتون خودتون رو مسخره کنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها