دستگیری مزاحم سایبری در کرمان

عامل مزاحمت در شبکه‌ اجتماعی واتس‌آپ در دام پلیس فتا کرمان گرفتار شد.

دستگیری مزاحم سایبری در کرمان

سرهنگ یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در پی مراجعه فردی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به اظهارات شاکی و مستنداتی که از گوشی وی به دست آمد کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن فرد را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به این پلیس انتقال دادند.

سرهنگ یادگارنژاد در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده که با مواجه شدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف، و انگیزه‌اش از این اقدام انتقام گیری از شاکی عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و... از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت و طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

سرهنگ یادگارنژاد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: ایران آنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها