تعطیلی مدارس شهرستان قروه برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا

تمامی مدارس مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی در نوبت های صبح و بعدازظهر در شهرستان قروه در راستای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

تعطیلی مدارس شهرستان قروه برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا

در راستای پیشگیری ازشیوع بیماریهای فصلی به ویژه آنفلوآنزا، روز چهارشنبه تمامی مدارس مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی در نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان قروه تعطیل اعلام شد.

این تصمیم که در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان قروه گرفته شد بنا به اظهارات رئیس مرکز بهداشت قروه بیشتر مبنی بر کاهش دغدغه والدین بود نه ابتلای بالای دانش آموزان به این بیماری در مدارس.

به گفته «مسعود معتمدی» با توجه به عامل بیماری و راه های انتقال آن قطعا تعطیلی مدارس هیچ گونه تاثیری در شیوع بیماری نخواهد داشت و تنها عامل مهم استراحت و تغذیه مناسب است که در صورت ابتلای دانش آموزان به مدارس اعلام شده تا دانش آموز را به منزل بفرستند.

او از کنترل روند بیماری خبر داد. «روند بیماری با توجه به آموزش های داده شده در سطح مدارس و اطلاع رسانی های انجام شده در سطح جامعه، کنترل شده و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.»

«معتمدی» در خصوص مرگ ۳ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا هم گفت که افراد فوتی دارای بیماری زمینه ای بوده اند وگرنه در گروه های چون دانش آموزان در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای جای هیچ نگرانی نبوده ودر بسیاری از موارد در این گروه بدون درمان دارویی هم بیماری بهبود می یابد.

او بر مراجعه به پزشک در خصوص مشاهده علایم بیماری تأکید کرد. «لازم است از خوددرمانی پرهیز گردد و حتماً با نظر پزشک درمان دارویی انجام شود.»

«معتمدی» از بازدید مدارس سطح شهرستان به همراه فرماندار قروه خبر داد. «در بازدید انجام شده از مدارس و مشاهده مستقیم وضعیت دانش آموزان باید بگویم در مدارس ما مشکل حادی وجود ندارد، اما به جهت کم شدن دغدغه های والدین و با توجه به تعطیلی پنج شنبه و جمعه، روز چهارشنبه هم تعطیل اعلام گردید.»

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها