اکبری: ملی‌پوشان والیبال برای حفظ جایگاه خود می‌جنگند

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی برای حفظ جایگاه خود می‌جنگند.

اکبری: ملی‌پوشان والیبال برای حفظ جایگاه خود می‌جنگند

پیمان اکبری درباره وضعیت بازیکنان حاضر در اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات انتخابی المپیک و حضور جوانان در این اردو اظهار داشت: ما سعی کردیم نفراتی که در لیگ عملکرد خوبی داشتند را به تیم دعوت کنیم. از طرفی رویه جوانگرایی را هم در تیم خود ادامه دهیم و در این اردوها از بازیکنان با تجربه که در سال‌های گذشته به تیم ملی کمک کردند و امسال نیز در لیگ نمایش خوبی داشتند، دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: از نظر بدنی، بازیکنان آمادگی خوبی دارند اما از نظر کارهای تکنیکی مشکلاتی دارند که این موضوع با برگزاری تمرینات در حال برطرف شدن است. تمام نفرات حاضر در اردو، با انگیزه هستند و در پست‌های مختلف از چند بازیکن دعوت شد و این باعث شده تا بازیکنان برای حفظ جایگاه خود در تیم ملی بجنگند که این موضوع، یک نکته مهم و مثبت در این اردو است.

مربی تیم ملی والیبال در ادامه با اشاره به انگیزه بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی گفت: بازیکنان جوان فرصت دارند تا در این مقطع خود را نشان دهند و این اتفاق، یک موقعیت مناسب است تا این بازیکنان خود را به کادرفنی ثابت کنند. حتی اگر تعدادی از بازیکنان نتوانند در فهرست 14 نفر نهایی قرار بگیرند، با توجه به عملکرد خوب خود می‌توانند در اردوهای بعدی حضور داشته باشند.

اکبری در پاسخ به این سوال که با توجه به فشردگی تقویم والیبال، ارزیابی‌اش از رقبای ایران در راه انتخابی المپیک چیست، تصریح کرد: قهرمانی ما در آسیا دو حسن داشت. اول این که ما جام قهرمانی را در تهران نگه داشتیم و دوم این که باید برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک، در جمع هشت تیم قرار می‌گرفتیم. با توجه به گروهی که در آن قرار داشتیم، نمی‌شد ریسک کرد و به همین دلیل با قدرت وارد شدیم تا قهرمانی را هم کسب کنیم.

وی افزود: در جام جهانی، میان 8 تیم برتر جهان قرار گرفتیم اما شاید اگر در قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کردیم و 3 روز بعد از قهرمانی آسیا به مسابقات جهانی نمی‌رفتیم، تیم با انرژی‌ بیش‍تر در جام جهانی شرکت می‌کرد. همه این موضوعات گذشته و ما اکنون انتخابی المپیک را در پیش داریم. تیم کره، استرالیا و چین رقیبان اصلی ما هستند. آن‌ها مانند ما تلاش و کار می کنند.

مربی تیم ملی والیبال عنوان کرد: چین که میزبان مسابقات است به خاطر انتخابی المپیک هنوز لیگ خود را شروع نکرده و آن‌ها در اردو هستند. این‌گونه نیست چون ما اخیرا قهرمان آسیا شده‌ایم، به‌راحتی در چین هم قهرمان می‌شویم؛ این مسئله مشروط به این است که به سختی خود را آماده کرده باشیم و با انگیزه زیاد بازی کنیم. بار دیگر تاکید می‌کنم کارمان ساده نیست و باید تلاش کنیم تا به هدف خود برسیم.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها