نوجوان ۱۶ ساله بالاتر از ترامپ / «گرتا تونبرگ» چهره سال مجله تایم شد

هر سال مجله تایم چهره برتر سال را انتخاب می کند و این بار نیز نوبت به گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۶ ساله سوئدی رسیده که به عنوان یک فعال محیط زیستی روی جلد مجله برود.

نوجوان ۱۶ ساله بالاتر از ترامپ / «گرتا تونبرگ» چهره سال مجله تایم شد

گرتا تونبرگ یکی از چهره های جنجالی حوزه حفاظت از محیط زیست است که به کشورهای متعددی سفر کرده و تظاهرات و کمپین های گسترده ای نیز به راه انداخته است. او بسیار صریح و رک صحبت می کند و از سوی بسیاری از نشریات به عنوان یک دختر جسور و باهوش شناخته می شود.

گرتای 16 ساله بیش از هر موضوعی روی خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین تاکید دارد و بدون هیچ هراسی به سیاستمداران برای تصمیمات اشتباهشان در این حوزه انتقاد می کند. جالب است بدانید بسیاری از مشاهیر جهان طرفدار او هستند و از لئوناردو دی کاپریو تا آرنولد شوارتزنگر وی را دوست دارند و حمایت می کنند. تاکنون با فراخوان او بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان برای دفاع از محیط زیست و انتقاد از سیاست‌های دولت‌ها در این زمینه دست به تظاهرات زده‌اند.

نوجوان 16 ساله سوئدی چهره سال مجله تایم شد /  «گرتا تونبرگ» رقبای بزرگ سال 2019 را شکست داد

شخصیت سال تایم از سال 1927 اعلام می‌شود و 10 نامزد امسال آن شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گرتا تونبرگ، فعال نوجوان علیه تغییرات اقلیمی اهل سوئد بود.گرتا جوان ترین چهره ای است که روی جلد مجله تایم به عنوادن چهره سال حاضر شده است و نشریه تایم در مورد این انتخاب می‌نویسد؛ « گرتا تونبرگ موفق شده نگرانی‌های مبهم دربارهٔ سیاره ما را به یک جنبش جهانی تبدیل کند و خواستار تغییر جهانی شود»

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها