همه چیزهایی که باید درباره سرماخوردگی بدانید

باز هم فصل سرما از راه رسید و سرماخوردگی به یکی از مشکلات جدی بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این میان با توجه به شیوع آنفولانزا اغلب افراد سوالاتی مشابه درباره شرایط  سلامت خود دارند.

همه چیزهایی که باید درباره سرماخوردگی بدانید

باز هم فصل سرما از راه رسید و سرماخوردگی به یکی از مشکلات جدی بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این میان با توجه به شیوع آنفولانزا اغلب افراد سوالاتی مشابه درباره شرایط سلامت خود دارند.

تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا چیست؟

سرماخوردگی باعث می شود بینی شما سرخ شود، سرفه کنید، شاید کمی تب یا تهوع هم داشته باشید اما در سرماخوردگی خبری از تب های زیاد و دردهای عضلانی نیست که مختص آنفولانزا است. مانند آنفولانزا ، سرماخوردگی در اثر ویروس ها ایجاد می شود ، اما در حالی که هر سال فقط تعداد کمی از مردم با آنفولانزا رو به رو می شوند، دهها نوع از ویروس سرما خوردگی وجود دارد و برخی پژوهش ها می گویند حدود 160 نوع ویروس سرماخوردگی در جهان وجود دارد.

هنگامی که دچار سرماخوردگی می شوید معمولا تنها بین یک تا سه روز درگیر بیماری هستید اما آنفولانزا شدتت و دوره طولانی تری دارد.

آیا سرماخوردگی یک بیماری مرتبط با فصل سرد است؟

سرماخوردگی در پاییز و زمستان رایج تر است ، زیرا ما بیشتر وقت خود را در فضاهای دربسته و بدون تردد هوا می گذرانیم و در نتیجه بیشتر در معرض بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی قرار می گیریم.

همه چیزهایی که باید درباره سرماخوردگی بدانید

بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی چیست؟

سرماخوردگی می تواند از طریق هوا پخش شود، اما متداول ترین راه تماس با افراد بیمار است، بنابراین بهترین روش برای پیشگیری از بیماری شستن دستها و به طور مکرر است.

اگر شخصی در خانه شما سرماخوردگی دارد ، نگران ضد عفونی کردن همه چیز نباشید ، زیرا ویروس های سرماخوردگی به شکل طولانی روی سطوح مختلف زندگی نمی کنند. اما بهتر است از دستمال کشیدن روی سطوح و استفاده از مواد ضدعفونی کننده غفلت نکنید.

بهترین درمان خانگی چیست؟

اگرچه برخی از داروهای بدون نسخه می تواند تا حدی به بهبوبد بیماری شما کمک کند اما به نظر می رسد مصرف سوپ و ویتامین C از برترین داروهای خانگی برای درمان بیماری محسوب می شوند.

منبع: انتخاب

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارسلان دولتخواه
    0

    با سلام ویتامین ث گرونه !! حداقل ماسک وویتامین ث بین مردم رایگان توزیع کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها