برنامه برداشت؛

پشت‌پرده انصراف تیغ و ترمه از اکران/ چرا به غیر از پردیس ملت و برج میلاد، گزینه سومی وجود ندارد؟

در برنامه برداشت این هفته به انصراف

پشت‌پرده انصراف تیغ و ترمه از اکران/ چرا به غیر از پردیس ملت و برج میلاد، گزینه سومی وجود ندارد؟

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، که قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته به سینماها بیاید از اکران انصراف داد. سید علی قائم مقامی، تهیه کننده این فیلم علت انصراف «تیغ و ترمه» از اکران را شرایط بد اکران و عدم نمایش در برخی از سینماهای دولتی عنوان کرده است. گفته شده سازندگان این فیلم در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن سالن‌های بیشتری برای «تیغ و ترمه» هستند. تیغ و ترمه در سی و هفتمین جشنواره فجر حضور داشت و نقدهای زیادی درباره کیفیت آن نوشته شد.

در حالی که چند فعال رسانه‌ای کمپین راه انداخته بودند و از برگزاری جشنواره فجر در برج میلاد حمایت کرده بودند، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی رسما اعلام کرد که امسال هم پردیس ملت به عنوان میزبان جشنواره اعلام شده است. با این حساب به همه شایعات مرتبط با بازگشت جشنواره به برج میلاد پایان داده شد. البته پردیس ملت هم به خاطر ترافیک نیایش و نبود پارکینگ مناسب هیچ وقت گزینه مناسب میزبانی نبوده است. درباره اینکه چرا سازمان سینمایی به غیر از پردیس ملت و برج میلاد به فکر گزینه سوم برای میزبانی جشنواره فجر نیست هم می‌شود کلی حرف زد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» مدعی شده که علت اصلی اکران نشدن این فیلم شخص رئیس سازمان سینمائی است. محمدرضا شفاه که در اکران دانشجویی این فیلم در دانشگاه صنعتی شریف صحبت می‌کرد، گفت علی رغم اینکه این فیلم در جشنواره سال گذشته حضور داشته الان یک سال می‌شود که وضعیت اکران آن در سینماها مشخص نیست. به گفته شفاه، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» همه مجوز های لازم برای اکران را دارد ولی سازمان سینمایی فیلم را معلق نگه داشته است.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با افشین هاشمی را شاهد خواهیم بود. همچنین در این هفته برنامه برداشت میزبان کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی بوده است.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها