هشدار روسیه نسبت به "خلأ قدرت" در عراق

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی ابراز امیدواری کرد که عراق هرچه سریع‌تر و در موعد مقرر فردی را برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور تعیین کند.

هشدار روسیه نسبت به "خلأ قدرت" در عراق

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به موضوع انتخاب نخست‌وزیر عراق و تشکیل دولت جدید این کشور، اظهار کرد، مسکو امیدوار است که مقامات عراق در موعد مقرر نامزد تصدی پست نخست‌وزیری کشورشان را تعیین کنند.

وی در این باره گفت: رئیس جمهوری عراق در حال حاضر مشغول گفت‌وگو با برجسته‌ترین فراکسیون‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر است و مسکو امیدوار است که این گفت‌وگوها به نتیجه‌ای در چارچوب قانون اساسی عراق منجر شده و از خلأ دولت در این کشور جلوگیری کند، چراکه این خلأ بحران سیاسی عراق را پیچیده می‌کند.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که روسیه از اقدام‌های صورت گرفته توسط مقامات عراق برای انجام گفت‌وگوی ملی و اعمال اصلاحات اقتصادی و سیاسی حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که مشکلات سیاسی و داخلی عراق باید توسط خود شهروندان عراقی و به دور از مداخلات خارجی حل و فصل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که ملت عراق بار دیگر بازیچه مداخلات و طمع ورزی‌های سیاسی خارجی قرار نگیرد و عراق به صحنه‌ای برای تسویه حساب‌ میان بازیگران خارجی تبدیل نشود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها