وزیر خارجه چین:

آمریکا به صورت جدی اعتماد متقابل را خراب کرده است

وزیر خارجه چین امروز (جمعه) گفت، ایالات متحده به صورت جدی اعتماد متقابلی را که به سختی بین دو کشور ایجاد شده، با انتقاد از پکن بابت هنگ‌کنگ و رفتار با اویغورها تخریب کرده است.

آمریکا به صورت جدی اعتماد متقابل را خراب کرده است

وانگ یی، وزیر خارجه چین گفت: چنین رفتاری از سوی آمریکا پارانوئیدی است و در تبادلات بین‌المللی بی سابقه است و به صورت جدی بر اعتماد مشترک بین دو کشور که به سختی ایجاد شده، آسیب می‌زند و به جدیت اعتبار بین‌المللی آمریکا را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد، مسائل بسیار جدی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و بین دو کشور حل و فصل شود. این مسائل چالش‌هایی جدی را برای آینده روابط دو کشور به وجود می‌آورد.

تنش‌ها بر سر مسائلی چون اعتراضات در هنگ‌کنگ و نوع رفتار پکن با ایغورها در ماه‌های گذشته بین دو کشور شدت یافته و این در حالیست که دو طرف تلاش کرده‌اند تا به توافقی برای پایان دادن به نبرد تجاری برسند.

آمریکا اخیرا چندین قانون را برای تحریم مقام‌های چینی مرتبط با نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ وضع کرده و پکن این قوانین را به شدت محکوم کرده و گفته که این قوانین، بیانگر مداخله جدی در امور داخلی چین است.

وزیر خارجه چین همچنین گفت، دولت پکن به مقابله جدی با نیروهای خارجی که در امور هنگ‌کنگ دخالت می‌کنند، می‌پردازد و دستان پشت پرده‌ای را که از انقلاب در هنگ‌کنگ حمایت می‌کنند، قطع می‌کند.

ماه گذشته میلادی، دولت چین به ارتش آمریکا گفت تا از قدرت نمایی در دریای چین جنوبی دست بردارد و از ایجاد شرایط بی ثبات کننده جدید درباره تایوان اجتناب کند.

وزیر خارجه چین همچنین گفت، ایالات متحده از مناسبت‌های مختلف بین‌المللی برای بدنام کردن سیستم اجتماعی چین و مسیر تحول و همکاری متقابل با کشورهای دیگر استفاده کرده و چین را به انواع مختلف جرایم بدون دلیل و اثبات نشده، متهم می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها