توافق آمریکا و چین بر سر فاز اول توافقنامه تجاری

رئیس جمهوری آمریکا و مقامات چینی تاکید کردند که دو کشور بر سر فاز اول یک توافقنامه برای پایان دادن به جنگ تجاری میان خود توافق کردند.

توافق آمریکا و چین بر سر فاز اول توافقنامه تجاری

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه امروز (جمعه) در دو پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که با چین به یک توافق بر سر فاز اول توافقنامه تجاری میان خود دست یافتند.

ترامپ در پیام توییتری خود در این باره نوشت: با چین بر سر یک قرارداد بسیار بزرگ برای فاز اول توافق کردیم و آنها نیز با انجام اصلاحات ساختاری زیاد و خرید مقادیر بزرگی از محصولات کشاورزی و انرژی، کالاهای صنعتی به علاوه چیزهای بسیار زیادی موافقت کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن اعلام این که کشورش تعرفه ۲۵ درصدی اعمال شده بر برخی کالاهای چینی را باقی می گذارد در حالی که تعرفه ۷.۵ درصدی بر بیشتر کالاهای این کشور همچنان حفظ می شود، با این حال تاکید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته تعرفه های بیشتری که قرار بود ۱۵ دسامبر جاری (پس فردا) اعمال شود را به دلیل دستیابی به توافق کنونی، اجرا نکند.

ترامپ ضمن تاکید بر این که دولت آمریکا برخی تعرفه های گمرکی اعمال شده بر کالاهای چینی را کاهش خواهد داد و به جای انتظار انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی نیز مذاکره در رابطه با فاز دوم توافقنامه تجاری را بی درنگ آغاز خواهد کرد، در پایان پیام های توییتری خود نوشت: این یک قرارداد فوق العاده برای همگان است؛ از شما تشکر میکنم.

در همین حال، در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور مسئولان سازمان برنامه ریزی و وزارتخانه های دارایی، امور خارجه، کشاورزی و بازرگانی چین، «لیائو مین»، معاون وزیر دارایی توافق پکن و واشنگتن بر سر متن فاز اول توافقنامه تجاری را تایید کرد و «وانگ شو وین»، معاون وزیر بازرگانی نیز اعلام کرد که آمریکا به صورت تدریجی برخی تعرفه های گمرکی را لغو خواهد کرد.

وین در این باره خاطر نشان ساخت که امضای توافقنامه تجاری از منافع کشورهای خارجی در چین و همچنین منافع حقوقی شرکت های این کشور در تعامل با آمریکا حفاظت خواهد کرد.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها