پایان رویای اروپای واحد / بوریس جانسون از بریتانیای ترامپی رونمایی می کند

با پایان شمارش آرای انتخابات بریتانیا و پیروزی حزب محافظه کار در این کشور، حالا بیش از هر زمان دیگری روشن شده است که بریتانیا مسیری را در پیش می گیرد که پیش تر آمریکا با انتخاب دونالد ترامپ طی کرده بود.

پایان رویای اروپای واحد / بوریس جانسون از بریتانیای ترامپی رونمایی می کند

ترامپیسم امروز در کشورهای مختلفی هوادار دارد. بوریس جانسون اما شبیه ترین چهره به ترامپ است. او مانند ترامپ منافع ملی کشورش را به علاقه متحدان بریتانیا ترجیح می دهد. همان کاری که رئیس جمهور آمریکا در قبال دیگر کشورها می کند.

بوریس جانسون با شعار اجرای برگزیت به پیروزی رسیده و حالا همه منتظرند تا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، رویای اروپای واحد هرچه زودتر به پایان برسد.
پیروزی جانسون در بریتانیا، سیاست های انگلستان به ترامپ را نزدیک تر می کند.

بنابراین بسیاری احتمال می دهند که لندن مواضعی سخت تر در قبال ایران و برجام خواهد گرفت. آن هم به نسبت حزب کارگر که جرمی کوربین رهبر ان، کارشناس برنامه های پرس تی وی بود و نسبت به واشنگتن موضعی منفی داشت.

اگر می خواهید بدانید بوریس جانسون کیست، اینجا کلیک کنید

بوریس جانسون برای پیروزی در انتخابات راهی سخت را در پیش گرفته بود و کم نیستند آنها که معتقدند او حتی با پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی، همچنان مسیری سخت در پیش رو دارد.

نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس را اینجا ببینید

با تحولات سیاسی در بریتانیا آن هم در آستانه انتخابات 2020 آمریکا، پیش بینی می شود که در فرانسه و آلمان هم ممکن است ترامپیسم دست بالا را پیدا کرده و اروپا با آنچه اکنون هست، تفاوت های شگرفی کند. رادیکالیسم ممکن است قاره سبز را به سمت رویارویی های درونی پیش ببرد که تنها یک برنده خواهد داشت: رقیب سنتی اروپا یعنی روسیه.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها