کنترل مجدد نیروهای دولت لیبی بر ۳ محور در جنوب طرابلس

دولت وفاق ملی لیبی از تسلط مجدد بر سه محور مختلف در طرابلس خبر داد.

کنترل مجدد نیروهای دولت لیبی بر ۳ محور در جنوب طرابلس

مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "آتشفشان خشم" (عملیات نیروهای وفاق ملی لیبی) تصریح کرد، نیروهایش موفق شدند مجددا کنترل مناطقی در محورهای "عین زاره" و اطراف "الیرموک" در جنوب طرابلس را در دست بگیرند.

المجعی همچنین تاکید کرد: نیروهای دولت وفاق ملی لیبی همچنان کنترل نظامی اوضاع را در دست دارند.

پیشتر احمد ابوشحمه، فرمانده اتاق عملیات "آتشفشان خشم" دولت وفاق ملی لیبی از حمله به مواضع نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در محور "عین زارة" خبر داد.

ابوشحمه خاطرنشان کرد: توپخانه ما مواضع شبه‌ نظامیان را در اطراف محور "الیرموک" هدف قرار داد.

از سوی دیگر،منابع وابسته به رسانه‌های جنگی عملیات "آتشفشان خشم" اعلام کردند، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی ۱۱ تن از نیروهای خلیفه حفتر را در جریان درگیری در سه محور الیرموک، عین زارة و وادی‌الربیع در جنوب طرابلس کشتند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردن، نیروهای حفتر در این محورها پشتیبانی توپخانه‌ای می‌شوند و همچنین در محور وادی‌الربیع بر خاکریزهایی که نیروهای حفتر در پشت آنها بودند، سیطره یافتند.

چهارم آوریل درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج آغاز شد که تاکنون به کشته شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شده است. این حملات تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در لیبی را به بن بست کشانده است.

لیبی از زمان جنگ داخلی ۲۰۱۱ میلادی که منجر به سرنگونی معمر قذافی و بعدها کشته شدن وی شد، گرفتار آشوب و ناآرامی‌ شده است.از سال ۲۰۱۴ دو گروه مستقر در طرابلس و در شرق لیبی هر کدام کنترل بخشی از کشور را در اختیار دارند. به طوری که یک دولت ضعیف که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد در طرابلس قرار گرفت و بر غرب کشور حکمرانی می‌کند و یک دولت رقیب به رهبری ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در شرق این کشور پا گرفت. هر یک از این طرفین توسط تعدادی از شبه نظامیان و دولت‌های خارجی حمایت می‌شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها