مطهری: علت بی توجهی وزارت خارجه به مسلمانان چین چیست؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد.

مطهری: علت بی توجهی وزارت خارجه به مسلمانان چین چیست؟

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسوولان اجرای کشور در پایان جلسه علنی امروز قرائت کرد. متن این تذکرات به شرح ذیل است:

قاضی پور نماینده ارومیه و محجوب نماینده تهران به وزیر نفت: لزوم تسریع در پرداخت خسارات انفجار گاز در ساختمان جهاد دانشگاهی ارومیه، همچنین به ریاست جمهوری: ضرورت توجه به حقوق ایثارگران مطابق قوانین مصوب خصوصا اولویت‌های استخدامی و پرداخت مزایا. همچنین به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم اختصاص یک روز در هفته روسای دانشگاه‌ها برای ملاقات با دانشجویان.

مطهری نماینده تهران به وزیر امور خارجه: علت بی تفاوتی وزارت امور خارجه به مسئله ایجاد شده برای مسلمانان چین چیست؟

علیرضا سلیمی نماینده محلات به ریاست جمهوری: چرا درباره آلودگی هوا که موجب خسارت جانی و مالی به کشور و مردم شده صرفا تماشاچی هستید و یا منتظر وزیدن باد یا بارش باران هستید.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان به وزیر کار و رفاه اجتماعی: چرا زنان قالیباف که بخشی از آنها سرپرست خانوار نیز هستند بیمه نشدند؟

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر کار، و رفاه اجتماعی: چرا سبد کالای خانوار با ارز 4200 تومان تامین نمی‌شود؟ همچنین به وزیر آموزش و پرورش: چرا لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه نمی‌شود؟ چرا مطالبات فرهنگیان پرداخت نمی‌شود؟ همچنین به وزیر راه و شهرسازی: چرا سهمیه قیر مورد نیاز ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان پایانه‌ها تخصیص داده نمی‌شود؟

حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر و قاضی پور نماینده ارومیه و محجوب نماینده تهران به وزیر کار: مقتضی است ادامه طرح موسوم به اداری شدن بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی براساس تفاهم‌نامه آن و سایر قوانین بالادستی متوقف کنید.

حسینعلی حاجی به وزیر راه و شهرسازی: با پرداخت یارانه بنزین به جامعه هدف یعنی اقشار کم درآمد و متوسط عمل کرده چرا که اقشار زیادی از مردم از عدم واریز یارانه معیشتی به حسابشان ناراضی هستند. همچنین به وزیر آموزش و پرورش: معوقات چند ماه معلمان خرید خدمت آموزش و پرورش را پرداخت نماید.

سید هادی بهادری نماینده ارومیه و سعیدی نماینده تبریز به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه به تونل تحت سطح آزاد راه تهران- تبریز.

روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا به وزیر نفت: علت کاهش و قطع سهمیه گاز مایع شهرستان بوئین زهرا که باعث ایجاد مشکل در این فصل از سال شده چیست؟ به وزیر نفت: علت کاهش سهمیه سوخت کامیون‌ها و کافی نبودن مقدار سوخت تخصیصی چیست؟

حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر به وزیر کار: تسریع در تکمیل طرح آزاد راه شرق اصفهان که مدت‌هاست برخی از نقاط آن غیر فعال است.

امیر حسن خوانی نماینده فردوس به وزیر راه و شهرسازی: تاکید جدی بر اصلاح راه‌های عشایری شهرستان سراوان.

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر علوم: لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی در جذب هیات‌های علمی در دانشگاه‌های سراسری استان‌ها. به وزیر نفت: علت عدم توجه به گاز رسانی به مناطق سردسیر چیست؟ به وزیر ورزش و جوانان: علت به کارگیری افراد فاقد تخصص در رشته های مدال‌آور که باعث فروپاشی تیم گشته است چیست؟

نیاز آذری نماینده بابل به وزیر کشور: لزوم نظارت بیشتر بر طرح‌های توسعه در شهرستان بابل که اکثرا به دلیل عدم توجه تعطیل شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    چون نوکر ومزدور چین هستند

  • سیاسی
    0

    نه دیگه تو را بخدا!!! از 1 و نیم میلیارد اونها درصد ناقابلی که مسلمان باشند 70 یا 8 میلیوی میشه. اونا رو میخوای کجای دلمون بذاری؟

  • ناشناس
    0

    در زمینه ی مشکلات پیچیده ی مسلمانان چین با حکومت خویش ایران فقط می تواند نقش یک میانجی انسان دوست را ایفا کند و طرفین را به پیروی از عقل و از اصول انسانی حقوق بشر فرا بخواند و خطر افتادن این مسلمانان را در دام استعماری ویرانگر توطئه گران غربی که تهی از هرگونه خیر خواهی است به طرفین گوشزد نماید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها