انتقاد سایت احمدتوکلی از برخورد غیراخلاقی شبکه افق با عباس عبدی

صدا و سیما برای تولیدات شبکه افق هزینه‌ای نمی‌کند و در حقیقت این شبکه برون‌سپاری شده است. چرا صدا و سیما با همین روش یک شبکه را در اختیار اصلاح‌طلبان و دیگران قرار ندهد تا نظرات و ایده‌هایشان را برای مردم مطرح کنند؟!

انتقاد سایت احمدتوکلی از برخورد غیراخلاقی شبکه افق با عباس عبدی


سایت الف؛ متعلق به احمد توکلی نوشت: عصر روز دوشنبه، شبکه افق، عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب را به برنامه عصرانه دعوت کرد. موضوع گفتگو با عبدی عملکرد دولت و لیست امید در مجلس بود. اما گفتگو تا حدود زیادی و به شکل ناخوشایندی به جلسه محاکمه عبدی و اصلاح‌طلبان تبدیل شد. مجری این برنامه نیز چندین و چندبار در میان حرف‌های مهمان پرید و نگذاشت عبدی سخنانش را کامل کند.

در اینجا با موضوع این گفتگو یعنی ضرورت پاسخگویی اصلاح‌طلبان درباره عملکرد دولت کاری نداریم، اما آنچه در این گفتگو مخاطب را آزار می‌داد برخورد آشکارا جناحی این برنامه بود. مسئله‌ای که متاسفانه در اغلب برنامه‌های سیاسی و خبری شبکه افق قابل رویت است و ظاهرا مجری محترم برنامه نیز ابایی در این امر نداشت و صراحتا نشان می‌داد که شبکه افق به بلندگوی گروهی از اصولگرایان تبدیل شده است، امری که طبیعتا ناقض عدالت رسانه‌ای رادیو و تلویزیون ملی است.

در کشور ما رادیو و تلویزیون خصوصی وجود ندارد بنابراین صداوسیما باید نظرات جناح‌های مختلف سیاسی درون نظام را پوشش دهد. اما آنچه در شبکه افق شاهد آن هستیم چیز دیگری است.

ممکن است مسئولین این شبکه مدعی شوند نظرات مردم را بیان می‌کنند. در اینکه مردم در حال حاضر از عملکرد دولت و مجلس ناراضی هستند هیچ شکی نیست، اما پرسشی که مسوولان این شبکه باید پاسخ دهند این است که آیا مردم فقط از دولت، مجلس و شهرداری ناراضی هستند؟ در اینجاست که رویکرد شبکه افق خود را نمایان می‌کند.

طبیعی است که در برابر چنین رویکرد آشکار یکسویه‌ای اصلاح طلبان و دیگر جریان‌های سیاسی نیز خواستار یک شبکه تلویزیونی با مدل افق باشند چرا که صدا و سیما برای تولیدات شبکه افق هزینه‌ای نمی‌کند و در حقیقت این شبکه برون‌سپاری شده است. چرا صدا و سیما با همین روش یک شبکه را در اختیار اصلاح‌طلبان و دیگران قرار ندهد تا نظرات و ایده‌هایشان را برای مردم مطرح کنند؟!

باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان بخش‌هایی از مردم را نمایندگی می‌کنند و اگر خواهان مشارکت مردم در سیاست هستیم باید به این بخش از مردم و نمایندگانشان هم تریبون دهیم و البته همه می‌دانند که کنش سیاسی در یک نظام با پذیرش آن نظام انجام می‌شود و بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز به نظام، ولایت فقیه و شخص رهبری اعتقاد دارند بنابراین چنین توقعی نامعقول به نظر نمی‌رسد.

با این استدلال سطح ماجرا را می‌توان بالاتر از اصلاح طلبان هم برد. برخی چهره‌ها و فعالان و تحلیلگران سیاسی وجود دارند که شاید کاملا به تمامی آموزه‌ها و رویکرد‌های سیاسی نظام مستقر هم معتقد نباشند، اما در دفاع از کشور در مقابل بیگانگان و سودای پیشرفت کشور مواضع درست و اصولی دارند که می‌توان از نظرات آنان هم استفاده کرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • م
    0

    برنامه زنده آقای عبدی را دیدیم ایشان صرفا خود را اصلاح طلب می دانند چونکه بقیه آقایان در دولت و مجلس اصلاح طلب تدبیر و امیدی بد عمل کردند از اول اصلاح طلب نبودند..

  • یک شهروند
    0

    برنامشودیدم اخه این مردکه دریک چشم بهم زدن حرفاشوعوض میکرد...اصلاح طلب..اصولگرادراین مملکت جنایت کردن بایدپاسخگوباشن نه مثل عباسدعبدی مردموخرفرض کنن

  • احمدی
    0

    خدایا شکر که لااقل اقرار را کردید که شبکه افق بلند گوی تام وتمام یک جناح است . البته از دید مردم همه شبکه های رسانه ملی به صورت مطلق در اختیار همان جناح است ونتیجه ان هم شده رویگردانی ملی از رسانه ملی واین اشفتگی های سیاسی در کشور . رسانه ملی با این همه بودجه وهزینه تریبون هایش کامل در اختیار ادم هایی چون پناهیان وحدادیان وحسن عباسی ها ومنصور ارضی هاست ودریغ از حضور نخبگان وفرهیختگان ودانشگاهیان واساتید مسلم علوم مختلف .

  • توحید
    0

    آخه بد ماله میکشید مگه همتون از روحانی حمایت نکردید چرا شهامت عذر خواهی ندارید اقتصاد رو به تباهی کشیدید بازم پر رویید طبق معمول سانسور کنید پیامها رو و مثبت منفی هارو هم جابجا کنید کی به کیه

  • بهرامی
    0

    شبکه افق صرفا یک شبکه بیطرف است که واقعیت را بیان میکند

  • احمدی
    0

    اقتصا د را روحانی وروسای جمهورقبل روحانی خراب نکردند اقتصاد را قهر با دنیا ، مرگ بر همه دنیا گفتن ، تحریم های بی انتها ، کار های اقتصادی را به غیر اقتصادیون سپردن ، نخبگان را رد صلاحیت کردن وفرومایگان رابه کار رفتن ، کارگزارانی که عمر نوح دارندوهرگز بازنشست نمی شوند و .... خراب کرده است به عنوان نمونه شهرداری تهران را د وازده سال به یک نظامی سپردن حاصلش این دود و ترافیک وبتون ارمه ای است که همه می بینیم که هر روز مدارس ، کارخانجات ،کسب وکار و... تعطیل است . تازه اقایانی که با فروش تراکم پنجاه سال اینده خلق پول کرده ، روزی که رفتند شهرداری را با پنجاه هزار میلیارد تحویل دادند وهنوز هم ادعا دارند که باید مسئولیتی بالا تر از شهرداری را تصاحب کنند .

  • روحانی
    0

    درود بر روحانی ،که خواسته اند که اصوا گرایان به ریاست برسند .ودیوار بکشند در پیاده روها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها