معاون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

روزانه 600 تن زباله وارد نهرهای پایتخت می‌شود

معاون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در زمینه مخاطرات ناشی از سیل احتمالی و اصلاح فعالیت‌های عمرانی گذشته می‌گوید روزانه 500 تا 600 تن زباله وارد نهرهای شهر تهران می‌شود.

روزانه 600 تن زباله وارد نهرهای پایتخت می‌شود

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در شهر تهران و اقدامات شهرداری در زمینه مخاطرات ناشی از سیل احتمالی و اصلاح فعالیت‌های عمرانی گذشته گفت: رودخانه‌ها در بارش‌های اخیر وضع خوبی داشتند و در هیچ یک از مسیل‌ها و رودخانه‌ها بیرون‌زدگی آب نداشتیم به این دلیل که لایروبی جدی از سال قبل انجام شده بود. قبل از بارندگی 100 نقطه مشکل‌ساز برای آبگرفتگی را از نظر عمرانی رفع مشکل کردیم و تمام مسیل‌ها و رودخانه‌ها را نیز بازرسی کردیم

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تاکید کرد: اقدامات فوری برای پیشگیری از مخاطرات آبگرفتگی در تهران انجام شده است.

وی با اشاره به اصلاح فعالیت‌های عمرانی گذشته نیز توضیح داد: سه پل سواره‌رو از قدیم وجود داشت.

برای اینکه ترافیک نداشته باشیم، پل‌های جدیدی هم ساخته شده بود. این سه پل که خطرناک بودند جمع‌آوری شد.

علاوه بر این تمام موانع داخل رودخانه‌ها را جمع‌آوری کردیم و خوشبختانه در بارندگی‌های بهار و بارندگی‌های اخیر در 530 کیلومتر از مسیل‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌های روبسته و روباز یک مورد بیرون‌زدگی آب نداشتیم و خطری در این بخش ما را تهدید نمی‌کند.

صبوری دیلمی درباره ایمن‌سازی گودال منطقه 18 نیز گفت: در حال ایجاد حوضچه تعدیل سیلاب در آن ناحیه هستیم و اکنون کارهای عمرانی آن در حال انجام است و چنانچه کار حوضچه انجام شود، مشکلات خیلی کمتر می‌شود.

مشکل جدی در آنجا وجود ندارد مگر اینکه شن چاله‌ها حرکت کنند و اتفاقاتی مثل زلزله باعث نشست زمین شود در غیر اینصورت با رودخانه‌ای که در آنجا وجود دارد مشکلی نداریم. در بارندگی‌های اخیر نیز مشکلی نداشتیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: درباره خیابان‌ها و معابر مساله‌ای که وجود دارد این است که در بارندگی‌های اخیر برخی نهرها آبگرفتگی داشتیم مثل میدان آزادی که سال‌ها اشکال داشته و برای حل این مشکل پیمانکار گرفتیم و از آنجا که روال اداری طول می‌کشد و باید در شورا تصویب شود، نتیجه گرفتیم که آنجا را به کارگاه تجهیز کنیم. در بارندگی اخیر آبگرفتگی داشتیم در میدان آزادی و در سال آینده در این میدان مشکلی از نظر آبگرفتگی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: البته مقدار زیادی از مشکلی که در میدان آزادی وجود داشت را حل کرده‌ایم و آب‌هایی که وارد میدان می‌شد مدیریت شد تا آب کمتر وارد میدان آزادی شود. یکسری خیابان‌ها هم داریم که مشکلات عمرانی داشتند که تعدادشان به 7 خیابان هم نمی‌رسید، در حال برطرف کردن مساله بزرگراه امام علی(ع) در تقاطع خیابان پیروزی هستیم.

در این تقاطع دو لوله بزرگ 1200 وجود دارد که مملو از زباله شده است و نیروهای شهرداری هر چه لایربی می‌کنند، دوباره زباله به آنجا می‌رود.

در نقاطی که شمال به جنوب است، وقتی مردم زباله می‌ریزند، زباله حرکت می‌کند و وقتی به کانال‌های شرقی - غربی می‌رسد چون شیب کم می‌شود زباله‌ها دپو می‌شوند.

صبوری دیلمی افزود:روزانه 500 تا 600 تن زباله وارد نهرهای شهر تهران می‌شود و نیروهای شهرداری روزانه در تهران حدود 600 تن زباله را از نهرها بیرون می‌آورند. البته مقداری از این زباله هم از دست کارگران در می‌رود و در لوله‌های شرقی - غربی گیر می‌کند.

در بارندگی‌های اخیر نیز در بزرگراه امام علی(ع) همین اتفاق افتاد و آب وارد تونل امیر کبیر شد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: یکی از اقداماتی که باید در بزرگراه امام علی(ع) و تقاطع خیابان پیروزی انجام شود، نصب زباله‌گیر در لوله‌های شرقی- غربی است تا دیگر زباله وارد لوله‌ها نشود.

ما لوله ها را برای هدایت آب طراحی می‌کنیم نه برای هدایت زباله اما متاسفانه ترکیب آب و زباله مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند. این مشکل را حل خواهیم کرد و در بارندگی‌های بعدی مشکلی اینچنینی نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها