بروجردی:

تحریم دارویی و غذایی ایران توسط آمریکا مصداق تروریست اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افرادی که با تحریم به جان انسانها رحم نمی‌کنند، در عمل هیچ تفاوتی با داعش ندارند.

تحریم دارویی و غذایی ایران توسط آمریکا مصداق تروریست اقتصادی است

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا که دارو و مواد غذایی را در برگرفته است گفت: اقدام اخیر آمریکا مصداق بارز تروریست اقتصادی است.

او ادامه داد: افرادی که به جان انسانها رحم نمی‌کنند، اما خودشان را جز دولت‌های متمدن می‌دانند در عمل هیچ تفاوتی با داعشی که به راحتی انسان ها را می‌کشد و می‌سوزاند ندارند.

بروجردی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند به چنین جنایت ضد انسانی دست بزنند، ما هرگز زیربار نخواهیم رفت و به هر طریقی مشکل خود را حل می‌کنیم، علاوه بر اینکه ما اکثر نیازهای دارویی خود را در داخل کشور برطرف کرده و حتی به کشورهای دیگر هم صادر می‌کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این، در دورانی که آمریکایی‌ها صادرات داروهای بیماران سرطانی را قطع کردند با تلاش دانشمندانمان نتوانستیم این داروها را در داخل تولید کنیم و امروز هم تولیدات اکثر کارخانه های دارو سازی ما داخلی است؛ بنابراین هر اقدام آمریکا ما را به سمت خودکفایی بیشتر خواهد برد، اگرچه در هر حال این کار آنها اقدامی تروریستی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اقدامات ضد انسانی دولت ترامپ افزود: در آمریکای دوران ترامپ همه چیز سابقه داشته و آنها به هر اقدام غیر انسانی دست می‌زنند، اما وزارت امور خارجه حتما باید به شورای امنیت سازمان ملل درباره این اقدام ضد انسانی شکایت کند.

او درباره چگونگی واکنش مجامع بین المللی بیان کرد: تنها ما نباید به آنها واکنش نشان بدهیم و طبیعتا این اقدام غیر انسانی هر مدعی دفاع از حقوق بشر و انسانیت را به واکنش وامی‌دارد، کمااینکه آنها به لحاظ مجموع مقررات بین المللی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

گفتنی است «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا این هفته با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین، اعمال می‌کند.وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح خود در مورد آثار این تحریم‌ها، به صراحت عنوان کرده است که اقدام تازه این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها