مازنی: یکی می‌گوید اعتراضات کار آل‌سعود بود، یکی می‌گوید آمریکا، یکی هم می‌گوید اصلاح‌طلبان

یک عضو فراکسیون امید گفت: خسارت ناشی از قطع اینترنت باید جبران شود. این‌طور نیست که حاکمیت مالک جان و مال و امکانات مردم باشد و هر وقت به هر شکلی که خواست تعرض و به مردم خسارت وارد کند.

مازنی: یکی می‌گوید اعتراضات کار آل‌سعود بود، یکی می‌گوید آمریکا، یکی هم می‌گوید اصلاح‌طلبان

احمد مازنی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به مباحث مطرح‌شده در مورد اینترنت ملی گفت: ادبیات مربوط به اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات باید تصحیح شود. فکر نمی‌کنم کسی در ایران باشد که با مفاهیم اینترنت، اینترانت و... آشنا باشد و فکر کند اینترنت ملی در مقابل اینترنت است. بلکه در حقیقت زیرساخت‌های شبکه ملی اینترنت باید فراهم شود تا ما بتوانیم برخی از نیازهایمان را از شبکه داخلی حل کنیم. همچنین اینترنت ملی باید به نوعی مقدمه‌ای باشد بر زمینه ارتباط بیشتر با اینترنت تا بتوانیم از اینترنت بین‌المللی استفاده کنیم.

او درباره اینکه گفته می‌شود اینترنت ملی در دسترسی مردم به اطلاعات محدودیت ایجاد می‌کند، توضیح داد: هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد محدودیت در دسترسی مردم به اطلاعات شود هم خلاف قانون اساسی است و هم خلاف قوانین مصوب مجلس. منتها من فکر می‌کنم در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود، چون مدیریت در کشور مدیریت پیری است و بعضی از مسئولان با پیامک هم آشنایی ندارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین باید به سمتی برویم که مسئولان کشور جوان یا آشنا با فناوری‌های روز باشند تا ادراک مفهومی برای آنها ایجاد شود و متوجه شوند پدیده اینترنت چیست. منطق برخی منطق ایجاد محدودیت است و با این منطق ممکن است حتی قانون اساسی را هم دور بزنند. ما باید تلاش کنیم با ایجاد آگاهی بیشتر در میان مسئولان و مردم تا جایی که امکان دارد جلوی ان رفتار ناپسند را بگیریم.

هیچ مقامی نه از آمار قربانیان حوادث آبان‌ماه گزارش داده است و نه از برآورد خسارت

مازنی با اشاره به خسارت ناشی از قطع اینترنت در ناآرامی‌های آبان‌ماه گفت: دولت از خسارت ناشی از قطع اینترنت برآوردی اعلام نکرده است. هیچ مقامی نه از آمار قربانیان حوادث اخیر گزارش داده و نه از برآورد خسارت. ماهیت این خسارت را هم هر کسی از ظن خود تحلیل می‌کند؛ یکی می‌گوید آل سعود این کار را کرد، یکی می‌گوید آمریکا بود، یکی می‌گوید اسرائیل بود، یکی می‌گوید اصلاح‌طلبان بودند و...

او ادامه داد: تاکنون گزارش دقیقی از خسارت حوادث آبان‌ماه به ما نداده‌اند، به همین علت از وزیر کشور خواستیم تا در مجلس حاضر شود و به پرسش نمایندگان پاسخ دهد.

طرح نمایندگان در راستای لزوم دریافت مجوز از مجلس برای ایجاد هر گونه محدودیت اینترنتی

این عضو فراکسیون امید عنوان کرد: پیش‌نویس طرحی تهیه و به هیات‌رئیسه تقدیم شده است که ایجاد هرگونه محدودیت برای اینترنت حتماً باید با مجوز مجلس صورت گیرد و مصوبه مجلس را داشته باشد. به نظر می‌رسد با تصویب این طرح تا حد زیادی آرامش برقرار می‌شود و این طرح امنیت روانی جامعه را تامین می‌کند.

باید خسارت ناشی از قطع اینترنت جبران شود/ حاکمیت مالک جان و مال و امکانات مردم نیست

مازنی با تاکید بر لزوم مشخص شدن میزان خسارت ناشی از قطع اینترنت در حوادث آبان‌ماه گفت: درخواستم این است که مقامات ذی‌ربط، به خصوص وزیر ارتباطات، اطلاعاتی در خصوص میزان خسارت ناشی از قطع اینترنت در اختیار نمایندگان قرار دهد. باید خسارت ناشی از قطع اینترنت جبران شود. این‌طور نیست که حاکمیت مالک جان و مال و امکانات مردم باشد و هر وقت به هر شکلی که خواست تعرض کند و به مردم خسارت وارد کند. چه عامل خسارت خارج از اختیارات دولت باشد و چه دولت- دولت به مفهوم حاکمیت- این کار را انجام داده باشد، باید خسارات جبران شود.

خسارت واردشده به مردم در حوادث آبان‌ماه حق‌الناسی است که حکومت نباید بر گردن خود نگه دارد

او در پایان گفت: به هر حال مردم به امید اینکه امنیت مال و جان‌شان توسط حاکمیت تامین می‌شود زندگی می‌کنند. حتماً باید خسارت مردم برآورد و تامین شود. خسارت واردشده به مردم در حوادث آبان‌ماه حق‌الناسی است که حکومت نباید بر گردن خود نگه دارد.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اصلاح طلبان بجای اینکه جائی رااصلاح ویا درست کنند بادرایت منافقانه وحیله گری همه جاراخراب اندرخراب کردندحالا سالهای سال طول میکشدملت حزب الله و ارتش وسپاه وبسیج گندکاریهای شمارا درست کنند.اصلاح طلبان فقط دنبال پست ومقامند بخدا قسم سنگ مردم را بدروغ به سینه میزنند. مردم تورو خداحداقل اینبار حواستان جمع باشه گول منافقان اصلاح طلب را نخورید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها