واشنگتن‌پست طراح واقعی جنایت قتل خاشقجی را معرفی کرد

یک رسانه آمریکایی با انتقاد از حکم دادگاه عربستان سعودی در ارتباط با پرونده قتل خاشقجی، نوشته است که ولیعهد سعودی مهندس و طراح واقعی این جنایت است.

واشنگتن‌پست طراح واقعی جنایت قتل خاشقجی را معرفی کرد

روزنامه واشنگتن‌پست طی مقاله‌ای در واکنش به صدور حکم در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی از سوی دادگاه این کشور، نوشت: احکامی که دستگاه قضایی سعودی درباره پرونده قتل خاشقجی اعلام کرد «تمسخر گستاخانه عدالت» است و این «احکام همچنین توهین به خاشقجی، کنگره دو حزبی آمریکا و تمام کسانی است که خواهان محاکمه واقعی عاملان قتل هستند».

این روزنامه با اشاره به این‌که به احتمال زیاد «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دستورات مبنی بر تبرئه کردن «سعود القحطانی» مشاور خود و «احمد العسیری» معاون سابق رئیس سازمان استخبارات را صادر کرده است، نوشت «با استناد به گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا)، بن‌سلمان مهندس حقیقی جنایت ترور خاشقجی است.»

واشنگتن‌پست استقبال بین‌المللی از این احکام را اشتباه اخلاقی خطرناک خواند و برای مقام بی‌پروای سعودی( بن‌سلمان) حاوی این پیام است که ماجراجویی تو بدون پاسخ خواهد ماند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه، اظهارات سخنگوی دادستانی کل سعودی را که مدعی شده «قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی‌ شده نبود»، «دروغی مستند» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که تحقیقات «آگنس کالامارد» مخبر سازمان ملل و فایل‌های صوتی ثابت می‌کنند که عناصر تیم سعودی که جنایت قتل خاشقجی را مرتکب شدند، قبل از ورود به ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول درباره تکه‌تکه‌ کردن جسد این روزنامه‌نگار سخن می‌گفتند.

واشنگتن‌پست همچنین از رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی نیز انتقاد کرده است.

دادستانی کل عربستان سعودی، روز گذشته احکام اعدام پنج نفر و حبس سه نفر دیگر در مجموع به مدت 24 سال در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در استانبول را صادر کرد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها