عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام:

روحانی پیغام فرستاد تصمیم‌گیری درباره FATF را عقب بیندازیم / در شرایط فعلی اگر رأی‌گیری شود مجمع با پیوستن به FATF مخالفت می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: عقب افتادن تصمیم‌گیری بر سر FATF به این دلیل است که در برخی مسائل و موضوعات مراعات می‌کنیم و مهم نیست که در ماه دهم یا آخر سال باشیم.

روحانی پیغام فرستاد تصمیم‌گیری درباره FATF را عقب بیندازیم / در شرایط فعلی اگر رأی‌گیری شود مجمع با پیوستن به FATF مخالفت می‌کند

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حدس و گمان‌هایی که این روزها درباره تصویب یا عدم تصویب پیوستن ایران به FATF در مجمع تشخیص مصلحت مطرح می‌شود اظهار داشت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت همگی بالای 50 سال دارند و به دلیل نامساعد بودن هوا جلسات تعطیل شد. پس این درست نیست که عده‌ای از احتمال رأی‌ مثبت آوردن این موضوع خبر می‌دهند.

موافقان FATF می‌دانستند رأی مجمع منفی خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ این سوال که دلیل فرسایشی شدن بررسی مساله FATF چیست گفت: آقای روحانی اواخر سال پیش از طریق آقای دژپسند، وزیر اقتصاد، پیغام فرستاده بود که برای رأی‌گیری بر سر FATF فعلاً دست نگه داریم. همچنین آقای مجید انصاری هم خواست تصمیم‌گیری را عقب بیندازیم، چون آنها می‌دانستند در صورت رأی‌گیری، رأی مجمع به این موضوع منفی خواهد بود.

FATF را سیاسی نکنیم

توکلی همچنین ادامه داد: گروهی می‌گویند «اگر دولت در اختیار اصولگرایان بود، تا به حال مجمع برای پیوستن به FATF رأی مثبت داده بود»، که در جواب باید گفت چنین برداشت‌هایی غلط است. من نمی‌دانم چطور این دروغ‌ها را می‌گویند و 43 نفر از اعضا را به بی‌دینی متهم می‌کنند. اساساً مساله به این مهمی را نباید وارد رقابت‌های سیاسی کنیم و چنین مواضعی بگیریم.

در برخی مسائل و موضوعات مراعات می‌کنیم

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: عقب افتادن تصمیم‌گیری بر سر FATF به این دلیل است که در برخی مسائل و موضوعات مراعات می‌کنیم و مهم نیست که در ماه دهم یا آخر سال باشیم. من به طرفداران پیوستن به این معاهده بین‌المللی قویاً می‌گویم، اگر در شرایط فعلی رأی‌گیری شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام حتماً با پیوستن جمهوری اسلامی به FATF مخالفت خواهد کرد.

باید همه جوانب را در نظر بگیریم

احمد توکلی در پایان صحبت‌هایش گفت: متاسفانه گروهی همه بحث‌های مهم را به سیاست و سیاسی‌کاری ربط می‌دهند. FATF موضوع بسیار مهمی است که برای تصمیم‌گیری حتماً باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و این‌طور نیست که هر کسی به دلیل تعلقات جناحی و سیاسی درباره این موضوع مهم موضع‌گیری کند و مطالبه‌ای داشته باشد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی فاتح
    0

    متن آن وحی منزل که نیست شرایط وماده وتبصره بگذارید .چیزی خودتان بااقتباس تدوین کنید که نتوان بآن ایراد گرفت و بزیان هیچ کشوری نباشد

  • مهدی
    0

    جناب آقای دکتر توکلی پس بفرماییدبیشتر نمایندگان مجمع مخالف مردم هستند چون میگو ید به ضرر مردم است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها