اجرای حکم قصاص جوان ملایری به تعویق افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر اعلام کرد: حکم یک جوان محکوم به قصاص با تلاش و پیگیری یک ماهه به تعویق افتاد.

اجرای حکم قصاص جوان ملایری به تعویق افتاد

سرهنگ محمدباقر سلگی فرمانده انتظامی شهرستان ملایرمطرح کرد: به دنبال صدور رأی قطعی حکم قصاص یک جوان ملایری که به دنبال نزاع فردی در سال ۹۳ در روستایی فردی را به قتل رسانده بود، با وساطت و رایزنی صورت گرفته از سوی بنده با اولیای دم، اجرای حکم به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با ازخودگذشتگی خانواده مقتول، این جوان نادم را از اجرای حکم قصاص نجات دهیم و زندگی دوباره ای به او ببخشیم، خاطرنشان کرد: ارزش ایثار، گذشت و بازگشت به فطرت پاک انسانی و داشتن ترحم نسبت به یکدیگر با وجود همه شدائد و مصیبت ها نماد واقعی یک جامعه اسلامی و مزیت یک شیعه مسلمان نسبت به سایر مردم ملل جهان است.

سلگی افزود: توصیه و هشدار پلیس ملایر به شهروندان و خانواده ها این است که در آموزش های تربیتی به فرزندان باید طوری رفتار شود که این نسل آینده ساز بتوانند با یادگیری مهارت های کنترل خشم در زمان بروز خشم، از اخذ هر نوع تصمیم خودداری کنند.

وی تصریح کرد: امروز پلیس نظام اسلامی خود را جدا از مردم نمی داند و از همه ظرفیت های قانونی و اجتماعی به منظور ایجاد وفاق و ارتقای سطح صلح و سازش اجتماعی بهره می برد.

باند حرفه ای سارقان منازل ملایری ها متلاشی شد

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از متلاشی شدن باند سارقان منزل و کشف ۱۴ فقره سرقت توسط مأمورین کلانتری ۱۲ پاسداران ملایر خبر داد و گفت: به دنبال وقوع سرقت های سریالی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ که موجب نارضایتی شهر وندان و اهالی شده بود، این یگان با تشکیل یک اکیپ ویژه و انجام کار اطلاعاتی دقیق و مؤثر و به کارگیری شگردهای پلیسی سرانجام یک سرنخ از فعالیت های مجرمانه این باند حرفه ای به دست آورد.

وی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی مأموران، مخفیگاه یک متهم عضو باند شناسایی و با هماهنگی با دستگاه قضایی نامبرده در یک عملیات ضربتی توسط مأمورین دستگیر شده و بلافاصله فرد مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین رابطه به منظور دستگیری سردسته باند، پس از کار اطلاعاتی دقیق، مکان سر دسته این باند مشخص شد و در یک اقدام ضربتی مأموران این کلانتری حین متواری شدن وی با دستگاه خودروی سواری، خودرو را متوقف و وی را دستگیر کردند.

سلگی یادآور شد: با تحقیقات فنی و تخصصی، متهم به تعداد ۱۴ فقره سرقت منزل اعتراف کرد همچنین اقلام ربوده شده از منازل شهروندان شامل کارت عابربانک، دوربین عکاسی، فیلم های خانوادگی، تابلوفرش و ... کشف و ضبط شد و با پیگیری برای تحویل این اموال به مال باختگان و تشکیل پرونده، متهمان به همراه فرد مالخر اموال مسروقه تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ملایر با تقدیر از دستگاه قضایی و مشارکت شهروندان در شناسایی مجرمان در این پرونده، بیان کرد: مجرمان همیشه ضعیف ترین سیستم های ایمنی و حفاظتی را در منازل برای سوژه سرقت خود انتخاب می کنند بنابراین تجهیز اموال و امکانات در منازل به سیستم های حفاظتی و بازدارنده در جلوگیری از وقوع جرم بسیار مؤثر است.

جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها در دستور کار پلیس

فرمانده انتظامی ملایر در بخش دیگری با بیان اینکه کشف و جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها در دستور کار پلیس ملایر قرار دارد، گفت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی و در راستای برخورد قانونی با قهوه خانه ها، سفره خانه ها و رستوران های متخلف، مأموران اداره اماکن ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی از دو قهوه خانه بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: در همین رابطه تعداد ۱۲ تنه قلیان، شش کارتن زغال مخصوص قلیان، یک کارتن ۱۰۰ تایی دهانی قلیان و تعداد ۲۸ عدد ظرف تنباکو با رایحه های مختلف از قهوه خانه اول و از قهوه خانه دوم نیز تعداد هفت تنه قلیان کشف و ضبط شد و مراتب با تذکر و اخطار پلمب این واحدهای صنفی، تحت پیگیری قانونی مأموران قرار گرفت.

سلگی خاطرنشان کرد: خطرات استعمال قلیان و تنباکوهای اسانس دار به مراتب از سیگار مرگبارتر بوده و عزم پلیس ملایر در جمع آوری اقلام غیرقانونی و خطر آفرین در این اماکن جدی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دایی جواد
    0

    ببینم جواب منو بده : هفت تنه قلیان رو کشف و ضبط کردی یعنی چی ؟ قلیان کشیدن اصلا بگو جرمش اعدام باشد حرف ندارم ولی اینکه هفت تنه قلیان کشف و ضبط کردی یعنی چی ؟ انوقت این تنه قلیان می برید انبار بیت المال نگه داری می کنید ؟؟ چقدر خوب ما با این روش شما قطعا زمین که چیزی نیست تمام کرات عالم را تسخیر و فتح خواهیم کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها