توصیه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون:‌ کانت، هایدگر و دکارت بخوانید/ نه با فرهنگ جهان آشایید، نه زبان‌ بلدید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید؟

امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد و روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال.

توصیه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون:‌ کانت، هایدگر و دکارت بخوانید/ نه با فرهنگ جهان آشایید، نه زبان‌ بلدید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید؟

محسن غرویان گفت: منظور آیت‌الله جوادی این است که حوزه باید به روز بشود و روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند. با این حال متاسفانه نه تنها در حوزه به این مهم ورود نمی‌کنند، بلکه حرف‌های مخالف هم شنیده نمی‌شود و مطالبی هم که طرح می‌شود، قبل از خوانده شدن به طور سفارشی نوشته می‌شوند و به افراد دیکته می‌کنند.
محسن غرویان درباره اظهارنظر معروف آیت‌الله جوادی آملی در خصوص لزوم آشنایی روحانیون با کانت و هگل اظهار داشت: من خودم در آن جلسه حضور داشتم. آیت‌الله جوادی در آن روز سخنان نو و جدیدی را طرح کردند. ایشان خطاب به علما، روحانیون و همچنین مدرسین فرمودند باید با بحث روز و علوم جدید آشنا باشید و همچنین درباره مکاتب فکری، سیاسی و عقیدتی روز جهان اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟

مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش گفت: ایشان در ادامه گفتند، اگر امام زمان فردا ظهور کنند و به شما آقایان دستور بدهند به شرق یا غرب عالم برای تبلیغ بروید، چکار می‌خواهید انجام بدهید؟ شما که نه با فرهنگ جهان و نه با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی آشنایی ندارید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید و چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟

آیت‌الله جوادی آملی فرمودند، باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید

غرویان افزود: آیت‌الله آملی همچنین به جمع حاضر فرمودند که باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. واِلا اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار تبلیغِ از حرم تا جمکران باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمی‌خورد.

امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد

او در ادامه تصریح کرد: ایشان همچنین گفت، آن کس که منتظر امام زمان است‌ باید ابزار لازم را برای عمل به دستورات ایشان فراهم کند. ایشان در ادامه صحبت‌های‌شان اینطور گفت که امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد و روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال.

روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند

محسن غرویان در پایان سخنانش گفت: منظور آیت‌الله این است که حوزه باید به روز بشود و روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند که این فقط مربوط به فلسفه نیست. با این حال متاسفانه نه تنها در حوزه به این مهم ورود نمی‌کنند، بلکه حرف‌های مخالف هم شنیده نمی‌شود و مطالبی هم که طرح می‌شود، قبل از خوانده شدن به طور سفارشی نوشته می‌شوند و به افراد دیکته می‌کنند.

منبع: اعتمادآنلاین

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • شقائق
    0

    به توصيه هم براي كشتار مردم ،قبل از امدن امام زمان كنيد

  • ماهی
    0

    اونا هم میتوان زبان فارسی و عربی یاد بگیرند و بلعکس هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد

  • مجید
    0

    آقای جوادی درست میفرمایند ولی کو گوش شنوا ...

  • امیر
    0

    بیچاره ایت الله جوادی که اقای غرویان بخواد حرفشون تفسیر کنه.

  • رضا
    0

    مشکل ما بی سوادی و متخصص نبودن افراد عادی در سمتهای مهم است که نتیجه فاجعه بار داشته است.یک مثال ساده وقتی مدیر یک تیم ورزشی یا یک تشکیلات ورزشی با دستور وزیر یک نظامی انتخاب می‌شود می‌شود وضع فعلی فوتبال و دیگر رشته های ورزشی و اونجایی هم که موفقیت داشتیم کار دست کاردان بوده.

  • حاج کاطم
    0

    احسنت احسنت حرف دل مارو زدی .احسنت .تا چن سال پیش با کامپیوترم مخالف بودم .احسنت

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      مخالف بودن منطورم بود.تازه ی قرن پیش شنیدم استفاده از یخچالم ممنوع کرده بودن.یا شطرنج رو

    • زحمتکش
      0

      حاجی دمت گرم .جانا سخن از دل ما میگویی.

    • هرکی
      0

      صد سال پیش اصلا یخچال بود عایا؟ دقیقا چند سال پیش گفتن کامپیوتر حرامه؟ کی گفته بود؟ من نمیدونم. کسی بگه ممنونش میشم

  • ازادی
    0

    مشکل کشور اززمانی اغاز شد که اهالی حلبی اباد و روستا زاده ها وحاشیه نشینهای بیسواد، متعصب ومتحجر بعد ازانقلاب پستهای افراد متخصص وکارافرین و شایسته وکاردان راغصب کردندهمان حاشیه نشینها وروستائیانی که خمینی از انها بعنوان کوخ نشنیان یاد میکرد اما خمینی هرگزفکرش هم نمیکرد چنانچه وقتی کوخ نشینان بیسواد، متعصب، متحجر پست افراد کارافرین و کاردان وومتخصص راتصاحب کنند مملکت به این فلاکت خواهد افتاد...

    نظرات شما -
    • سلام
      1

      لابد باسواد های ما هم رفتند خارج درس خواندند و شدند اپوزیسیون!!!! نتیجه حرف جنابعالی: رضا شاه (قاطرچی) روحت شاد!!!! (ان شاء الله باهاش محشور بشي)

    • جنوبی
      0

      آدم با رضا شاه محشور بشه خیلی بهتره تا با شماها هم دوره باشه .و توی یک فضا نفس بکشه .لااقل اون بقول شما قاطرچی مرد عمل بود شما که فقط حرف میزنید .به عمل کار برآید به سخنرانی نیست .(حافظ)رضا شاه کارهای زیادی کرد.که اینجا نمیگنجد .ولی کاری که شماها رو خیلی سوزونده بریدن در نون دونیتونه .چون کشور نیاز به ساختن داشت نه فک زدن .خدا رحمتش کند .همه تان جمع شوید هم کوچکترین مشکل ازین مردم حل نمیتوانید بکنید .محبوبیتتان را به رای بگذارید با قاطر رضا ببنید چی میشه

    • هرکی
      0

      یه سوال: مگه پست های دولتی ارث پدریه که بخواد واس کسی باشه بعد یه نفر تصاحبش بکنه؟ آره منم موافقم کسی که کار بلد نیست حرف زدن فقط بلده بره مسئولیت بگیره مملکتو بدبخت میکنه ولی تو زمان همون شاهم امثال این آدما کم نبودن. بدشم ملاک سواد چیه؟ ملاک سواد اینه که یه نفر کراوات بزنه با کت و شلوار شیک با لهجه انگلیسی حرف بزنه ؟ نه خیر سخت در اشتباهیم یه چیز دیگه: ایکاش روحانی بیسواد بود یه روانی رو جای روحانی میذاشتن الان وضع مملکت این نبود. اینی که میبینی بخواد صحبت علمی بکنه دست هزار تای من و شما و جد و آباد همه رو از پشت میبنده

    • هرکی
      0

      عزیز!(جنوبی) اون شعره واسه سعدیه نه حافظ!

  • مشهدی
    0

    اولا که بیان ایشون به این شکل نبوده که اینقدر تند باشه که کر و لال نباشین لطفا صوت اصلی رو گوش بدین تا متوجه‌ مواعظ اصلی این عالم واقعی بشیدو گوشتون بجای اصلی وصل باشه. دوما ابتدا باید مبنای اسلامی رو قوی بست بعد رفت دنبال کشورگشایی و خود این امر زمانبر هست و بخاطر نقلها و جهات مختلف موضوع طول میکشد پس از اول نباید شبهه الکی برای خودمون درست کنیم و چون علم اون رو نداریم همیشه با دید اشتباه به مبانی اسلامی نگاه کنیم. همون مسائلی که بعضی روشنفکرا بهش مبتلان.

  • ایرانی
    0

    باورتان شده روحانیون نخبه های کشورند؟! این ها اگر استعداد داشتند به حوزه نمی امدند به دانشگاه می رفتند. خواندن و یاد گرفتن زبان استعداد می خواهد که انهم اکثریت طلبه ها ندارند...

    نظرات شما -
    • سیدعباس موسوی
      0

      چندتا کتاب از حوزه دیدی که میگی استعداد ندارند؟ یک دهم علومی که تو حوزه میخونند در دانشگاهها تدریس نمیشه

    • بی نام
      0

      آن دروسی که تو حوزه می خوانند به درد زباله دان میخورد تاحالا چند روحانی دیدی اختراعی داشته باشند دریغ از ساختن یک چوب کبریت آنها به فکردنیای مردم باشند آخرت هرکسی و خودش میسازد البته ازقبل میدانم سانسور میشه

    • محسن
      0

      کل دانشگاهی های جهان اگه خواسته باشن فقط با ایت الله جوادی مناظره کند به قطع یقین بدونید شکست میخورن حوزه مهد علمه در حوزه دانستن مهمه نه مدرک فهمیدن مهمه نه پاس کردن

    • جنوبی
      0

      آقای موسوی آفتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچی .البته برای ملت نه امثال شما حوزوی ها که این سالها مثل قارچ در حال تکثیرو زیاد شدن هستید.باخواندن این کتابها چه دردی رو از جامعه حل کردید در مقابل کشته شدن جوانان در کف خیابان سکوت کردید ولی در مقابل زندانی شدن شیخ زگزاگی رگ گردنتان باد کرد.برای اعدام شیخ نمر به کنسولگری عربستان حمله کردید باعث تیره گی روابط دو کشور شدید. حالا قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دن خروس رو .متاسفانه عملکرد شماها خط بطلانی بر باورهای مردم کشید .روزی سنگ صبور مردم بودید حالا برای روزی تان سکوت میکنید .

    • ازادی
      0

      موسوی جان بالاخره یا استعداد ندارند یا علومی که میخوانند بارعلمی نداره یاداره به ان عمل نمیکنند،عمل افراد ملاک هست نه شعار، اینه که اهل خرد میگن؛عالم بی عمل همچون زنبور بی عسل،یا اینکه؛علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل درتو نیست نادانی...

    • سلام
      0

      نه که دانشجویان ما خیلی با سواد و با پشتکار و با استعدادن؟ توی هر دو جا (حوزه و دانشگاه) افراد مستعد درصد کمی رو تشکیل میدن. در ضمن ما طلاب کمی نداریم که به زبان‌های خارجه مسلط اند، ولی همین تعداد به نسبت کل طلاب یک اقلیت (زیر 30 درصد) رو تشکیل می دن.

    • ناشناس
      0

      برادر پاسخ های دوستان رو برو بخون و بعدش خیلی از طلبه ها دانشگاه هم می روند و تا دکتری هم ادامه می دهند...و اصلا تأسیس این دانشگاهها با اساتید حوزوی بوده است..مثل دانشگاه شیخ مفید(ره) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دانشگاه رضوی و دانشگاه علوم حدیث و د انشگاه امام صادق(ع)

    • وحید
      0

      آخ که حیف اسلام دست و پای منو بسته!!!!! حرف روحانیون بود..‌ جدی نگیرید دمت گرم با پیامت خب تو جوجه طلبه که میای از این پیام ایراد میگیری چی میفهمی از درس دانشگاه همین شما طلبه جدید و قدیم فقط فقط فقط به فکر خودتونید آفتاب مهتاب ندیدید از مردم حمایت نمیکنید جز چند نفرتون که اونم واسه منافع خودشونه الانم برید واسه آخرتتون دعا کنید گیر مردم نیفتید اینجا که نمیتونند شما رو کاری داشته باشند اون دنیا شاید شد

    • جنوبی
      0

      آقای ناشناس همه اون اسمهایی که نام بردی نون دونی خیلی ها ست. اسمهاشون فرق میکنه .نام جدید حوزه علمیه ست که بجای عنوانهای حوزوی از عناوین دهن پر کن لیسانس و دکتر وووواستفاده شده وگرنه ماهیتش یکیست .استاد حوزه هم شده استاد دانشگاه .و بیشتر آنان هم زمینشان مورد دارد .این هم بودجه حروم میکنید امان از رفع یک مشکل حتی در حوزه کاری خودتان .همان که گفتم آفتابه لگن هفت دست و......دیگر حنایتان رنگی ندارد .وای اگر از پی امروز بود فردایی.بخدا این ملت به زنده مرده تان رحم نمیکند .اف بر شما

    • مهدی
      0

      این چه حرفیه می زنید من دوستان زیادی دارم که با وجود استعداد فراوان و با رتبه عالی که می خواستند وارد دانشگاه بشوند ولی اومدند داخل حوزه و خیلی هم موفق هستند و یا هستند طلابی که در مدرسه شاگرد اول بودند و به خاطر عشق به امام زمان و حب دینی و اعتقادی اومدند داخل حوزه و سربازی امام زمان رو می کنند , چرا قضاوت می کنید !

    • هرکی
      0

      هر جایی حتی دانشگاه و حتی حوزه آدمای نخبه داره و هم آدمای جای خالی که هیچ باری از رو دوش کسی بر نمیدارن. بعد هم مگه هرکی آدم نخبه ای بوده که اسمشو هر روز داریم میشنویم موشک فرستاده هوا؟؟ همین دکارت و هگل که هرکی میخواد بگه بابا منم فلسفه بلدم اسمشونو میگه یه چوب کبریت ساختن؟ مگه همه باید برن آپولو بفرستن هوا تا کسی آدم حسابشون کنه؟

  • احسان محبوبی
    0

    امیدوارم حضرت آیت...جوادی فکری هم بحال مسائل روز بکنند مثل نماز شکسته تو مسافرت ۶ فرسخی و ... هر چند که این حرفا هم عالیست

  • حامد
    0

    خداوند ایشان را حفظ کند

  • محمداکبری خدایی
    0

    به حضرت آیت الله بفرمایید یک نگاه به رفتارشان در چهل ساله گذشته بیندازندببینند چه کردند با مردم ایران که میزان تنفرشان از رو حانیت هزار درصد بیشترشده وبه هیچ وجه من الوجوه روحانیت را قبول ندارند بلکه متنفرند بعد به فکر صدور وزمان ظهور باشد اگه آقا بیاد سفرای زبان دان وآشنا با فرهنگهای مختلف را با خود می‌آورد وبیشتر یارانش از همان بلاد به نظر شما کفر هستند پس آسوده همچنان بخوابید وزحمت کلاس زبان را نکشید رهبر هم که خیلی تمایلی به زبان‌های بیگانه همچون فارسی انگلیسی وفرانسه ندارند بیایید در جهت قبول شما در کشور تلاش کنید واوضاع نابسامان کشور را سامان دهید بقیه پیشکش تان باد.

  • محمدرضاعلمى
    0

    افرين بر بصيرت و اگاهى حضرت ايت الله جوادى املى حفظه الله تعالى ، واقعا افتخار اسلام و مكتب شيعه هستند همين امثال ايشانند كه امامان ما شوق لقاى اينان را دارند دليلش اينست كه امثال اين بزرگواران وزن دارند و زحمت كشيده اند و با تهذيب نفس و عرفان عملى با چراغ عرفان نظرى ، خداوندمتعال سينه اينان را فراخ كرده و اموزه هاى ايشان از اتصال به عوالم عاليه سرچشمه ميگيرد خداوند ايشان را و راهروان او را حفظ كند

    نظرات شما -
    • جنوبی
      0

      ایشان که شما ادعا میکنید امام زمان مشتاق دیدار ایشانند .و مرجع تقلید هم هستند و یکی از اولین شرایط مرجع تقلید شجاعت است چرا در موارد جاری مانند بانکداری ربوی و اختلاس های کلان از بیت المال مسلمین و ......به صورت علنی فتوا نمی دهند.یا سکوت کرده اند یا مصلحت اندیشی میکنند که از لحاظ ما هر دو خیانت است به اعتماد مردم

  • ناشناس
    0

    حاج آقا تقبل الله شما هم طرف همون روحانیون به قول خودت بی سوادی فقط ما مردم ساده رو خر فرض کردین و هرطور دوست دارین رفتار میکنین و بلا سرمون میارین یک رو فتوای منع خوردن قند یک رو فتوای آلودگی هوا الانم داری از انگلیسی و فرانسه و ظهور میگی چرا یک نفرتون واسه مرگ چندین نفر بیگناه تو اعتراضات چیزب نمیگه!!!!!چرا راجع به گرونی فتوا صادر نمیشه!!!!! میترسین حسن جون پته بریزه رو آب؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام دوست عزیز.. چقدر بی ربط میگی..ایشون که علامه هست..و کاش همه مثل ایشون بودند..اول برو بشناس کسی رو که راجبش قضاوت میکنی برادر.... یا ...

    • ناشناس
      0

      سلام احسنت بر برادر عزیزم که جواب بسیار زیبایی داد

  • ناشناس
    0

    حاج آقا تقبل الله شما هم طرف همون روحانیون به قول خودت بی سوادی فقط ما مردم ساده رو خر فرض کردین و هرطور دوست دارین رفتار میکنین و بلا سرمون میارین یک رو فتوای منع خوردن قند یک رو فتوای آلودگی هوا الانم داری از انگلیسی و فرانسه و ظهور میگی چرا یک نفرتون واسه مرگ چندین نفر بیگناه تو اعتراضات چیزب نمیگه!!!!!چرا راجع به گرونی فتوا صادر نمیشه!!!!! میترسین حسن جون پته بریزه رو آب؟

  • علی
    0

    اگر تجربه‌های دیگران را مطالعه و درک نکنید، به خصوص افکار و تجربیات کسانی که متفاوت با شما هستند یا مخالف شما هستند، نه تنها به درد امام زمان نمی خورید بلکه شاید برای خود و دیگران هم باعث خسران باشید، چرا که متوجه اشتباهات خود و تصورات ناصواب خود نمی‌شوید و انسان بهتری نمی‌شوید.

  • زحمتکش
    0

    حالا مگه امام زمان فارسی بلده .یا آخوندا همه عربی بلدند .جریان چیه ....

  • ازادی
    0

    بزرگان اهل خرد میگن،عالم بی عمل همانند زنبور بی عسل،ودیگر اینکه علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل درتو نیست نادانی،...وقتی زبان وعمل انسان یکی نباشه یادگیری زبان خارجی و خواندن هایدگر ودکات هم دردی ازجامعه دوا نمیکنه...

  • REZA
    0

    علمی که درحوزه تدریس میشه هیچ دردی از جامعه دوا نمیکنه،... حوزه هاکدوم کارافرین ومتخصص وتکنسین روبه جامعه تحویل دادن؟؟؟؟؟چند درصد درجامعه شغل ایجاد کردن؟؟؟؟؟کدوم کهکشان روفتح کردن؟؟؟؟کدوم فضاپیما رو ساختن یا به کرات فرستادن؟؟؟؟؟چه کار مفیدی انجام دادن؟؟؟؟؟مقابل کدوم ظلم رایج ومفساد در جامعه امروز ایستادن یا فریاد سر دادن؟؟؟؟؟ حتی حوزه در سخنوری هم در تقابل بادانشگاه ازلحاظ کلاس وادبیات وتاثیرگذاری درجامعه ازسطح خیلی پایینی برخوردار هست،پس چه نیازی هست برای یک نهاد موازی این همه بودجه به ملت تحمیل بشه ، انهم نهادی که به هیچ وجه درسطح دانشگاه نیست؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • عشق فقط امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف
      1

      حوزه علمیه کارش اینکه انسانها را به انسانیت خودشون آشتی بدهد تکنسین و مهندس و پزشک و بقیه مشاغل را باید در دانشگاه تعلیم دید اون کسی که میخواهد پزشک و معلم و مهندس و... بشود باید انسانی باشد مهذب که تهذیب کار قرآن و عترت طاهرین سلام الله علیهم است وبرای فهم قرآن و کلام عترت سلام الله علیهم هیچ راهی جز رجوع به متخصصین مهذب حوزه ندارید در حوزه علوم انسانی که انسانها برای پاک بودنشون و الهی شدنشان نیاز هست تدریس داده می شود.

    • ازادی
      0

      اقای عشق امام،ظاهرا درهمین یک کار هم حوزه موفق نبوده چون قبل ازانقلاب هم انسانیت وهم ایمان مردم چشمگیرتر بود که ظاهرا حوزه همین یک نکته مثبت هم به منفی تبدیل کرد گمونم یه جای کارتون میلنگه،

    • ناشناس
      1

      ولا من حرف شما رو گوش میکنم میخندم به این همه نادانی شماها چقدر نادان هستید چقدر سطح پایین هستید هنوز عظمت این حوزه رو نفهمیدید بلاخره هر آدمی طبق درک و شعورش صحبت می‌کنه

  • فضول خان
    0

    تیتر بهدنام آقای جوادی آملی متن به کام محسن غرویان خوبه والا قورباغه رو رنگ میکنن به جای قناری قالب میکنن همینه

  • رمضانعلی نریمانی
    0

    باسمه تعالی سلام علیکم لطفا صوت یا فیلم سخنرانی آیت الله جوادی آملی در مورد اینکه روحانیت باید کانت و دکارت و هایدگر بخواند و امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف مبلغ کر و کور و لال نمیخواهد را ارسال فرمائید متشکرم

  • صادقی
    0

    توصیه ای برادرانه خدمت مدیر مسئول محترم و گردانندگان این پایگاه دارم ، این روش تهیه خبر، بسیار زشت و ناپسند است، اصلاح طلبی به سبکی که در چند سال اخیر شاهدیم، در بین مردم جایگاه خودش را از دست داده، و مانند بیمار در حال احتضار است، با هیچ تنفس مصنوعی ای هم نمی توانید روح به کالبدش بدمید.لطفا از بزرگان دین برای آن مایه نگذارید، چون نه تنها دردی را درمان نمی کند که بر نفرتشان می افزاید.

  • بنده ی گنهکار
    0

    چگونه می توان نقش امامت امامان از اهل بیت پیامبر را شناخت؟ --- هرگز نمی توان نقش امامت امامان از خاندان پیامبر اکرم اسلام را پس از گذشت چهار ده قرن و اندی از وفات بندگان مقرب خدا در هزاران حدیث و روایاتی ادعا یا تایید کرد که بسیاری از آنها با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول متین و استوار استدلال عقلی هیچ همگنی و هماهنگی و انسجام ندارند. نسبت دادن این گونه احادیث و روایات نسنجیده ای به پیامبر اکرم اسلام و ائمه ی اطهار از اهل بیت آن حضرت بعلت تضاد و تعارض این احادیث و روایات با شناختهای فرهنگ مذکور بجز تثبیت بدنامی و قرآن گریزی و عوام گرایی و استفاده ی شخصی اثبات ناپذیر از دین و مذهب بنام این بندگان مقرب خداوند هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد. اصرار بر چنین نسبتی اصرار جاهلانه یا عامدانه بر تثبیت اتهامها و بهتانهای دشمنان مذهب تشیع به ائمه ی مظلوم این مذهب است و بزرگ ترین گناهی است که علیه خاندان پاک پیامبر با عدول از محکمات مفصل شناختهای فرهنگ قرآنی مذکور انجام می گیرد. سکوت یا اصرار علم گریز اکثریت دین شناسان مذهب بر چنین نسبتی قرآن ستیز زمینه ی دین گرایی صادقانه ی این اکثریت را بکلی نابود می کند و خرد گرایان دین دار را بیشتر به باور به سیل اتهامها و بهتانهای دشمنان مذهب علیه این قشر جذب می کند . برای پاسداری از حرمت و حیثیت پیامبر اسلام و ائمه ی مظلوم از خاندان پاک آن حضرت ؛ این گونه احادیث و روایات ناهمنگن و ناهماهنگ با داده های مفصل قرآن کریم و شرایط پیچیده ی تقلبات گوناگون دینی و مذهبی و سیاسی و اجتماعی زمان انتشار آنها بی تردید به بر رسی و ارزیابی علمی جامع دقیق با به کار گیری عالمانه و بی تعصب اصول تمامی علوم ذی ربط و به نتیجه گیری علمی بی خدشه نیاز مبرم دارد. هیچ فرصتی برای انجام این بر رسی و ارزیابی علمی خدا پسندانه بنفع مکتب قرآنی مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر بهتر از زمان حال و عصر حاضر که نظام اسلامی تشیع محور در ایران بر قرار است وجود نخواهد داشت. از دست دادن این فرصت بی نظیر گران بها همه ی دین شناسان مذهب را در زمینه ی وظیفه الهی خود بی تردید بحکم قرآن در قیامت در محضر خداوند که در آن روز هیچ امیدی برای جبران نیست مسئول و پاسخ گو خواهد ساخت و به تحمل پیامدهای شوم و ابدی از دست دادن این فرصت ناگزیر خواهد کرد.

  • شاگرد شاگرد شاگردان
    0

    حضرت آیت الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! امام زمان خودشون به شما گفتن که طلاب باید چه و چه و چه و..... بخونن چرا حرفی میزنی که دل امام زمان رو خون میکنی اخوی !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام شما که عارف نیستی و چیزی بلد نیستی حرفی نزن برادر طبق چیزی که بلدی صحبت کن درباره چیزهایی که نمیدونی صحبت نکن نصیحت از من بجز این ایت الله جوادی آملی یکی از بزرگترین عارفان هستند و حرف ایشان سند است

  • ناشناس
    0

    دروس حوزوی خواندن شخصیتهایی بزرگ پرورش میدهدکه جدای ازتقوی وایمان،علمیت آنهارانشان می دهددرسته که چیزی اختراع یاکشف نکردن ولی ابرقدرتهای جهان ازچنین شخصیتهای بزرگ که درحوزه درس خواندن میترسددانشگاه نرفتن ولی دانشگاهیان درمحضرش درس میگیرند.درس خواندن چه درحوزه باشه یادانشگاه بایدثمره بخش باشداولین ومهمترین ثمره دانش پژوه باادب بودن هست وگرنه علم بدون ادب.مثل شیری که بریزی توظرف کثیف.باتشکر

  • ناشناس
    0

    دین شناسان وفا دار مذهب تشیع توجه کنند --- متهم ساختن روشنگریهای قرآنی و عقلی و فراخوان به ضرورت حاکم ساختن قرآن و عقل بر سایر منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب ، به پیروی از وهابیت متحجر و تکفیریهای منحرف قاتل دانسته یا ندانسته نوعی تبلیغ برای وهابیت و تکفیریها است و خواسته یا ناخواسته این فرقه های گمراه را بگونه ای قرآن گرا نشان می دهد و از انحراف و گمراهی که دچار آن هستند تبرئه می کند. هیچ دانشمند خرد گرای حدیث شناسی نیست که نداند منقولات منسوب به معصوم از جانب دین فروشان و کاسبان از خدا بی خبر حرام خور دین و مذهب فروشی در طول 1400 سال تا کنون برای ترویج این کاسبی حرام تا چه اندازه در معرض جعل و تزویر و دروغ قرار گرفته اند و بنا بر همین علت پاکسازی این منقولات را از آثار دین زدای جعل و دروغ با عرضه به محکمات مفصل قرآن و اصول استدلال عقلی تایید نکند و ضروری نداند. اصرار بر رد و حذف روشنگریهای قرآنی و عقلی در زمینه ی منقولات غیر قرآنی منسوب به معصوم و اصرار بر جلوگیری از نشر و پخش این روشنگریها در همه ی رسانه های اطلاع رسانی همگانی و اصرار بر جلوگیری از حاکم کردن حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی بر این منقولات خواه ناخواه اصرار بر رها کردن مردم دین دار مذهبی در گمراهی و در انحراف از دین اصیل الهی و در انحراف از مکتب قرآنی اصیل مذهب اهل بیت پیامبر است. این اصرار بجز بدنامی برای دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر و بدنامی برای امامان این مذهب و تثبیت اتهام تحریف و من در آوردی سازی و خرافه گستری علیه این بندگان مقرب خدا بازده دیگری ندارد.

  • ناشناس
    0

    مشروعیت وجود و بقا و ادامه ی فعالیت مراکز دینی و مذهبی به چه اصلی گره خورده است؟ --- اثبات و بقای مشروعیت وجود و بقا و ادامه ی کار و فعالیت همه ی مراگز آموزش دین و مذهب در سایه نظام اسلامی برای فراهم سازی زندگی شکوفای پایدار معنوی و مادی اجتماعی به میزان پایبندی همیشگی این مراکز به سازمان یافتگی ، نظام مندی ، ضابطه مندی و قانون گرایی و برنامه های علمی آموزشی و تبلیغی روش مند علمی قرآنی و عقلی مفید و شفاف بگونه ای گسست ناپذیر گره خورده است. بدیهی است که این مشروعیت بجز با تعهد این مراکز به آموزش و تبلیغ دین و مذهب با تقید و پایبندی به اصول محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآن کریم و اصول استدلال عقلی و سنت و سیرت معتبر خدشه ناپذیر معصومان اثبات پذیر نیست. این مراکز باید در زمینه ی آموزش و تبلیغ دین مذهب و در انتخاب و ارزیابی منقولات غیر قرآنی منسوب به معصوم ، قرآن گرایی و خرد ورزی و پایبندی به اصول و حد و مرزهای قرآنی دین داری و مذهب داری و پایبندی به اصول استدلال عقلی را با جدیت علمی بی هیچ سهل انگاری نهادینه کنند. باید در سایه نظام اسلامی از هدر رفتن پیوسته ی وقت و امکانات و داراییهای کلان مردم و بیت المال بعلت آموزش و تبلیغ نا درست و گمراه کننده ی دین و مذهب در همه ی مراکز دینی مانند حوزه های علمیه و کلیه مراکز آموزشی و همه ی محافل و مجالس و رسانه های گوناگون آموزش و تبلیغ دین و مذهب عالمانه و قاطعانه و ضابطه مند و قانون مند جلوگیری شود. متاسفانه بی بند و باری و بی ضابطگی در زمینه آموزش تبلیغ دین و مذهب در مراکز مذکور و نبود برنامه های علمی آموزشی و تبلیغی روشمند مفید مناسب ، روزانه میلیاردها پول با ارزش و امکانات جوامع پیرو تشیع را بی هیچ گونه بازده سازنده و مثبت محسوس بیهوده و بی هیچ بازده معنوی اثبات پذیر هدر می دهد و نابود می کند. این وضع خرد گریز فاجعه بار دین خدا و مکتب قرآنی مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر را در چنگال دین فروشان و مذهب فروشان از خدا بی خبر دنیا پرست به بازیچه و ابزار اشباع آز این کاسبان حرام خور تبدیل کرده است. این وضع قرآن ستیز که فاقد هرگونه پایگاه علمی- عقلی است بعلت پوچی از هرگونه محتوای قرآنی و عقلی که عملا مفید شکوفایی زندگی مادی و معنوی این جوامع باشد ارزشها را بدنام و منفور می سازد.

  • بنده ی گنهکار
    0

    وظایف دین شناس مسئولیت شناس پارسا چیستنند؟ --- برای هر دین شناس مسئولیت شناس پارسا که بیشتر می خواهد در ایفای مسئولیت خویش در آموزش و تبلیغ دین رضای خداوند را کسب کند بسیار شایسته است به نکات زیر بعنوان وظایف مؤکد غفلت ناپذیر کار دینی و مذهبی خود پایبند باشد: - به همه حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی مانند خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، وحی شناسی یعنی قرآن شناسی ، دین شناسی ، انسان شناسی ، شیطان شناسی ، رفتار شناسی و... آگاهی کامل داشته باشد - به همه ی ملاکهای و معیارهای علمی ضروری ارزیابی احادیث و روایات منسوب به معصوم و شناخت سره از ناسره ی این منقولات غیر قرآنی و چگونگی تشخیص درستی و نادرستی نسبت آنها به معصوم آگاهی کامل داشته باشد - بهنگام انجام وظیفه ی آموزش و تبلیغ دین و مذهب در نقل از معصوم تمام ملاکها و معیارهای علمی ارزیابی منقولات غیر قرآنی را همیشه در در نظر داشته باشد و در حال ضرورت مخاطبان خود را به نحوه ی ارزیابی و نکات مهم آن و ملاکها و معیارهای ارزیابی آگاه سازد. - برای جلوگیری از سر در گمی و گمراهی مخاطبان خود همیشه نسبت به نقدها و سئوالهای آنان پیرامون موضوعات و مسائل مطرح در جلسات تبلیغ و آموزش ؛ فی المجلس یا خارج از مجلس به گونه ای رسا و گویا و علمی بصورت شفاهی یا کتبی پاسخگو باشد - همیشه تلاش کند در روی کرد به نقل احادیث و روایات منسوب به معصوم جهت پاسداری از حرمت قدسیت دین و مذهب و حفظ حرمت شان و حیثیت پیامبر و امامان از اهل بیت مطهر آن حضرت با نهایت دقت و تدبر علمی از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی فرا تر نرود و به این حد و مرزها تجاوز نکند - در همه ی مجالس آموزشی و تبلیغی خود بهنگام نقل حدیث و روایت به ذکر ملاکها و معیارهای ارزیابی این منقولات برای مخاطبان خود پایبند باشد - جلسات آموزش و تبلیغ را از حالت تشریفاتی دیکته ی مطالب استاد به دانشجویان برون بیاورد و به جلسات بحث علمی صمیمانه ی مشترک مفید میان خود و مخاطبان خویش تبدیل نماید - همیشه در جلسات و محافل آموزش و تبلیغ برای زدایش زنگارهای جاهلانه ی موروثی انحراف آفرین متضاد با قرآن و عقل که در اذهان اکثریت بشر با مسائل دین و مذهب در هم آمیخته شده اند ؛ اصول بحث علمی آزاد را عالمانه و ضابطه مند و بی محابا با تکیه به شناختهای محکم ومفصل قرآن و اصول استدلال عقلی به جای تعصبات و افراطهای منطق گریز عوام پسند به کار ببرد.

  • بنده ی گنهکار
    0

    اگر آرزو در روشنگری قرآنی و عقلی کسب رضای خدا باشد اجر و پاداش مادی دنیا بی ارزش اند؟ --- هر گاه که در دفاع قرآنی و عقلی از دین خدا و مذهب حق اهل بیت پیامبر روشنگری محض رضای خدا باشد اجر و پاداش مادی دنیا پشیزی ارزش ندارند. اگر در دفاع قرآنی و عقلی از دین خدا و مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر صادقانه و آگاهانه به روشنگری پرداخته شود بزرگ ترین اجر که شایسته پیمودن این راه است شهادت فی سبیل الله است . شایسته ی هر انسانی که راه دفاع از دین و مذهب را با روشنگری قرآنی و عقلی بر می گزیند این است که با استمداد یاری از خداوند مهربان و توانای مطلق یکتا تا پایان عمر ، در حال دوام برخور داری از نعمتهای بزرگ الهی توان جسمی و عقلی ، در مقابل سخت ترین موانع مقاومت و ایستادگی کند و خسته نشود و به چنبن روشنگری خدا پسندانه ادامه دهد و هرگز در این راه الهی از پای نایستد تا با دست یابی به و عده ی راستین قرآنی« إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ » به آرزوی کسب شیرین ترین رضای خداوند برسد و کامیاب شود. پیروان چنین راهی تنها احکام و اعتقادات خرد مندانه قرآن کریم را ملاک و معیار دین داری و مذهب داری خدا پسندانه می شناسند. پیروان این راه با الهام گیری از آیات اعتقادی محکم و مفصل سرشت نشین قرآن کریم نزد هیچ آفریده ی عاقل محدود به همه ی ناتوانیها و نیازها بجای خداوند بجز توان کشف مصادیق منطبق بر این احکام و اعتقادات وجود توان ابتکار و تعیین احکام و اعتقادات جدید را نمی شناسند. این بندگان که تنها خداوند آفریننده ی جهان هستی را به همه ی حقایق جهان هستی آگاه و صاحب اختیار تصرف در این حقایق می دانند تعیین احکام و اعتقادات دین و مذهب را تنها به ذات اقدس او منحصر می دانند. این بندگان ربانی خدا پرست بحکم قرآن وظیفه ی پیامبران را در زمان زندگی شریف آنان تنها دریافت و تبلیغ احکام و اعتقادات دین الهی بی هیچ گونه کاستی و فزونی به بشر می شناسند و بس. دین خداوند با تمام احکام و اعتقادات مورد نیاز بشر با آخرین پیامهای گفتاری ذات اقدس او بنا به تصریح خداوند در قرآن کریم بعنوان حجت کامل و تام بی کاستی توسط پیامبر اسلام در قرآن به بشر ابلاغ گردید و بحکم قرآن فقها به کشف مصادیق حقیقی بی خدشه ی احکام قرآنی و به ابلاغ این مصادیق بی کاستی و فزونی به پیروان مکلف گردیدند. نیازهای سالم مادی و معنوی عقلی بشر برای پایبندی به رفتار و کردار و گفتار و پندار خدا پسندانه تا قیامت بنا به رهنمودهای روشنگر قرآن کریم در احکام و اعتقادات کلی همین کتاب آسمانی بی نیاز به کشف احکام و اعتقادات جدید کاملا بر آورده می شوند.

  • ناشناس
    0

    ذهنیت دشمن دین و مذهب را نیک بشناسیم --- ذهنیت رایج چیره بر آموزش و تبلیغ دین و مذهب که بسیاری از اعتقادات از جمله در زمینه ی جهاد فی سبیل الله و ولایت مداری و مودت اهل بیت پیامبر را عوام پسندانه در تضاد با اصول زبان شناسی و سایر علوم زبان عربی و منطق عقلی با گرایش به من در آوردیها و منقولات جعلی فاقد هرگونه پایگاه مستحکم قرآنی و عقلی در تضاد با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی تفسیر می کند و با این تفسیر عوام زده به آموزش و تبلیغ دین و مذهب می پردازد ؛ این ذهنیت وبال بر دین و مذهب است چون بی دغدغه و بی درک قرآنی و عقلی با نهایت سادگی منفی یا آگاهانه با عمد و لجاجت دین خدا و قرآن و مکتب قرآنی مذهب اهل بیت مطهر پیامبر را به بازیچه تبدیل می کند و نزد همه ی خرد گرایان حقیقت جوی دین دوست بدنام و منفور می سازد. چنین ذهنیتی یا بر فرض محال دین و مذهب را فاقد ملاک و معیارهای ارزیابی علمی قرآنی و عقلی و فاقد حجت بی خدشه ی اثبات عقلی شناخته است ؛ که محال است خداوند حکمت و خرد مطلق دین داری و مذهب داری مردم را چنین رها کند ، یا فرایند و ساخته و پرداخته ی برنامه ریزی شده ی آموزه ها و ترفندهای دشمنان قسم خورده ی دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر است که هر دو در دین زدایی از جوامع مسلمان و نشر بی دینی و لا مذهبی و انحراف و گمراهی و بی بند و باری در این جوامع بویژه در جوامع تشیع گرا پلید ترین نقش را ایفا کرده و ادامه می دهند. اگر دانشمندان دین دوست مسلمان بویژه دانشمندان شیعه ی منتسب به مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر صادقانه می خواهند خود و سایر هم کیشان خویش خدا پسندانه دین داری و مذهب داری کنند باید برای انتخاب راه راستین خدا پسندانه ی دین داری و مذهب داری مو شکافانه به تجزیه و تحلیل این ذهنیت و آثار مخرب آن بر دین داری و مذهب داری خود و مردم بپردازند و با نتیجه گیری علمی بی خدشه از این تحلیل علمی دین دارای و مذهب داری خود را محض رضای خدا اصلاح نمایند. دین قرآنی خداوند و مذهب اصیل اهل بیت پیامبر اسلام که در حقیقت از اصول قرآنی و عقلی این دین باید سر چشمه گرفته باشد رحمت الهی برای بشریت اند و این رحمت الهی هرگز با ذهنیت منحرف مذکور ، که ساخته و پرداخته ی جاهلان یا دشمنان قسم خورده ی اسلام و دشمنان تشیع اصیل است ، نمی تواند همگنی و هماهنگی و انسجام و هم سنخی داشته باشد. دین قرآنی خداوند و مذهب اصیل اهل بیت پیامبر اسلام از آموزه های متضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن که هیچ بازده مثبت سازنده برای پیشرفت جوامع بشری ندارند هرگز حمایت نمی کنند و از این آموزه های گمراه کننده زیان بار دین زدای ضد مذهب بیزارند. این همان ذهنیت است که با نادیده گرفتن آموزه های خرد گرای قرآن و روی آوری جاهلانه یا عمدی خصمانه به سوی منقولات جعلی متضاد با محکمات مفصل قرآن و عقل و سوء استفاده ی خرد گریز از مجملات چند پهلوی قرآن بدون عرضه ی این مجملات به محکمات مفصل ذی ربط قرآن ؛ به آتش زدن کتابهای علوم مادی و ضدیت با این علوم بنام حمایت از دین و مذهب مزورانه اقدام می کنند و بر فراخوانهای قرآن به تعقل و تدبر و تفکر در مادیات ، جاهلانه یا عامدانه سر پوش می گذارند.

  • ناشناس
    0

    آیا به بد ترین تحریفها و بهره جوییها از حدیث شریف ثقلین خرد مندانه اندیشیدایم؟ --- -- اگر دین داری و مذهب داری برای ما نوع بشر ارزشهای حیاتی و سرنوشت ساز جایگزین ناپذیر اند -- و میخواهیم در دین و مذهب به بد ترین تحریفها و بد ترین بهره جوییها از حدیث شریف ثقلین که توسط زمره ی حرام خور دین فروشان از خدا بی خبر برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی خود در تفسیر وارونه ی قرآن ستیز و خرد گریز این حدیث ظالمانه بنام اهل بیت مظلوم پیامبر برای بدنام کردن این خاندان مطهر مقرب خدا انجام گرفته اند آگاه شویم -- باید با لبیک گویی به تاکید خداوند دانای مطلق در قرآن کریم:« نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾ و با خرد گرایی -- و به دور از هرگونه غلو و افراط و تفریط و تعصب خرد ستیز به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آشکار سرشت نشین شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و هشدارهای رسا و گویای این کتاب آسمانی هدایت در این زمینه رجوع کنیم -- و در این ملاکها و معیارهای الهی دین داری و مذهب دارای همیشه با تعقل و تدبر بیاندیشیم -- تا بتوانیم دین داری و مذهب داری خود را مطابق این ملاکها و معیارهای الهی ، خدا پسندانه تصحیح کنیم و رضای خدواند را بنفع خود جلب نماییم -- و بتوانیم به آثار نویدهای بی مانندی که خداوند یکتای منان و دانای مطلق در قرآن داده است در دنیا و آخرت خود برسیم. -- این نوشته فقط فراخوانی ضروری و دلسوزانه به دین داران مذهبی خدا جوی برای تفکر و تدبر در روش دین داری و مذهب داری خود برای سازمان دهی خدا پسندانه ی این ارزشهای الهی در زندگی است و خدا می داند که هیچ بهره جویی شخصی و گروهی دنیوی در آن پیگیری و دنبال نمی شود.

  • ناشناس
    0

    چرا قرآن و عقل را قربانی باورهای اثبات ناپذیر خود می کنیم؟؟؟!!! --- « فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّكُمْ تَنْطِقُونَ » ﴿آیه ۲۳ سوره ذاریات﴾. چرا و با چه دلیل انکار ناپذیر ظاهرا اکثریت بشر از قرآنی و عقلی کردن باورهای خود که به دین و مذهب نسبت می دهند ، با نادیده گرفتن هشدارهای شدید و آشکار آیات محکم و مفصل و سرشت نشین فراوان قرآن کریم ، این باورهای موروثی اثبات ناپذیر را ، که بعلت تکیه به منقولات متضاد با محکمات مفصل قران و متعارض با اصول استدلا عقلی به پوچی و بطلان و تزویر مخدوش اند ، با اصرار بر قرآن و عقل ترجیح می دهند و چرا قرآن و عقل را با تن دادن به پیامدهای شوم هشدارهای مذکور قربانی باورهای بی پایه غیر قابل اثبات خود می کنند؟؟؟!!! بشر که از توان دادن پاسخ وحیانی و عقلی آشکار قاطع و انکار ناپذیر به این چراها در این دنیا محروم است در آخرت نیز که با این چراها بی تردید رو به رو خواهد شد با تکرار محرومیت از توان مذکور بنا به حکم قرآنی خداوند یکتا دانای مطلق سرنوشت خود را تباه خواهد دید و در محضر خداوند و خلایق در روز رستاخیز قیامت بی شک از پذیرفتن سر انجام شوم این تباهی ابدی تغییر ناپذیر گریزی نخواهد داشت. « وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا » ﴿آیه ۴۹ سوره کهف﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها