امام: اصلاح‌طلبان خیلی در دولت نقشی نداشتند/ برای کاندیداهای استانی تصمیم نمی‌گیریم

یک عضو شورای‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: درست است که شاخصه‌ها از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود اما تصمیم‌گیری برعهده خود استان‌ها است.

امام: اصلاح‌طلبان خیلی در دولت نقشی نداشتند/ برای کاندیداهای استانی تصمیم نمی‌گیریم

جواد امام در دومین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با رابطان استانی با بیان اینکه، اعتماد به جریان های سیاسی کمرنگ شده است اظهار کرد: اصلاح‌طلبان خیلی در دولت نقشی نداشتند و اعتمادی بود که مانند مردم به دولت کردند.

رئیس کارگروه استانهای شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان تاکید کرد: از اقدام خود پشیمان نیستیم اما متناسب با آن اعتماد و اقبالی که از سوی مردم و اصلاح طلبان وجود داشت، دستاوردی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی و اعتراضاتی که امروز اتفاق می‌افتد در خصوص عملکرد هیات‌های اجرایی است‌.

وی افزود: در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده بود فرمانداران از طریق دعوت از معتمدین مردم نسبت به تشکیل هیات اجرایی اقدام نمایند.
امام در ادامه مدعی شد: این دوره هم اتفاقی که افتاد این بود که یکی از وزاری دولت در نشست سراسری هیئت های نظارت صحه بر رویه غیر قانونی احراز صلاحیت میگذارد. اگر همه افراد را براساس قانون رد کنند، کسی نمی‌تواند اعتراض کند. در این دوره هیات‌های اجرایی به مواردی پرداختند که بیش از آن چیزی بوده که هیات‌های نظارت در دوره های قبل به آن می‌پرداختند .

وی اضافه کرد: در قوانینی که هیئت های اجرایی بر اساس آن می‌بایست نسبت به بررسی صلاحیت ها اقدام نمایند چیزی بنام احراز صلاحیت ندارم ولیکن اظهار نظرهایی مبنی بر عدم احراز توسط هیئت های اجرای جای تعجب وشگفتی این دوره است !؟ امیدواریم با رایزنی‌هایی که آقای دکتر عارف دارند، هم باتوجه به ریاست شورا، مسئولیت‌شان در مجلس و جایگاه مورد اعتمادی که در نظام دارند، بتوانند گامی در جهت تجدیدنظر نسبت به اقداماتی که هیئت های اجرایی انجام داده اند بردارند تا مُر قانون اجرایی شود.

وی با اشاره به «طرح سرا» گفت: باتوجه به محدودیت زمانی که وجود دارد دوستان هرچه سریعتر اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی را برای ثبت‌نام در سامانه به کارگروه استانها ارسال نمایند.

امام درباره شاخصه‌های کاندیداها عنوان کرد: درست است که شاخصه‌ها از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود اما تصمیم‌گیری برعهده خود استان‌ها است و با تاکیدی که آقای دکتر عارف و شورای سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی داشتند، ما در استان‌ها برای کاندیدا تصمیم نمی‌گیریم.

امام در پایان گفت :فلسفه وجودی ما در این شورا و خصوصا در انتخابات است اما اینکه اگر کاندید ای نداشته باشیم قرار باشد با قراردادن کاندیداهای دیگران (جریان رقیب) در لیست اصلاحات با خودشان رقابت نمائیم تا امروز عقلمان تائید نکرده است.

منبع: ایلنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجلس
    0

    إصلاح طلبان در دولت نبودند ،،اكثرا أصول گرا بودن ،مثل رحماني كه قاتل مردم ايران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها