رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان:

آمار مرگ و میر آنفولانزا در ایران یک چهارم آمریکا است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان گفت: طبق اعلام مرکز کنترل بیماری های آمریکا؛ آنفولانزا از ابتدای سال تا کنون 1800 کشته در ایالات متحده داشته است.

آمار مرگ و میر آنفولانزا در ایران یک چهارم آمریکا است

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان در گفت و گو با خبر فوری اظهار داشت: آمار ابتلا به آنفولانزا در دو هفته اخیر از یک دهم هفته های قبل کمتر شده است.
جهانپور بیان کرد: بیماری آنفولانزا مربوط به فصل خاصی نبوده اما در فصل سرد پیچ می خورد و ممکن است اپیدمی و همه گیری مشاهده شود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه ما پیچ ابتلا به آنفولانزا را پشت سر گذاشته ایم و حدود دو هفته است که آمار ابتلا از یک دهم هفته های قبل کمتر شده است، میزان مرگ و میر نیز هفته گذشته پنج نفر بوده است در حالی که هفته های قبل تر بین 19 تا 25 کشته داشتیم.
وی با اشاره به این که از ابتدای آغاز فصل جدید ابتلا به آنفولانزا تا امروز 108 نفر در کشور فوت کردند گفت: هم اکنون ابتلا به بیماری آنفولانزا داریم اما همه گیری این بیماری در کشور مهار شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشگری ناپذیر بودن آنفولانزا ممکن است تا پایان فصل زمستان یک پیچ دیگر ابتلا داشته باشد بنابراین از مردم می خواهیم هنوز موارد پیشگیری از این بیماری را در نظر داشته باشند.
وی در خصوص آمار مقایسه این بیماری با دیگر کشورها اذعان کرد: آمار بستری، ابتلا و مرگ و میر آنفولانزا در ایران به نسبت جمعیت بسیاری از کشورهای توسعه یافته پایین تر بوده است.
وی با بیان اینکه شیوع پیچ همه گیری آنفولانزا در ایران سه هفته زودتر آغاز شد خاطر نشان ساخت: با توجه به انسجام موجود در نظام سلامت کشور و ارتباط خوب با رسانه ها توانستیم ضریب نفوذ آموزش عمومی و اطلاع رسانی همگانی به انجام برسانیم.
وی خبر داد: طبق اعلام مرکز کنترل بیماری های آمریکا؛ آنفولانزا از ابتدای سال تا کنون 1800 کشته در ایالات متحده داشته است.
وی افزود: به در نظر گرفتن جمعیت ایران و آمریکا و زمان شیوع این بیماری آمار مرگ و میر و ابتلا آنفولانزا در ایران کمتر از یک چهارم آمریکا بوده است.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • حاج کاطم
    0

    اونوقت جمعیت ایران برابر آمریکاست؟

  • شهرام
    0

    میگن تو کشور واتیکان یک نفر هم نمرده از آنفولانزا . آخه چرا قیاس بیجا میکنی؟ نه جمعیتمون نه متوسط سن جامعه نه تنوع نژادی (و بالطبع ژنی) هیچی رو در نظر نمی‌گیری؟ پروفسورید بخدا

  • من
    0

    ابله جمعیت امریکا ۳ برابر ماست

  • اکبر بی کله
    0

    داداش ب خدا هر چی میگی راسته و درست مو لا درزش نمیره شما راست میگی فقط( بر دروغگو لعنت )

  • حمید
    0

    سلام علت اینکه در امریکا تلفات ناشی از انفولانژا بیشتراز ایرانه چیه ؟

  • نگین
    0

    چه قیاس مع الفارقی جمعیت امریکا با ان همه ایالات را با ایران هشتاد میلیونی مقایسه می کنید چرا می خواهید ثابت کنید ما بر تریم ما سر تریم فقط حرفهای پوشالی و عوام فریب و شعار بس کنید

  • آرمان
    0

    سلام اکثر مردم وات ساپ دارن چرا خبر فوری کانالی در وات ساپ ندارد؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها