گذر «آقا نورالله نجفی» پیاده‌راه می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان از پیشنهاد طرحی برای تبدیل شدن گذر «آقا نورالله نجفی» در نزدیکی میدان امام (ره) اصفهان به پیاده‌راه خبر داد.

گذر «آقا نورالله نجفی» پیاده‌راه می‌شود

شیرین طغیانی ظهر امروز در جریان بازدید از مجتمع مطبوعاتی اصفهان در دفتر در استان اصفهان حضور پیدا کرد. وی در این دیدار، درباره آخرین وضعیت احداث گذر آقا نورالله نجفی در نزدیکی میدان امام (ره) اصفهان که با واکنش دوست‌داران میراث فرهنگی روبه‌رو شده و فعلاً متوقف شده است، اظهار داشت: چندی پیش بازدیدی از این گذر انجام شد که البته به من اطلاع داده نشده بود و در آن حضور نداشتم، اما بر اساس آخرین تصمیمی که در وزارتخانه گرفته شده قرار است طراحی شهری برای آن تهیه شود و این گذر تبدیل به پیاده‌راه شود.

وی افزود: به هر حال اتفاقاتی در این گذر افتاده و بازگشت به عقب امکان‌پذیر نیست. ایجاد این گذر مصوبه کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی را داشته و بر اساس مصوبات دوره قبلی مدیریت شهری اصفهان اجرا شده است.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هنوز متوجه نشده‌ام که چرا تمام پرسش‌ها درباره گذر آقا نورالله نجفی از کسانی انجام می‌شود که حتی مخالف ایجاد آن بودند. البته امروز حرف ما این است که مردم آن محله به دلیل تخریب‌هایی که صورت گرفته است دچار معضل شده‌اند و باید برای آنها فکری شود. نمی‌توانیم تنها به بافت تاریخی توجه کنیم و ساکنان آن و در واقع انسان را نادیده بگیریم و باید نگاه بینابینی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گذر آقا نورالله نجفی نباید به مسیر سواره تبدیل شود، گفت: چند آلترناتیو برای این گذر داشتیم، به ویژه اینکه می‌توانستیم همین مسیر را حداقل 50 تا 60 متر از پشت مسجد شیخ لطف‌الله دور کنیم تا اتفاقات فعلی نیفتد و مسیر تنها برای خودروهای امدادی باز شود و بقیه مسیر نیز پیاده‌راه شود؛ پیاده‌راهی که تخریب‌های صورت گرفته در آن می‌توانست در راستای ارتقای کیفیت محله و گردشگری طراحی شود. این امر هنوز در دستور کار است و امیدوارم وزارتخانه توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد و بتوانیم مشکل این گذر را با کمترین مشکل برای بافت و بیشترین بهره‌وری برای ساکنان بافت رفع کنیم.

اجرای راهکارهای رفع آلودگی هوا یک روزه شدنی نیست

همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدید درباره راهکارهای مدیریت شهری اصفهان در خصوص رفع مشکل آلودگی هوای شهر گفت: آلودگی هوا امروز دامن‌گیر شهر اصفهان شده و باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش آلودگی بود و این امر راهکارهای گوناگونی دارد.

امیراحمد زندآور افزود: 67 تا 70 درصد این راهکارها باید در صنایع و 30 درصد باقیمانده باید در سایر بخش‌ها مانند حمل و نقل پیگیری شود. صنایع شامل صنایع ثابت و متحرک است که برخی از آنها آلاینده هستند. صنایع ثابت شامل کارخانه‌هایی مانند ذوب‌آهن و فولادمبارکه است که درست است مسئولان‌شان این امر را قبول ندارند اما آلاینده هستند. صنایع متحرک نیز همان وسایل نقلیه است و برای مثال آلایندگی موتورسیکلت 7 برابر کامیون است.

وی ادامه داد: راهکارهای گوناگونی برای رفع مشکل آلودگی هوا وجود دارد که یک‌روزه شدنی نیست و فعلاً باید از راهکارهای اضطراری استفاده کنیم و مدیریت بحران باید در این باره تصمیم‌گیری کند. تمام برنامه‌های شهرداری بر اساس ردیف بودجه و برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و موارد اضطرار را باید مدیریت بحران استانداری پیگری کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درست است که شهرداری در حلقه اول ترافیکی شهر اصفهان که دایره مرکزی شهر است طرح زوج و فرد را اجرا می‌کند اما اگر بخواهیم این طرح را به حلقه سوم ترافیکی و بزرگراه‌ها گسترش دهیم نیاز به ارائه طرح و تأمین تجهیزاتی مانند دوربین‌های ترافیکی و ... است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها