رشد ۴۸ درصدی صادرات از استان اصفهان/ محصولات نصف جهان در راه ۹۱ کشور

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۵ درصد و از جهت وزن ۴۸ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۸ درصدی صادرات از استان اصفهان/ محصولات نصف جهان در راه ۹۱ کشور

رسول کوهستانی میزان صادرات استان اصفهان را طی 9 ماهه امسال را 5 میلیون و 549 هزار تن به ارزش 2 میلیارد و 5 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 15 درصد و حیث وزن 48 درصد رشد داشته است.

وی سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور 5 درصد برشمرد و تصریح کرد: یک هزار و 126 قلم کلاً از استان اصفهان طی این مدت صادرات داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است.

کوهستانی در ادامه بیان داشت: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن با 51 درصد، فراورده‌های نفتی با 19 درصد و محصولات شیمی آلی با 5 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان این که به 91 کشور جهان صادرات داشته‌ایم یادآور شد: مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان هستند؛ میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق 493 میلیون دلار، چین 255 میلیون دلار، افغانستان 212 میلیون دلار، امارت متحده عربی 149 میلیون دلار و پاکستان 123 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به این که صادرکنندگان در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند بیان داشت: با اجرای مدیریت ریسک کالاهای که در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرند نیازی به ارزیابی ندارند و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می‌شود.

کوهستانی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص کالاهای که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند، ارزیابی و پلمپ کالاهای صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل‌های مورد درخواست صادرکننده صورت می‌پذیرد.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها