تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران / اعتراض‌ها در ایران ربطی به تحریم‌ها نداشت

نماینده دولت آمریکا در امور ایران با طرح مجدد ادعاهای خود درباره ناآرامی‌های اخیر، مدعی شد که تحریم‌ها، هزینه‌ای است که ایران برای رفتارهای خود می‌پردازد.

تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران / اعتراض‌ها در ایران ربطی به تحریم‌ها نداشت

برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌ها آبان ماه در کشورمان به طرح ادعاهای تکراری و بی‌اساس مقامات آمریکایی مبنی بر سرکوب اعتراضات در ایران پرداخت.

وی در ادامه با ادعای اینکه ایران در بدترین وضعیت اقتصادی در 40 سال گذشته قرار دارد، درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بروز اعتراضات در ایران مدعی شد: به نظرم درست نیست که بگوییم تحریم‌های آمریکا یکی از دلایل این اعتراض‌ها است. در جریان اعتراضات در این کشور حتی کسی به تحریم‌های آمریکا اعتراض هم نکرد. تمامی این اعتراضات در مخالفت با نظام بود.

هوک در پاسخ به این سوال که تحریم‌های نفتی آمریکا علی ایران موجب افزایش قیمت در این کشور و نارضایتی مردم شده است، مدعی شد: تحریم‌ها هزینه‌ای است که نظام به دلیل رفتار مخربی که اختیار کرده است، می‌پردازد.

این مقام آمریکایی همچنین با ادعای اینکه کشورش به دنبال تغییر نظام در ایران نیست، مدعی شد: بسیاری از رفتارهایی که ما می خواهیم تغییر کند، برای مثال در حوزه امنیت ملی و حقوق بشر، همان چیزهایی است که مردم ایران تقاضای آن را دارند.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: بهترین کاری که آمریکا و کشورهای اروپایی می‌توانند انجام دهند، ایستادن در کنار مردم ایران و تقاضایشان برای دولتی است که نماینده آنها باشد.

هوک با اذعان به مداخله در امور کشورمان به فتنه 88 اشاره کرد و آشکارا گفت: ما به‌طور واضح گفته‌ایم که خواهان تصحیح خطاهای سال ۱۳۸۸ هستیم. در آن زمان، دولت اوباما طرف نظام را گرفت و با خواسته‌های مردم ایران همسو نشد. ما فکر می‌کنیم که این تصمیم اشتباه بود. در این مورد و در جریان اعتراض‌های اخیر، وقتی اینترنت را مسدود کردند ما وزیر ارتباطات را که مسئول این کار بود، تحریم کردیم. از آن زمان تاکنون چند قاضی را تحریم کرده‌ایم.

وی در اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت که اکنون، زمان مناسب و درستی برای دولت‌ها است که به لحاظ دیپلماتیک ایران را منزوی کنند و تحریم‌هایی علیه آن مسئولانی از ایران که حقوق بشر مردم خودشان را نقض می‌کنند، اعمال کنند.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع اروپایی‌ها درقبال برجام و تمایل آنها برای حفظ آن، با بیان اینکه توافق هسته‌ای فقط محدود به برنامه هسته‌ای ایران است، گفت: از نظر من نگرانی از این که ایران از توافق خارج شود، سبب شده است تا برخی دولت‌ها وقتی شاهد افزایش آزمایش‌های موشکی و تولید موشک، خصومت‌های منطقه‌ای و نقض حقوق بشر هستیم، چشمشان را بر آن بسته‌اند، چرا که تلاششان حفظ توافق است. اما آنهایی که هنوز در توافق هستند باید در کنار مردم ایران بایستند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • احمد رحیمی
    0

    شما امریکایی های پلید که دم از مردم ایران می زنیدوعنوان می نمایید که فقط بادولت ایران مخالفید بگویید ۱_ چرا به محض روی کارامدن دولت ترامپ ورود ایرانیان را به امریکا ممنوع کردید این اولین دروغ شما ۲_ شما مدام ادعا می کنید هدفتان تغییر حکومت ایران نیست در صورتی شهامت این را ندارید بگویید قادر به تغییر حکومت نیستید در صورتی که اگر می توانستیدلحظه ای درنگ نمی کردید ۳_ بیشتر سوزش وناله شما از این است که توسط ملت ایران از منطقه حساس خاورمیانه وکشور بزرگ ایران بیرون شدید وحال برایتان سخت است که می بینید ایران به عنوان یک قدرت منظقه ای در کنار رقیبان ودشمنان سنتی شما یعنی روسیه وچین مانورنظامی برگزار می کند ۴_ انکه بایدرفتارش را تغییر دهدشما یانکی ها ورژیم پوشالی غاصب فلسطین است که باید هرچه سریع تر از منطقه خاورمیانه خارج شوید ۵_ شک نکنید که زوال دولت پوشالی ومتکبر وجنایتکارامریکا بزودی به دست سپاهیان اسلام رقم خواهد خوردپس عقل داشته باشید وخلیج فارس را مدفن سربازان پوشکی خود نکنید .

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      درود برشما

  • عدالت
    0

    لعنت بر شما ونوچه های شما در ایران که به راستی نوکر حلقه به گوش شما هستند

  • جواد
    0

    برایان خوک، عجب تحلیلی داشت از اوضاع ایران،،این نابغه دیوانه،،حیف شد رییس جمهور امریکانشد،، واقعا که طویله دونالد ترامپ، پرشده از یابو و استرهایی که،فقط هنرشون ،هدر دادن کاه ویونجه هست.

  • جعفر
    0

    من نمیدونم سردمداران ما چه هنری دارند یا داشته اند که اینقدر به امریکایی ها ناسزا میگویند لا مصبا این اینترنت وگوشی و این تکنولوژی های جدید مرهون تلاش دانشمندان امریکایی بوده است وگرنه اگه به شما بود که الان داشتین با دود پیام میفرستادین دوما امریکا ابرقدرت و کدخدای دنیاست این روسیه و چینو نبین واق واق میکنن اگه امریکا دستشو از پشت اینا برداره به مخ میخورن زمین ...به اندازه یه جو عقل داشته باشین میفهمین همیشه نوکر رییس بودن بهتر از زیر دست نوچه هاش بودنه این روسیه رو بندازین بیرون بره به خدا دوستی با روسا نون و اب نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها