سخنگوی قوه قضاییه:

مسئولیت اعلام آمار حوادث آبان با شورای امنیت است نه دادستانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره آمار کشته‌شدگان حوادث آبان 98 گفت: اینکه در حوزه داخلی گفته شده دادستانی باید آمار را اعلام کند اشتباه است. در این حوزه مسئولیت با شورای امنیت و دبیرخانه این شورا است.

مسئولیت اعلام آمار حوادث آبان با شورای امنیت است نه دادستانی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره گزارش رویترز و آماری که از کشته شدگان حوادث آبان ماه ارائه کرده است، گفت: شاهد دروغ سازی‌ها و جعل اخبار از ناحیه رسانه‌های بیگانه هستیم. اینها متخصص جعل خبر در دنیا هستند و اکاذیبی را اعلام می کنند که به هیچ عنوان آمار اعلامی آنها با واقعیت انطباق ندارد.

وی افزود: اینکه در حوزه داخلی گفته شده دادستانی باید آمار را اعلام کند این نیز اشتباه است. در این حوزه مسئولیت با شورای امنیت و دبیرخانه این شورا است و سیاست‌هایی در رابطه با بررسی جانباختگان اعلام شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در وضعیت اغتشاشات کسانی که جان باختند توسط اشرار بوده و اسلحه سازمانی نیروی های مسلح نبود. اسلحه‌ای که برای بهره برداری در این اغتشاشات توسط گروه‌های ضدانقلاب به کشور وارد شد و قرار بود در اغتشاشات از آن استفاده شود. برخی ساخت امریکا بود و با سفارش امریکایی‌ها به کشور وارد شد. از ناحیه اغتشاش گران افرادی مجروح و به قتل رسیدند.

اسماعیلی ادامه داد: برابر مصوبه شورای امنیت، شورای امنیت مسئول موضوع حوادث بنزینی است. نتیجه بررسی‌ها توسط شورای امنیت کشور و دبیرخانه آن ارائه خواهد شد. ما به عنوان دستگاه قضا هر آنچه اطلاعات نیاز داشتند در اختیار این مراجع قرار دادیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناصر
    0

    کی‌بود‌کی‌بود‌من‌نبودم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها