۵ واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالاً نمی‌دانستید 

دوقلوها می‌توانند بسیار جذاب باشند. با اینکه نگهداری از دوقلوها گاهی بسیار دشوار است، برخی از والدین آرزو دارند فرزندانشان دوقلو باشند.

۵ واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالاً نمی‌دانستید 

فرزندان دوقلو می توانند بسیار شیرین باشند. به ویژه اگر همسان باشند.

بیایید نگاهی داشته باشیم به 5 راز دوقلوها:

5 واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالا نمی دانستید 

سگها می‌توانند تفاوت بین دوقلوهای یکسان را درک کنند

در حالی که دوقلوها ممکن است ما انسان‌ها را گیج کنند اما سگها می توانند به سرعت اختلافات بین دوقلوهای یکسان را تشخیص دهند.در مطالعه‌ای که در سال 2011 که در مجله PLOS One منتشر شده است مشخص شد سگها نه تنها تفاوتهای ظاهری بلکه بوی بدن دوقلوها را به سرعت تفکیک می کنند، حتی اگر عطر یکسان استفاده کرده باشند.

5 واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالا نمی دانستید 

دوقلوها به احتمال زیاد چپ دست هستند

چپ دست بودن دوقلوها مدتهاست که مورد مطالعه و بحث قرار گرفته است، اما اجماع عمومی این است که در حالی که حدود 10 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند، این تعداد در بین دوقلوها بسیار بیشتر است. به عنوان مثال، در یک مطالعه که در سال 2009 در ژورنال Neuropsychologia منتشر شد، مشخص شد نرخ چپ دستی در دوقلوها (8.1 درصد) بیشتر از دیگران است.

5 واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالا نمی دانستید 

برخی از دوقلوهای همسان "دوقلوهای آینه‌ای" هستند

طبق مقاله ای در سال 2012 در آمریکا انجام شد مشخص شد حدود 25 درصد از دوقلوهای یکسان تصاویر آینه ای از یکدیگر هستند. این بدان معناست که برخی از خصوصیات جسمی آنها برابر اما مخالف است. برای مثال ممکن است یکی در سمت راست صورت خود خال داشته باشد و دیگری عین همین خال را در سمت چپ داشته باشد.

5 واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالا نمی دانستید 

آفریقا بالاترین میزان دوقلوها را دارد

براساس تحقیقات منتشرشده در سال 2011 در PLOS One، تعداد دوقلوها در آفریقای مرکزی بیشتر از سایر مناطق جهان است. در حالی که نرخ بین المللی تولد دوقلوها 13.1 در هر 1000 تولد است، میانگین در آفریقا به 18 در هر 1000 می‌رسد.‌

شهر‌ ایگبو اورا، نیجریه، از دیرباز به عنوان شهری با با بالاترین نرخ دوقلوها در نظر گرفته می شد، به طوری که بی بی سی با 45 تا 50 دوقلو برای هر 1000 تولد در آنجا در سالهای بین 1972 تا 1982 رکوردی جالب را مخابره کرد.

5 واقعیت جالب درباره دوقلوها که احتمالا نمی دانستید 

مادران دوقلوها طولانی تر زندگی می‌کنند

در یک مطالعه گسترده در سال 2011، محققان در پایگاه داده جمعیت یوتا جستجو کردند و اطلاعات مربوط به مادران را از سال 1807 تا 1899 به دست آوردند. در مجموع 4،603 مادر دارای دوقلو و 54183 مادر تک نوزادی وجود داشتند. نتایج نشان داد كه مادران دوقلوها "مرگ و میر پایین تر، باروری بهتر و طول عمر بالاتر از همتایان خود با یک فرزند را داشتند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها