نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

موضوع کیک‌های آلوده، عملیات روانی با هدف به هم ریختن امنیت فکری جامعه بود/ موضوع کیک‌های آلوده با هدف ضربه به تولید ملی مطرح شد

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دادستان به عنوان مدعی‌العموم به موضوع کیک‌های آلوده ورود کرده است گفت: هدف از این اقدامات، عملیات جنگ روانی به منظور تشدید بی‌اعتمادی و آسیب رساندن به تولید ملی بوده است.

موضوع کیک‌های آلوده، عملیات روانی با هدف به هم ریختن امنیت فکری جامعه بود/ موضوع کیک‌های آلوده با هدف ضربه به تولید ملی مطرح شد

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اهداف خرابکارانه در موضوع کیک‌های آلوده‌ای که اخیراً در بخشی از کشور توزیع شده بود گفت: قدر مسلم امکان نداشت قرص‌هایی که در برخی برندهای کیک جاسازی شده بود در زمان تولید در آنها قرار گرفته باشد و بعداً در داخل کیک‌ها جاسازی شده بود.

این نماینده پزشک مردم فسا در مجلس دهم ادامه داد: قرص‌هایی که در این کیک‌ها قرار گرفته بودند از نوع آنتی‌هیستامین، استامینوفن و هیوسین بودند که البته خطر زیادی نداشتند.

شیطنتی در کار بوده است
جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: این اقدام نوعی جنگ روانی بود، قصد داشتند با این کار امنیت فکری جامعه را به هم بریزند. قطعاً شیطنتی در کار بوده است و می‌خواستند جامعه و سیستم‌های داخلی را به بازی بگیرند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این نوع اقدامات بعد از ناآرامی‌ها و اعتراضات داخلی اخیر در کشور نوعی عملیات و جنگ روانی بود تا به اعتماد مردم آسیب بزنند.

او در پاسخ اینکه آیا این نوع اقدامات خرابکارانه است توضیح داد: به نظرم نمی‌توان این اقدامات را خرابکارانه دانست، بلکه بیشتر به منظور آسیب و ضربه زدن به تولید ملی صورت گرفته است. ضمن اینکه به دنبال سلب اعتماد مردم از کالاهای داخلی بوده‌اند.

جمالی نوبندگانی توضیح داد: این اقدام نوعی جنگ روانی بود و با هدف به هم ریختن امنیت فکری جامعه و ایجاد آشفتگی ذهنی برای مردم صورت گرفته است.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: البته پیگیری‌های خوبی در این باره از طرف وزرات بهداشت انجام شد. مسئولان مربوطه وزارت بهداشت و درمان از مرحله شروع به تولید تا مرحله انتهایی تولید کیک را بررسی کرده‌اند.

تلاش جدی برای شناسایی و بازداشت عوامل ایجاد ناامنی غذایی اخیر
او ادامه داد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شد و سخنگوی قوه قضاییه نیز در این باره موضع‌گیری خوبی داشت. همه مسئولان مربوطه به طور جدی به شناسایی و بازداشت عوامل ایجاد ناامنی ورود کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: سرنخ‌های خوبی در این باره به دست آورده‌اند، اما به دلیل اینکه گفتن آنها به ادامه تحقیقات آسیب می‌زند، نباید به جزئیات آن اطلاعات اشاره کرد.

عوامل کیک‌های آلوده بعد از تنش‌های اخیر سعی داشتند فضا را ملتهب کنند
نماینده مردم فسا در مجلس بر اهداف این ماجرا تاکید کرد و گفت: اهداف این افراد از انجام چنین کاری آسیب رساندن به تولید ملی و اعتماد عمومی است. خصوصاً بعد از تنش‌های اخیر سعی داشتند جو روانی را ملتهب کنند و اسباب عدم اطمینان را در جامعه فراهم کنند و به نگرانی‌ها دامن بزنند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها