قیمت موز در بازار همچنان بالاست/کمبودی در عرضه میوه و صیفی نداریم

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت موز در بازار همچنان بالاست/کمبودی در عرضه میوه و صیفی نداریم

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گویی ،با اشاره به اینکه قیمت موز در بازار همچنان بالاست، اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی قیمت هر کیلو انار را ۵ هزار تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انار دماوندی ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ هزار تا ۱۱ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۲ تا ۴ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ هزار تا ۹ هزار تومان، خرمالو شمال ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، خرمالو کرج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان و خرمالو کن ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، گریپ فروت تورسرخ ۲ تا ۴ هزار تومان، نارنگی انشو ۴ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هندوانه انباری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و هندوانه نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ترشی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، سیر خشک ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید یک هزار تا ۲ هزار و گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو فلفل تند ریز با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کدو حلوایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کاهورسمی ۲ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم بروکلی ۴ تا ۱۳ هزار تومان، گوجه فرنگی انباری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته رس ۴ تا ۷ هزار تومان، لیموترش سنگی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

بازار میوه و تره بار همچنان در آرامش به سر می برد/ نوسان نرخ ارز عامل اصلی گرانی موز

کارگر درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه، بازار میوه و تره بار همچنان در آرامش به سر می‌برد و تنها قیمت موز در روز‌های اخیر به سبب نوسانات نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره مناسب در سردخانه‌ها کمبودی در بازار وجود ندارد که قیمت میوه دستخوش نوساناتی در بازار قرار گیرد.

به گفته وی، با توجه به رشد چندبرابری تولید مرکبات و سیب درختی نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که روند کنونی ثبات قیمت در بازار ادامه یابد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام میوه و صیفی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می‌شود که ثبات قیمت میوه و صیفی در بازار ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها