صحبت های کرمی در خصوص انتقام از آمریکای جنایتکار

دارنده نشان برنز المپیک گفت: انتخاب هادی ساعی به عنوان مدیرفنی تیم ملی می‌تواند به تکواندو کمک کند، اما نمی‌دانم چرا این اتفاق خیلی دیر رخ داد.

صحبت های کرمی در خصوص انتقام از آمریکای جنایتکار

یوسف کرمی با اشاره به اعلام رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در سال 2019 و قطعی شدن دو سهمیه تکواندو برای المپیک 2020، درباره دو سهمیه کسب‌شده مردان اظهار داشت: به هر حال در پایان این ماراتن سخت و پیچیده تیم ملی مردان جواز دو سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را از آن خود کرد. آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی جزء بهترین‌های دنیا هستند. آنها با مدال‌هایی که در طول این سال‌ها کسب کردند، نشان دادند توانایی کسب مدال در المپیک توکیو را دارند. امیدوارم در این 7 ماه باقیمانده برنامه‌ریزی‌ها به صورت منظم انجام شود تا در نهایت به دو مدال در المپیک برسیم. در طول این مدت فشارهای زیادی روی این ملی‌پوشان بود، حالا بدن‌های آنها نیاز به ریکاوری دارد تا برای المپیک آماده شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما که تجربه حضور در المپیک را دارید چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید تا این نفرات بتوانند در المپیک توکیو به مدال برسند، گفت: بارها گفته‌ام، باید انتظارها را برآورده کنیم، اما انتظارات باید منطقی باشد. این دو تکواندوکار جزو بهترین‌های دنیا هستند و من به کسب مدال این دو نفر خوشبین هستم. طبیعتا بدن آنها به خاطر حضور در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف خسته‌ است، آنها آسیب دارند. مرحله اول ریکاوری این دو نفر است. بعد از آن باید تا المپیک توکیو یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم. اگر این شرایط برای آنها آماده شود، صد درصد می‌توانند مدال المپیک را کسب کنند.

دارنده نشان برنز المپیک با اشاره به انتخاب هادی ساعی در کمتر از 7 ماه مانده به المپیک توکیو به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو، اظهار داشت: این انتخاب می‌توانست زودتر از اینها رخ دهد. این انتصاب تا اندازه ای دیرصورت گرفت اما اتفاق بسیار خوبی است. هادی ساعی تجربه حضور در 3 دوره المپیک را دارد. قطعا از لحاظ تجربه و روحی و روانی می‌تواند به ملی‌پوشان کمک کند. خوشحالم که این اتفاق رخ داده اما باز هم می‌گویم باید زودتر از اینها ساعی به کادر فنی می‌پیوست.

وی افزود: مسئولان فدراسیون باید از تجربیات همه بزرگان تکواندو استفاده کنند. باید بچه‌های باتجربه و قدیمی را دور هم جمع کنند، البته منظورم یوسف کرمی نیست که برخی‌ها بگویند این صحبت‌ها برای خودش انجام می دهد. چون ما نفرات خوب و باتجربه زیادی داریم که باید از تجربیات همه آنها استفاده شود. تجارب بزرگان باید در رده‌های پایه استفاده شود. این کمترین حق آنها است که در کنار خانواده تکواندو باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما هادی ساعی می‌تواند در این زمان کوتاه باقیمانده به ملی‌پوشان کمک کند، گفت: ساعی از همان ابتدا تمایل داشت به تیم ملی کمک کند اما نمی‌دانم چرا این اتفاق خیلی دیر رخ داد. چرا پیش از این از هادی ساعی استفاده نمی‌شد و این اتفاق در زمان کمتر از 7 ماه به المپیک باقی مانده اتفاق افتاده است. در کنار هادی ساعی باید یک کادر قوی خوب داشته باشیم تا تیم ملی در المپیک موفق شود.

کرمی مهمترین نیاز تکواندوکاران را حضور روانشناس در کنار تیم عنوان کرد و افزود: ما در بحث روانشناسی باید خیلی روی ملی پوشان کار کنیم. این موضوع خیلی مهم است و مکلات زیادی هم در این زمینه دیده می‌شود. یک نفر باید در کنار تیم ملی باشد تا از لحاظ سنی ملی‌پوشان بتوانند یکدیگر را درک کنند.

کرمی در پاسخ به این سوال با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا در بیروت قرار است، باید از چه ترکیبی در تیم اعزامی استفاده کنیم، گفت: برای حضور در این رقابت‌ها ما می‌توانیم حتی یک تیم جوان را به لبنان اعزام کنیم. باید از جوانان در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. ما دو سهمیه المپیک را کسب کرده‌ایم و برای پشتوانه‌سازی باید برنامه مدون داشته باشیم. من اعتقادی به این ندارم آنهایی که سهمیه کسب کرده‌اند، نباید در قهرمانی آسیا حضور پیدا کنند، چراکه اگر قرار است آسیب‌دیدگی رخ دهد، در تمرینات هم آسیب‌دیدگی رخ می‌دهد. من قبل از المپیک لندن در تمرینات آسیب جدی دیدیم. پس بچه‌ها باید تا المپیک ابتدا باید ریکاوری کنند و بعد از آن حتی در یکی دو تورنمنت سبک هم شرکت کنند.

دارنده نشان برنز المپیک افزود: شنیده‌ایم قرار است دو تیم به قهرمانی آسیا اعزام شود؛ یک تیم بچه‌هایی که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده‌اند و یک تیم هم تیم اصلی تکواندو به این مسابقات اعزام می‌شود. پس بهتر است از امیدها در این اعزام استفاده شود چون مسابقات قهرمانی آسیا مهم است و ما باید برای سال‌های بعد پشتوانه‌سازی کنیم. در حال حاضر در اوزان 5، 6، 7 و 8 ما مشکلات زیادی داریم، حتی اگر آرمین هادی پور وزن خود را تغییر دهد در وزن تخصصی او مشکلاتی داریم. طی این سال‌ها این مشکلات به وجود آمده، ما در گذشته در هر وزن 3 نفر را داشتیم اما در حال حاضر این خلاء وجود دارد و امیدوارم با پشتوانه‌سازی این مشکل حل شود.

کرمی در مورد ترور شهید سردار قاسم سلیمانی که روز گذشته رخ داد، گفت: اتفاقی که روز گذشته رخ داد،‌ بسیار ناراحت‌کننده و دردناک بود. واقعیت این است که یک هموطن سالیان سال برای امنیت کشورمان در بیرون از مرزها تلاش کرد تا ما در آرامش زندگی کنیم و حالا او به شهادت رسیده که این غم بزرگی برای مردم ایران است. سردار قاسم سلیمانی سال‌ها در خارج از مرزها به همراه دوستان خود فداکاری کرد. او با لباسی که بر تن داشت، مسئولیت بزرگی بر عهده داشت و کارهای زیادی برای کشورمان انجام داد. حالا امروز همه دنیا شاهد هستند که سردار سلیمانی برای همه مردم ایران تا چه اندازه مهم و قابل احترام است. آمریکایی‌ها و دشمنان ایران با برنامه‌ریزی سردار سلیمانی را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. این نشان می‌دهد شخصیت به این بزرگی چقدر برای آمریکایی‌ها مهم بوده و حضور او در منطقه چقدر آنها را به وحشت انداخته بود. قطعا آمریکایی‌ها با اینکار نشان دادند که تروریست دنیا هستند و به زودی انتقام سختی را از آنها خواهیم گرفت.

آخرین اخبار و ویدئوهای جذاب ورزشی در فوتبالی‌شو: همین الان دانلود کنید

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها