آخرین اخبار از تعطیلی دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع شهید سلیمانی

علاقه جوانان و به خصوص دانشجویان سراسر کشور به سپهبد شهید قاسم سلیمانی سبب ایجاد شوری در آن‌ها برای حضور باشکوه در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شده است، از این رو دانشجویان در انتظار وضعیت اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها هستند.

آخرین اخبار از تعطیلی دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع شهید سلیمانی

در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دانشگاهیان کشورمان با صدور بیانیه‌ها و تجمعات این جنایت تروریست بزرگ آمریکا را محکوم کرده و انتقام سختی را در انتظار آمریکا اعلام کردند.

با توجه به برگزاری مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز دوشنبه در تهران، دانشگاهیان پایتخت می‌خواهند حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند، البته با توجه به همزمانی برگزاری این مراسم با امتحانات دانشگاه‌ها این امر در صورتی محقق می‌شود که دانشگاه‌ها روز دوشنبه تعطیل باشند، از این رو دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در انتظار اعلام وضعیت تعطیلی از سوی مسئولان دانشگاه‌ها هستند.

مسؤولان دانشگاه امام صادق(ع) در انتظار برگزاری جلسه هیأت رئیسه هستند، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علم و صنعت هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند که نتیجه پس از تصمیم‌گیری اعلام می‌شود، دانشگاه صنعتی شریف هم هنوز به طور قطعی اعلام نکرده اما قرار است این موضوع در جلسه هیات رئیسه بررسی شود، مسئولان دانشگاه تهران هم در حال برگزاری جلسه برای تصمیم‌گیری هستند.

نام دانشگاه وضعیت تعطیلی
آزاد تغییر زمان برگزاری امتحانات
غیرانتفاعی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران تعطیل است
تربیت مدرس فردا اعلام می‌شود

* تأکید وزارت علوم بر برنامه‌ریزی مسؤولان دانشگاه‌ها برای فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان در مراسم تشییع

علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه وزیر علوم قطعا در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی شرکت می‌کند، گفت: مراسم تشییع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه برگزار می‌شود، با توجه به همزمانی این مراسم با برگزاری امتحانات در برخی دانشگاه‌ها، اختیار تعطیل بودن یا نبودن دانشجویان در این روز به دانشگاه‌ها واگذار شده است؛ البته وزارت علوم به مسؤولان دانشگاه‌ها تأکید کرده که برنامه‌ریزی به صورتی انجام شود تا دانشگاهیان بتوانند با خیال راحت در مراسم تشییع شرکت کنند.

* خبر تعطیلی دانشگاه تربیت مدرس فردا اعلام می‌شود

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی دانشگاه در روز دوشنبه گرفته نشده است، باید در جلسه هیأت رئیسه این موضوع مطرح و تصمیم نهایی گرفته شود که در این رابطه تا فردا وضعیت تعطیلی دانشگاه مشخص می شود.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی کاروانی را پیش بینی کرده است که دانشجویان و کارمندان در مراسم تشییع این فرمانده و سردار بزرگ سپاه اسلام و ایران شرکت کنند.

* دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران دوشنبه تعطیل است

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به تعطیلی روز دوشنبه دانشگاه غیرانتفاعی گفت: تمامی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به دلیل تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تعطیل است.

وی درباره امتحانات دانشجویان در تعطیلی روز دوشنبه افزود: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان با هماهنگی خود رؤسای دانشگاه‌ها و دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی تصریح کرد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی نوبت بعدازظهر امروز در استان اصفهان نیز تعطیل است، از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که تعطیلی سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی بستگی به تصمیم مقامات استانی دارد.

* برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد تغییر کرد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای جامع مستقل، ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعلام کرد که به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار و شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهرهای تهران، مشهد و کرمان، برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در استان های زیر تغییر می‌یابد.

براساس این گزارش، امتحانات استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در روز یکشنبه ۱۵ دی برگزار نمی‌شود و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود.

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان های تهران، قم، البرز، مازندران و مرکزی در روز دوشنبه ۱۶ دی برگزار نمی‌شود و با نظر رئیس استان، به روز پس از آخرین امتحان منتقل می شود.

به گزارش فارس، این گزارش در حال به روز رسانی است و به محض تصمیم‌گیری مسئولان دانشگاه‌ها از همین طریق اعلام می‌شود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها