بهترین مقاصد داخلی برای سفر در نوروز

هر چند که اکثر مسافران حرفه ای در ایران معتقدند که تعطیلات نوروز به جهت گرانی های سال نو و شلوغی بیش از حد اماکن عمومی، زمان مناسبی برای سفر محسوب نمی‌شود اما بسیاری از مردم، این ایام را برای سفر کردن انتخاب می‌کنند.

بهترین مقاصد داخلی برای سفر در نوروز

تعطیلی این ایام موجب می‌شود تا محصلین و شاغلان زمان کافی در اختیار داشته باشند و بخواهند که این ایام را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنند. از این رو بدیهی است که از تعطیلات نوروز بیشترین بهره را ببرند و روزهای آغازین سال نو را به مسافرت اختصاص دهند. حال در این میان عده ای با خرید بلیط هواپیما خارجی، مقاصدی در سراسر دنیا را برای سفر کردن انتخاب می‌کنند و عده ای دیگر ترجیح می‌دهند این زمان را برای بازدید از شهرهای مختلف ایران صرف کنند. به همین جهت در نظر داریم در مطلبی با عنوان " بهترین مقاصد داخلی برای سفر در نوروز " به معرفی بیشتر برخی از این شهرها در قاصدک 24 بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

مازندران
استان های شمالی کشور به ویژه مازندران به جهت آب و هوای مطبوع و چشم انداز سرسبزی که دارند همواره مورد توجه مسافرین نوروزی قرار داشته اند. این مناطق امروزه حتی به نوعی بهترین مقصد سفر برای پایتخت نشینان و ساکنین شهرهای مرکزی ایران هستند. چرا که فاصله آنها با بخش های مرکزی کشور اندک است و این امر موجب می‌شود تا بسیاری از مسافران حتی با خرید یک بلیط اتوبوس نیز بتوانند به این استان ها سفر کنند. از این رو می‌توان گفت سفر به مازندران یک سفر کم هزینه نوروزی به شمار می‌آید که با بازدید از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری همچون آبشار شاهان دشت آمل، تالاب فراخین نوشهر، جنگل دو هزار تنکابن، چشمه های باداب سورت ساری و دشت دریاسر تنکابن نیز همراه است.

بوشهر
شاید برای بسیاری از ما که سفرهای وقت و بی وقتمان به شمال رفتن خلاصه می‌شود، حتی نام بوشهر هم به عنوان یک پیشنهاد نوروزی عجیب به نظر برسد. اما بد نیست بدانید که آب و هوای این شهر جنوبی به قدری در ایام نوروز دلپذیر و خنک است که سبب می‌شود بسیاری از مسافران، بوشهر را نیز در صدر فهرست مقاصد سفر خود ثبت نمایند. از سوی دیگر سفر به بوشهر یک سفر کم هزینه و بی دردسر است؛ برای آغاز این سفر تنها کافی است یک بلیط هواپیما را به مقصد بوشهر خریداری نمایید و هتلی مناسب را نیز در این شهر رزرو کنید. حال می‌توانید چمدانی برای سفر خود مهیا کنید و به بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهر بروید. بازدید از خلیج همیشه نیلگون فارس و حتی تجربه ماهیگیری نیز از جمله برنامه هایی است که می‌توانید زمانی را به آنها احتصاص داده و از سفر خود لذت ببرید.

سیستان و بلوچستان
اگر نمی‌خواهید در ازدحام جمعیت شهرهای همیشه شلوغ ایران همچون مشهد، کیش و اصفهان گم شوید باید کمی شجاعت به خرج داده و مقاصد جدیدی را برای سفر کردن انتخاب کنید. از این رو بد نیست بدانید که سفر به سیستان و بلوچستان به عنوان یک مسافرت نوروزی می‌تواند تجربه ای شگفت انگیز از این ایام را برایتان به یادگار بگذارد. اما پیش از آن لازم است که تمام افکار منفی خود را نسبت به این مناطق دور بیاندازید و با ذهنی باز سفر خود را آغاز نمایید. در این سفر می‌توانید از جاذبه هایی دیدن کنید که نمونه آنها را در کمتر جایی از دنیا خواهید یافت پس حتماً سری به تالاب صورتی و منطقه زرآباد بزنید و از چشم اندازی که تلاقی کویر، دریا و نخلستان پدید آورده اند، لذت ببرید. در پایان توصیه می‌کنیم در این سفر نوروزی، ساعاتی را نیز به بازدید از چابهار اختصاص دهید و چمدان خود را از سوزن دوزی های رنگارنگ این شهر پر کنید.

کرمان
اگر از کرمان به جز ارگ بم، چیزی در ذهن ندارید باید بگوییم که نوروز پیش رو، بهترین زمان برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری این شهر خشتی است. برای سفر کردن به کرمان می‌توانید راه های متعددی را انتخاب نمایید مثلا اینکه یک بلیط قطار را از مبدا تهران بخرید و پس از ۱۴ ساعت به این شهر تاریخی برسید و یا حتی اینکه سفر خود را با هواپیما یا اتوبوس آغاز کنید. فراموش نکنید که این انتخاب بیش از هر چیز دیگری به فرصتی که برای سفر کردن در اختیار دارید و بودجه سفرتان بستگی دارد. پس همه چیز را با برنامه شروع کنید و زمان مناسبی را به بازدید از جاذبه هایی همچون تپه یحیی، شهداد، مسجد ملک، مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنار اختصاص دهید.

قزوین
قزوین از جمله شهرهایی است که بیشتر مسافران آن را به چشم یک گذرگاه می‌بینند. اما بد نیست بدانید که این شهر آرام نیز جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است که می‌توانند در ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری باشند. دریاچه اوان الموت که در ۷۵ کیلومتری شهر قزوین قرار گرفته است امروزه تفرجگاه بسیاری از مسافرانی است که ترجیح می‌دهند شهرهای نزدیکتر را به عنوان مقصد سفر برگزینند. این دریاچه زیستگاه آبزیان بسیاری همچون انواع ماهی قزل ‌آلا، اردک ‌ماهی و کپور است و امکان قایق سواری را نیز برای گردشگران مهیا ساخته است. از این رو اوان در کنار دیگر جاذبه های شهر قزوین نظیر کاخ چهلستون، حمام قجر، سرای سعدالسلطنه و بازار تاریخی این شهر می‌توانند تجربه ای بی نظیر از یک سفر نوروزی را برایتان به ارمغان بیاورند.

در پایان یادآور می‌شویم که برای پیش خرید انواع بلیط نوروزی می‌توانید در زمان دلخواه به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و بلیط هواپیما، قطار خود به آدرس https://ghasedak24.com/شرکت-قطار-رجا یا اتوبوس خود را با بهترین نرخ ممکن خریداری نمایید. فراموش نکنید که در قاصدک 24 شما به سادگی می‌توانید سفر خود را بیمه کرده و حتی اتاقی در هتل دلخواهتان را نیز در سراسر ایران رزرو نمایید. همچنین با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 از کافه بازار به تمامی این امکانات در کوتاهترین زمان در تلفن همراه خود دسترسی خواهید داشت. شایان ذکر است امکان استرداد آنلاین انواع بلیط سفر نیز از جمله دیگر امکانات این سامانه است که به کاربران امکان می‌دهد در یک مجموعه واحد به کلیه نیازهای مسافرتی خود پاسخ دهند.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها