بدرقه‌ای همپای شکوه سردار / رهبر انقلاب بر پیکر مطهر شهدای مقاومت نماز اقامه کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز میت را بر پیکر شهدای مقاومت اقامه کردند.

بدرقه‌ای همپای شکوه سردار / رهبر انقلاب بر پیکر مطهر شهدای مقاومت نماز اقامه کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم تشییع شهدای مقاومت از ساعت هشت صبح امروز - دوشنبه- با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسوولان کشوری و لشگری با قرائت آیاتی از قرآن مجید و مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) آغاز شد.

اشک‌های رهبر در فراق سردار

رهبر معظم انقلاب صبح امروز درحالی بر پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی نماز خواندند که در بخش های مختلف نماز بارها گریه کردند و همزمان با با تکبیرهای رهبر انقلاب و صدای گریه ایشان نمازگزاران حاضر هم گریه می‌کنند. هم اکنون نماز تمام شد و پیکر شهدای مقاومت به برای مشایعت مردم به بیرون از دانشگاه انتقال یافت.

پس از اقامه نماز، پیکر شهدای مقاومت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع می‌شود.

مراسم وداع تهرانی‌ها با پیکر پاک سپهبد شهید قاسم سلیمانی ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

مسوولان لشگری و کشوری حاضر در مراسم بدرقه سردار سلیمانی

تعداد زیادی از مقامات کشوری و لشگری برای شرکت در مراسم نماز بر پیکر سردار سلیمانی که به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه می شود در دانشگاه تهران حاضر شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا حجت الاسلام «محمود علوی» وزیر اطلاعات در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافته است. «علی ربیعی» سخنگوی دولت، «غلامعلی حدادعادل» رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده سابق سپاه، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «عبدالعلی عسگری» رییس سازمان صدا و سیما، «علی یونسی» دستیار رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، «محمود احمدی نژاد» رییس دولت نهم و دهم پیروز حناچی شهردار تهران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علی ربیعی سخنگوی دولت از چهره‌های حاضر در مراسم هستند.

حال و هوای دانشگاه تهران

خیابان های اطراف دانشگاه تهران مملو از جمعیت است و شعارهای مرگ بر آمریکا و نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا از مهمترین شعارهای حاضران در خیابان هاست. همزمان با تکمیل ظرفیت جمعیت در دانشگاه تهران برخی خبرهای تایید نشده از برخی مشکلات تنفسی جمعیت حاضر خبر می دهند. به دلیل استقبال بسیاز زیاد مردم مقابل دانشگاه تهران، توسط گروه های حافظ نظم و نیروهای انتظامی معبری از خیابان فخررازی به دانشگاه باز کردند تا تعدادی از خانواده های مسئولان بتوانند وارد دانشگاه شوند. درب دانشگاه تهران بسته شده و امکان ورود مردم به داخل دانشگاه وجود ندارد. حضور بسیار زیاد جمعیت سبب شده امکان برگزاری نماز در داخل دانشگاه تهران نیز فعلا امکان پذیر نشود.

امروز مردم تهران و ایران به احترام شهدای مقاومت قیام کردند تا به شهدا بگویند که سنگرشان خالی نیست و امروز هر ایرانی جلوه تاریخی یک حماسه است. پیام مقام معظم رهبری درباره شهادت سردار سلیمانی قرائت و با ابراز احساسات مردم حاضر در صحنه روبرو شد. مراسم با تلاوت آیات قران و مداحی در دانشگاه تهران آغاز شده، تشییع کنندگان پیکر سردار سلیمانی از خیابان های اطراف از جمله نواب و میدان توحید خود را به دانشگاه تهران می رسانند. به دلیل حضور و تجمع زیاد مردم انقلابی مقابل دانشگاه تهران، از مردم به کرات خواسته شد که مقابل دانشگاه تهران تجمع نکنند و به سمت میدان انقلاب وآزادی حرکت کنند. بی نظمی داخل دانشگاه تهران به دلیل حضور پرشور مردم همچنان وجود دارد.
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا، حجم جمعیت در میدان انقلاب به حدی است که کسی نمی تواند قدمی بردارد و تنها امکان ایستادن وجود دارد.
دوباره در محل دانشگاه شریف اعلام شد که نیروی انتظامی اعلام کرده که در میدان انقلاب جمعیت زیادی هست و دیگر به سمت دانشگاه تهران نروند و یا خیلی آهسته حرکت کنند که دچار مشکل نشوند.
نیروهای امدادگر و نجات‌گر هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ از تمامی مردم در تهران درخواست کردند که توجه کافی به سالمندان، کم‌توان‌ها، خانم‌ها و کودکان حاضر در مراسم داشته باشند؛ فشار جمعیت بالاست.

مسیرهای پرترافیک

خبرنگاران ایرنا از حجم بالای ترافیک در خیابان ها و اتوبان های منتهی به مسیر حکایت دارد. اتوبان چمران، خیابان فاطمی و خیابان های منتهی به خیابان انقلاب از جمله خیابان حجاب و وصال و کارگر با ترافیک سنگین روبرو هستند و به دلیل دشواری تردد خودروها شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی پیاده به سمت دانشگاه تهران می روند.
نیروی انتظامی از مردم حاضر مقابل دانشگاه شریف درخواست می‌کند که با توجه به ازدحام بسیار زیاد جمعیت در میدان انقلاب و خیابان های نزدیک آن خیلی آرام به آن سمت حرکت کنند. با توجه به اعلام پرشدن ظرفیت دانشگاه تهران عده ای از مشایعت کنندگان در خیابان آزادی مستقر شده‌اند و به سمت خیابان انقلاب نمی‌روند.

حاشیه‌های حضور مردم

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگاران ایرنا شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خیابان حجاب از شرکت کنندگان در مراسم با صبحانه پذیرایی کرد. خیابان حجاب مملو از جمعیت به سمت دانشگاه تهران است. حرکت خودجوش مردم انقلابی، شهید پرور و قدرشناس تهران در آیین تشییع شهدای مقاومت با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع، چای نان و، پنیر، آش، شیر داغ و توزیع پوسترهای مختلف از شهید سلیمانی و سایر شهدای حمله تروریستی آمریکا نکته جالب و قابل توجه این مراسم است. پوسترهای سردار سلیمانی در دست مشایعت کنندگان است و عده ای به صورت خودجوش پوسترهایی با تصاویر مختلف از او را میان تشییع کنندگان توزیع می کنند و موکب های پذیرایی از تشییع کنندگان برقرار است.
پرچمهای اسرائیل و آمریکا کف خیابان های اطراف دانشگاه صنعتی شریف پهن شده و مردم از روی آنها تردد می‌کنند. مقابل این دانشگاه پیمان‌نامه‌هایی میان مردم در حال پخش است. عده ای از شرکت کنندگان در مراسم پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آن علاوه بر تصاویر سردار سلیمانی نوشته شده من...«انتقامت را می گیرم» و در کنار شعارهای متداول مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعار مرگ بر منافق هم شنیده به گوش می رسد.

پوسترها و دست نوشته‌هایی با عبارت‌های «علم بر زمین نمی ماند سردارم» «خون بهایت فتح قدس است»، «ما تا آخر ایستاده ایم»، «پیروزی نزدیک است»، «سنگرت خالی نیست سردار دلها»، «بدرود فرمانده» و «خامنه ایِ امام انتقام انتقام» شور و حال خاصی به این مراسم داده است. افرادی کفن پوش هم با شعار «یک کلام انتقام» میان جمعیت حضور دارند.

مردم تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "علمدار نیامد"، "ای لشگر صاحب زمان آماده‌ایم آماده ایم"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" و "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد" در مراسم تشییع و وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند.

همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت" و "بدرود فرمانده" در دستان مردم قرار دارد.

این مراسم درحالی آغاز شده است که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند.

ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند.

قرار است پس از اقامه نماز بر پیکر سپهبد سلیمانی در دانشگاه تهران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیکر وی در میان خیل عظیم دوستدارانش از خیابان انقلاب تا میدان آزادی بدرقه شود.

پیش از این پیکر شهدای این حمله تروریستی روز شنبه (۱۴ دی) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع) و سپس در بغداد و بعد از آن در کربلای معلی در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و در نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد. همچنین دیروز (یکشنبه ۱۵ دی) پیکر شهدا پس از ورود به ایران، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی (ع) با حضور میلیونی مردم تشییع شد.

پس از تشییع و تکریم پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم تهران، پیکر این سردار مقاومت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ دی) جهت وداع به قم منتقل و سپس جهت تدفین در روز سه‌شنبه (فردا ۱۷ دی) به زادگاهش کرمان منتقل می‌شود. همچنین بر اساس اعلام حشدالشعبی، پیکر ابومهدی المهندس پس انجام آزمایش DNA جهت تدفین در وادی‌السلام نجف به عراق منتقل خواهد شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در پی حمله تروریستی هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

حاج صادق آهنگران در مراسم تشییع پیکر مطهرسردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مداحی کرد.

زینب سلیمانی دختر حاج قاسم سلیمانی در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کرد. وی در اظهارات خود گفت: پدرم بیش از 40 سال در کشتی عاشورا با شوق شهادت در نبرد شجاعانه با دشمنان پیکار کرد. او پدری دلسوز برای فرزندانش و فرزندان همه شهدا بود .او سرباز فداکار ولایت بود.

دختر شهید سلیمانی خطاب به رهبر انقلاب گفت : آقاجان نکند شهادت پدرم ناراحتی به چهره شما بیاورد.وی ادامه داد: پدرم خواب راحت را از چشم تمام مستکبران و تکفیری‌ها ربود. امروز جهانیان استقبال ایرانیان را از پیکر پدرم نظاره کردند و این استقبال امروز در تهران و فردا در کرمان ادامه‌دار خواهد بود.
دختر سردار سلیمانی خطاب به ترامپ گفت: خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد. عموی عزیزم سید حسن نصرالله پیام خودش را داد.
زینب سلیمانی ادامه داد: پدرم یک همراه دیگر هم داشت که من دلم نمی‌آید از او نام نبرم؛ آقای پورجعفری که بدون پدرم آب نمی‌خورد.
وی تصریح کرد: امریکا بداند عاشورا منشا قدرت مجاهدین و آزادی خواهان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است.امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است.

ورود پیکر شهید سلیمانی به دانشگاه تهران

اسماعیل هنیه از رهبران جنبس حماس در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد سلیمانی در تهران حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنانی گفت : ما از خاک پاک فلسطین و از قدس آمده ایم تا به رهبر انقلاب اسلامی و ایران اسلامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت بگوییم.

حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، مصطفی تاجزاده و فخرالسادات محتشمی‌پور، مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی .

اشک‌های سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر سر شهید سلیمانی

اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بنده ی گنهکار
    0

    ارواح شهدای راه حق را چگونه می توان همیشه شاد نگه داشت؟ --- بسم الله الرحمن الرحیم خداوند دانای مطلق در خطاب به مؤمنان و پیامبر اسلام در پیروزیها علیه دشمنان دین یاد آوری می کند: « فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ »﴿ آیه ۱۷ سوره انفال ﴾. و همچنان خداوند منان در این زمینه به بندگان مؤمن خود یاد آوری می نماید:« وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَى وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ » ﴿ آیه۱۰ سوره انفال ﴾. خداوند دانای مطلق یکتا سردار امین اسلام حاج قاسم سلیمانی عزیز و سایر شهدای راه حق را ، بخاطر خلوص ایمان و صداقت دین داری این بزرگان والا مقام ، برای دست یافتن به رفیع ترین درجه الهی که درجه ی شهادت فی سبیل الله است یاری نمود. برای شادی همیشگی ارواح پاک این بزرگان و پاسداری خدا پسندانه از درجه ی الهی که به آن نایل گردیدند باید به خود و مردم پیوسته یاد آوری کنیم در انتخاب الفاظ و اوصاف و القاب شایسته برای آنان از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای قرآن که خداوند در این زمینه خواسته است محض رضای خدا هرگز فراتر نرویم و اغراق و غلو هرگز نداشته باشیم.

  • عبدالله
    0

    اشکهای رهبر عزیزم بر سر مزار مالک اشترش میریخت و میسوختیم همه ما ... ...... و ریس جمهورمان حتی توفیق گریه کردن هم نیافت

  • حمید
    0

    روح سردار رشید اسلام شاد و اما سخنم با مسئولین اجرایی کشور و نظام دیدید مردم چطوری از پیکر این شهید قدردانی کردند مردم هیچوقت مسئولین فداکار و غیرتمند و صالح و دست پاکشان را فراموش نمی کنند اما مسئولین دولتی بجای اینکه برای مردم خدمت کنند در حال نقشه کشیدن برای فشار به مردم هستند از جمله افزایش قیمت بنزین و دلار و غیره به درد این مردم برسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها