پرچم های درهم تنیده ایران و عراق / نمایش اتحاد در وداع با «سردار ایرانشهر»

ایران فقط کشوری محدود به مرزهای جغرافیایی موجود خود نیست. ایران، ایرانشهر است. تمدنی بزرگ که از فلسطین تا مرزهای هند تداوم دارد. از شمالی ترین نقطه خزر تا جنوبی تربن نقطه خلیج فارس و از مدیترانه تا دریای عمان.

پرچم های درهم تنیده ایران و عراق / نمایش اتحاد در وداع با «سردار ایرانشهر»

ایرانشهر، سرداران بسیاری در طول تاریخ داشته است. دغدغه همه این سرداران بزرگ، حفظ ایران بوده است؛ ایرانی به وسعت یک سرزمین وسیع تمدنی.

در تاریخ ایران باستان، دل ایرانشهر، تیسفون بوده است. جایی در میانه عراق کنونی. شاید برای همین است که هیچگاه در طول تاریخ ایران و عراق از هم جدا نبوده اند و حتی در اوج جنگ هشت ساله که کارگردانان آن، با زیرکی می خواستند برای همیشه این دو ملت را از هم جدا کنند، باز هم مردم ایران و عراق در کنار هم قرار گرفته و وحدتی مثال زدنی را از خود به نمایش گذاشتند.

حالا ایرانشهر، یک سردار بزرگ خود را از دست داده است. سرداری ایرانی که در عراق به شهادت رسید. بار دیگر پیوند میان دو مردمی رقم می خورد که قرنهاست سرنوشت شان به یکدیگر پیوند خورده است.

در مراسم تشییع این سردار بزرگ ایرانشهر، پرچم های ایران و عراق در کنار هم قرار می گیرد. تصویری مهم از پیوندی که ایران و عراق با یکدیگر دارند.

در این مراسم البته پرچم هایی از لبنان، مقاومت فلسطین، افغانستان و... نیز به چشم می خورد که می تواند گواهی بر آن باشد که شهید سلیمانی، تنها سرداری ایرانی نبود؛ هرچند جانش را برای وطن داد. او سرداری برای ایرانشهر بود. سرداری برای همه ملت های مظلوم منطقه.

تصاویر تابوت های مزین به پرچم های ایران و عراق را در کنار هم به یاد بسپارید. این تصاویر در تاریخ ماندگار می شود. اینها نشانه هایی است از احیای دوباره تفکر ایرانشهری. اینها آغازی است بر قدرت گرفتن یک تمدن نوین که تمدن غرب و به ویژه دونالد ترامپ را به شدت می ترساند و برای همین او فرهنگ و هویت این ایرانشهر بزرگ را نشانه گرفته است.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • از شیراز
    0

    ای نگهبان وطنم شهادتت مبارکت باشد ملت ایران مردانگیت را فراموش نمی کننداگر آن سوی مرزها جلو داعش نبودی ایران هم حا ل و روز سوریه را داشت شبهایی که همه در آرامش به خواب شیرین می رفتند هیچ می دانید سردار با چشمان باز در سرما و گرما جان بکف از وطنش محا فظت می کرد خدا حقش را حلالمان کند و ما ملت ایران باید انتقام خون سردارمان را بگیریم مختارهای ایرانی بپا خیزید

  • رضا
    0

    روحشان شاد ولی مطلبی که فراموش شد و باعث تاسفه فوت 50 نفر از هموطنان در مراسم تشییع سردار به خصوص که شنیده شد چند کودک هم میان آنها بوده است. با هیچ چیز این اتفاق توجیه نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها