رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از خاطراتش با سردار دل‌ها می‌گوید: محورهای سخت همیشه به سردار دل‌ها سپرده می‌شد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی که اهل کرمان است، از عشق و ارادت خاص سردار دل‌ها به حضرت زهرا (س) و توسل‌هایش می‌گوید که در جبهه و جنگ هرگاه کار سخت بود آن محور به سپهبد سلیمانی واگذار می‌شد تا گره‌ها باز شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از خاطراتش با سردار دل‌ها می‌گوید: محورهای سخت همیشه به سردار دل‌ها سپرده می‌شد

حجت الاسلام حمیدی، اهل استان کرمان و همشهری سردار سلیمانی است و در زمان جبهه و جنگ و در لشکر ثارالله به عنوان یکی از نیروهای او در لباس رزم جنگید.

وی گفت: با شهادت حاج قاسم شور عجیبی در بین مردم به پا شده، در سراسر ایران اسلامی گویی تک تک مردم یکی از نزدیک‌ترین افراد خانواده خود را از دست داده و همه برای حضور در مراسم عزاداری این سردار بزرگ به میدان می‌آیند. راز این همه محبت و این همه عشق تنها در اخلاص این شهید نهفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شور و هیجان در جامعه حاکم است، شوری که بعد از رحلت امام خمینی نیز حاکم بود افزود: زن و مرد و پیر و جوان همه در دلشان غوغا است آنچه در بین مردم موج می‌زند همین شور و هیجان انقلابی و روحیه معنوی است.

حمیدی گفت: بغض‌های امروز مردم برگرفته از شخصیت‌ و مرام این شهید بزرگوار است چون او به مردم عشق می‌ورزید مردم هم به او عشق می‌ورزند. فقدان او همه را داغدار کرد. انگار پدر و برادر خود و دلسوزترین فرد جامعه را از دست داده‌اند و این به خاطر اخلاصی بود که در زندگی داشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران قدرشناس‌اند و خدمت‌گزاران صدیق را به خوبی می‌شناسند افزود: حاج قاسم فردی کوچک نبود از سن ۲۲ سالگی لباس خدمت صدقانه و بی مبنت را بر تن کرد و در ۸ سال دفاع مقدس در سنگر دفاع جانانه از مرزهای کشور دفاع کرد و جنگید و بارها به استقبال شهادت رفت، اما به دلیل عشق به مردم هیچگاه خسته نشد او خستگی ناپذیر بود و راه را ادامه داد.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس در لباس خدمت به مردم در مبارزه با اشرار در شرق کشور که احساس کرد نیاز است به مردم خدمت کند با همان روحیه جهادی و مردمی بودن لباس خدمت را در نیاورد و به مردم کشور خدمت کرد و در دل مردم جای گرفت. هرچه زمان را پشت سر می‌گذاشت به دلیل اخلاص، محبوبیتش بیشتر می‌شد تا اینکه در سوریه و عراق او باز هم برای دفاع از کشور و امنیت مردم پای خود را از مرزها بیرون گذاشت و به کمک مردم آن کشورها شتافت.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: حاج قاسم دفاع را به خارج از مرزهایی برد که احساس کرد تهدید است و در مقابله با دشمن داعش جانانه از مردم کشور دفاع کرد و جان خود را به خطر انداخت. رهبری بارها در صحبت‌هایشان گفتند حاج قاسم صدها بار به استقبال شهادت و خطر رفت. او منافع شخصی نداشت و برای دفاع از مردم و امنیت جامعه رفت. صادقانه دفاع کرد و توسط دشمنان قسم خورده به شهادت رسید.

حمیدی با بیان اینکه حاج قاسم سالهای سال در انتظار شهات بود و چون او از کاروان همرزمان شهیدش جامانده بود و تلاش کرد تا به این کاراون برسد افزود: حاج قاسم اول خدمت کرد بعد به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود رسید. حاج قاسم هرچه داشت برای مردم داشت. او خود را جدا از مردم نمی‌دانست و در برخوردهایی که با او داشتم با مردم و کودکان مهربان بود و اخلاص و خدمت به مردم در عمق جان او رسوخ داشت و به مردم عشق می‌ورزید.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی و جناحی به هیچ کس نداشت اظهار داشت: تبلور سرباز واقعی برای رهبری بود او چهره بین المللی مقاومت است شوری که او به پا کرد شور محبت در دل‌های مردم بود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: حاج قاسم در لشکر ثارالله در سال 59 خدمت خود را آغاز کرد و ویژگی‌هایی که امروز دارد در همان سالها هم داشت وقتی به چهره این سرباز فداکار نگاه می‌کنیم یاد مالک اشتر می‌افتیم. شبها زاهدانه با پروردگار زمزمه می‌کرد اشک می‌ریخت.

وی گفت: حاج قاسم در ارتباط با اهل بیت (ع) ارادت خاصی داشت و در بین اهل بیت و توسل به حضرت زهرا(س) زبانزد بود. نام حضرت زهرا که می‌برد اشک‌هایش جاری می‌شد در کرمان ایام فاطمیه مراسم می‌گرفت و به سوگ می‌نشست.

حمیدی عنوان کرد: عملیات‌هایی که در عراق و سوریه در برابر داعش داشت دلاوری‌های او و همرزمانش مستندسازی شده این روحیه جهادی سلحشوری در لشکر ثارالله در وجود این فرمانده جوان با صلابت، پرقدرت و پر نفوذ زبانزد بود و جنگ تحمیلی در راستای این جانفشانی‌های او و سایر شهدا به پیروزی رسید.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: امروز هم حاج قاسم باعث افتخار جهان اسلام است همه داغداران فرمانده شجاع‌ایم. او افتخار جهان اسلام است و شاید او در بین ما نباشد اما مکتبی را پرورانده که در این مکتب هزاران حاج قاسم پرورش می‌یابند و تقدیم اسلام می‌شوند.

حمیدی اظهار داشت: امثال سلیمانی‌ها در مکتب حسینی پرورش می‌یابند و آمریکا بداند خون این شهید وهمرزمانش باعث جوشش نظام و انقلاب می‌شود. روحیه مقاومت در کشورهای اسلامی افزایش می‌یابد و سبب نابودی استکبار جهانی می‌شود.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها