رقابت مینا و سون برای پادشاهی در جزیره

تاکومی مینامینو، ستاره تازه وارد لیورپول، جدی ترین گزینه برای پایان دادن به سلطه سون هیونگ مین در قاره آسیا به حساب می‌آید.

رقابت مینا و سون برای پادشاهی در جزیره

آخرین بار یک ژاپنی به نام شینجی اوکازاکی موفق شده بود بیش از سون هیونگ مین جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کند. این ژاپنی در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به تنها قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس کمک ویژه ای کرد و به همین خاطر جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد.

حالا اما یک سوال مطرح شده که آیا یک ژاپنی دیگر می‌تواند به سلطه چندین ساله سون هیونگ مین در فوتبال آسیا پایان دهد و اینکه آیا آن بازیکن می تواند ستاره تازه وارد لیورپول یعنی تاکومی مینامینو باشد؟


بازیکنی که تنها چند روز پس از حضور در آنفیلد، با ستایش سرمربی آلمانی لیورپول روبرو شده است. پس از بازی دیشب لیورپول مقابل اورتون درباره این ستاره ژاپنی گفته بود: " مینامینو عالی بود، یک بازیکن استثنایی، دقیقا همان بازیکنی که ما می‌خواستیم و آرزویش را داشتیم".


حضور درخشان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ چمپیونزلیگ


تاکومی مینامینو در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا نمایش های درخشانی با سالزبورگ ارائه داد؛ موضوعی که این ستاره ژاپنی را مورد توجه باشگاه‌ها بزرگ اروپایی قرار داد اما در نهایتا این لیورپول بود که گوی سبقت را از سایر رقبا را بود و مینامینو را به خدمت خود در آورد. هیچکس از مینامینو انتظار ندارد که خیلی زود به ترکیب اصلی یورگن کلوپ راه پیدا کند اما این بازیکن با توجه به توانایی های فوق العاده ای که دارد، قادر خواهد بود که خیلی زود اثربخشی خود را در آنفیلد به نمایش بگذارد.

حضور در یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا


دیگر مزیتی که مینامینو از آن بهره می‌برد این است که او در یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا بازی می کند. لیورپول طی فصول اخیر همواره برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا جنگیده و با یورگن‌کلوپ در قامت یک مدعی ظاهر شده است. این دیگر موضوعی است که می‌تواند به مینامینو در راه بهترین شدن در آسیا کمک کند.

قدرت رسانه‌ای لیورپول


شاید مینامینو نتواند به اندازه سون هیونگ مین در ترکیب اصلی حضور داشته باشد اما اگر او بتواند تاثیری در موفقیت های شاگردان یورگن کلوپ داشته باشد، قطعاً با یک استقبال ویژه تر از سوی رسانه ها روبرو خواهد شد. درخشش در یکی از بهترین و پر افتخارترین تیم‌های دنیا باعث خواهد شد که روزنامه نگاران و خبرنگاران آسیایی توجه ویژه تری به این بازیکن داشته باشند و این خودش یک برتری برای مینامینو نسبت به سون هیونگ مین به حساب می آید.

رقبای دیگر مینامینو


اگرچه در حال حاضر تمام نگاه‌ها به سون هیونگ مین و مینامینو جلب شده است اما باید اذعان داشت که این دو ستاره رقبای دیگری را نیز برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا پیش روی خود می‌بینند. بازیکنانی نظیر سردارآزمون، علیرضا جهانبخش، وو لی و چند بازیکن دیگر می توانند با درخشش در فصول آتی و البته حضور در تیم های صاحب نام تر، رقیبان جدی برای دو ستاره تاتنهام و لیورپول به حساب بیایند.

ژاپنی بودن مینامینو


برای پاسخ دادن به این سوال می توانیم در ابتدا به تاریخچه انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا توسط وب سایت معتبر تیتان اسپرت چین اشاره کنیم؛ انتخابی که توسط بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار معتبر در قاره آسیا انجام می شود. تاریخچه این انتخاب ها به ما نشان می دهد که در گذشته تنها بازیکنان ژاپنی یا کره ای به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده اند؛ موضوعی که می‌تواند برای مینامینو یک شانس بزرگ به حساب بیاید. هرچند که این اتفاق دیر یا زود پایان خواهد یافت اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰ نیز سال انتخاب یک کره ای یا ژاپنی به عنوان مرد سال آسیا باشد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها