اقدام علیه پایگاه هوایی آمریکا بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل بود

در پی عدم صدور ویزا برای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در نشست شورای امنیت، نامه جواد ظریف در نشست روز پنجشنبه این شورا، از سوی مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل قرائت شد.

اقدام علیه پایگاه هوایی آمریکا بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل بود

در نامه محمد جواد ظریف آمده است: اقدام 8 ژانویه ما علیه یک پایگاه هوائی در عراق که از آن حملات بزدلانه علیه شهید سلیمانی صورت گرفته بود، یک اقدام متناسب در پاسخ به یک حمله تروریستی و طبق حق ما در دفاع مشروع بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل بود.

متن این نامه در تصویر زیر قابل مشاهده است.

اقدام علیه پایگاه هوایی آمریکا بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل بود

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تنها قصاص مثل ، قاتلان دد منش حرفه ای دشمن خدا را به عقل می آورد و باز می دارد --- به شهادت رساندن رهبران ما ؛ یعنی رهبران عزیز مقاومت و سوزاندن دلهای پاک ما با فجیعترین روشها و شیوه ها ، از کشتن فجیع سرکردگان جنایتکار سفاکان جهانی دشمن خدا و نوکران و مزدوران پلید آنان و به عزا نشاندن بستگان و دلبستگان و وابستگان آنان نباید تاوان کمتری داشته باشد. « وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ... وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ » ﴿ آیه ۴۵ سوره مائده﴾. اگر این تاوان سنگین قرآنی پشیمان کننده از سفاکان دد منش دشمن خدا و از نوکران و مزدوران پلید آنان گرفته نشود هر روز باید برای شهدای جدید خود ماتم و عزای تازه ای داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها