کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای «حریر سبز» با حضور آقای وزیر در اسدآباد

مجتمع گلخانه‌ای «حریر سبز» در اسدآباد با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی شد.

کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای «حریر سبز» با حضور آقای وزیر در اسدآباد

پیش از ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار شهرستان اسدآباد و سایر مدیران، مجتمع گلخانه‌ای «حریر سبز» کلنگ زنی شد.

این مجتمع در مساحت ۴۰ هکتار برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد و با سیستم هیدروپونیک شاسی، سبزیجات، گل‌های شاخه بریده و زینتی تولید می‌کند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در این مراسم با بیان اینکه برای نخستین بار مجتمع گلخانه‌ای خصوصی در استان همدان احداث می‌شود اظهار کرد: این مجتمع ۳۶ هکتار گلخانه خواهد داشت و توسط یک شرکتی خصوصی ایجاد شده است.

حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه ۱۲ هکتار از این گلخانه برای تولید سبزی و صیفی شامل گوجه‌فرنگی و خیار با هدف صادرات پیش‌بینی شده است افزود: ۲۴ هکتار نیز برای تولید گل شاخه بریده و گل رز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۶ هزار تن خیار و گوجه فرنگی همراه با ۳۶ میلیون شاخه گل شاخه بریده در این مجتمع تولید شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه حداقل ایجاد شغل مستقیم در این مجموعه ۴۰۰ نفر است ادامه داد: این افراد از فارغ‌التحصیلان و نیروهای بومی هستند که در این مجتمع مشغول کار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین‌بار در کشور سیستم cchp در این گلخانه اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: این سیستم هم تولید برق، حرارت و سرما می‌کند و باران را نیز جمع و ذخیره خواهد کرد.

شهبازی با بیان اینکه این پروژه ظرف یک سال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: قبل از این نیز در تویسرکان یک پروژه را در موعد مقرر انجام دادیم.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها