فرمانده هوافضای سپاه:

وقتی از حادثه هواپیمای اوکراینی مطمئن شدم آرزوی مرگ کردم / همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم + فیلم

فرمانده هوافضای سپاه گفت:‌ مشکل عدم اعلام ممنوعیت پرواز به بخش هوانوردی برنمی‌گردد و هر خطا و مشکلی بوده در مجموعه نیروهای مسلح است. بخش دولتی، کشوری و شرکت فرودگاه‌ها هیچ تقصیر و قصوری ندارند.

وقتی از حادثه هواپیمای اوکراینی مطمئن شدم آرزوی مرگ کردم / همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم + فیلم

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه روز شنبه در تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین افزود: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی علیه پایگاه‌های آمریکا شنیدم.

آبرویمان را با خدا معامله می‌کنیم

وی اضافه کرد: موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم برای خودم که ای کاش می‌مردم و این حادثه را شاهد نبودم ما یک عمر خودمان را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبرویمان را با خداوند متعال معامله می‌کنیم و در این شرایط سخت مقابل دوربین‌ها ظاهر شدیم توضیح بدهیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بررسی‌های این حادثه توسط ستادها بالاتر و مجموعه قوه قضاییه بررسی و اطلاعات کامل می‌شود و همین ابتدای صحبت عرض کنم که ما گردنمان از مو باریکتر است همه مسئولیت کار را می‌پذیریم و هر گونه تصمیمی مسئولان بگیرند مطیع اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: بیش از یک هفته شرایط و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی‌سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود. نیروهای هر دو طرف در آماده‌باش صددرصد بودند به‌ویژه که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند.

حاجی زاده گفت: آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود. در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در چندین مرحله این آماده‌باش سه - سه که بالاترین سطح آماده باش است به همه شبکه تاکید می‌شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند.

گزارش شده بود کروز به سمت ما شلیک شده است

وی یادآورشد: در مراحل مختلف چندین بار به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه که درگیر شده توسط شبکه یکبارچه اعلام می‌شود، موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده است و در یکی دو مرحله تاکید می شود و گزارش‌های واصله مبنی بر این است که این کروزها در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید.
فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در واقع سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی قرار داشتند و کافی بود شاسی را فشار دهید. به آنها گفته شده کروزها شلیک شده و در مسیر است. این سامانه درگیر شده و شلیک موشک داشته است.

این مقام نظامی اضافه کرد: ما پیش بینی کردیم و مصاحبه‌ای با خود اپراتور شده است که پخش خواهد شد. ایشان (اپراتور) اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که فضای کشور از پروازها متوقف شود و به اصطلاح (CLEAR) شود که در شرایط سه سه طبیعی است که درخواست شود.
حاجی زاده با تشریح چگونگی نحوه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، محل استقرار سامانه پدافند یا سامانه ای که ساعت ۱۲شب مستقر و آماده بوده را نشان داد و گفت: زمانی که هواپیما که از فرودگاه امام بلند می‌شود، (سامانه) به سمتی که (با اشاره به نقطه اصابت) می‌بیند می‌رود؛ با توجه به اطلاعاتی که به این اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و موشک کروز شلیک شده است این بنده خدا این را کروز تشخیص می‌دهد.

سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس دانسته‌های خود عمل کرد

وی ادامه داد: او موظف بود در این شرایط تماس و تاییدیه بگیرد و خبط این اپراتور هم از همین نقطه است. اما در این شرایط ظاهرا سیستم ارتباطی‌اش با اختلال مواجه بود. حالا یا سامانه جمینگ باعث شده یا شبکه شلوغ بوده، به هر ترتیب نمی‌تواند ارتباط بگیرد. در این شرایط ۱۰ ثانیه فرصت داشت تصمیم بگیرد می‌توانست بزند و می‌توانست نزند که متاسفانه تصمیم بد را می گیرد و موشک شلیک می‌شود و هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد.
فرمانده هوافضای سپاه در خصوص عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: عزیزان سازمان هواپیمایی کشوری از این مسئله دفاع می‌کردند و می‌گفتند که این حادثه به خاطر اصابت موشک نیست. آنها براساس دانسته‌های خود عمل می‌کردند و از این حادثه اطلاعی نداشتند.
حاجی‌زاده ادامه داد: بنده صبح چهارشنبه نسبت به این مسئله مطلع شدم و به مسئولان اطلاع دادم. من در غرب کشور بودم. من نسبت به تقارن این دو حادثه مشکوک بودم بلافاصله به تهران آمدم و گفتم احتمالا هواپیمای خودی را زده‌ایم. وقتی به تهران رسیدم دیدم ستاد کل هیاتی را برای بررسی این حادثه تشکیل داده و این تیم و کسانی که در این قضیه دخیل هستند را در قرنطینه قرار داده است. یعنی نمی‌شد چیزی را به دیگران بگوییم.
وی یادآورشد: دلیل آنکه اطلاع‌رسانی درباره این حادثه چند روز طول کشید، برای نگفتن و پنهان کردن ماجرا نبود بلکه روال این است. صبح جمعه همه اطلاعات جمع و مشخص شد، واقعه چه بوده است. بعد از این حادثه، ستاد کل اقدام به رسانه‌ای کردن موضوع کرد. بنده بعد از اطلاع به مقامات اطلاع دادم. بعد از آن ستاد کل برای بررسی و ارزیابی وارد ماجرا شد و رسیدگی کرد که سریعا هم انجام شد.
این مقام ارشد سپاه پاسداران در خصوص اظهارات مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر رد اصابت موشک به هواپیما گفت: این عزیزان بر اساس دانسته خود عمل می‌کردند. آنها مقصر نیستند ما مقصر هستیم. هواپیما در مسیر خود بوده است. اگر گناهی بوده، عناصر ما خبط و خطا کردند و ما باید پاسخگو باشیم.
وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور درباره اصابت موشک براساس اطلاعات خود اظهارنظر کرده و بر اساس دانسته خود عمل کرده است.
حاجی‌زاده افزود: براساس دانسته‌های آنها اگر موشکی به هواپیما برخورد می‌کرد، این هواپیما باید در همان آسمان منفجر و متلاشی می‌شد اما این موشک چون کوچک بوده، هواپیما در آسمان منفجر نشده و در زمین متلاشی شده است.

نیروهای مسلح نمی‌خواستند ماجرا را پنهان کنند/ آمادگی حمله همه جانبه را داشتیم

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح و سپاه نمی‌خواستند این ماجرا را پنهان کنند ولی روال این بوده است. ما هم متاسف هستیم و مانند خانواده شهدا خود را شریک غم آنها می‌دانیم.
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه این حوادث، هزینه شیطنت‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه است، یادآور شد: آن شب آمادگی حمله همه‌جانبه را داشتیم. من آن شب در غرب کشور بودم. احتمال شلیک موشک کروز و ورود هواپیمای جنگنده را داشته و آماده درگیری همه جانبه بودیم ولی به خاطر تصمیم‌گیری عجولانه یک فرد، شاهد این حادثه بودیم.
سردار سرتیب حاجی زاده در پاسخ به سوالی درباره علت عدم اعلام ممنوعیت پروازهای مسافری و تجاری در هوای کشور گفت: نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، ما اینجا اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا گروه هایی که مسئول هستند، این مسئله را بررسی و رسیدگی کنند. بعد از بررسی توسط آن‌ها می‌توان متهم را مشخص کرد.
وی افزود: از دید من در شرایط جنگی، باید از سوی مسئولین ذی‌ربط ممنوعیت پرواز اعلام می‌شد اما به هر ترتیب اتفاق نیفتاد.

هر خطایی بوده در مجموعه نیروهای مسلح است

حاجی زاده با تاکید بر نقش نهادهای نظامی در وقوع این فاجعه گفت: مشکل عدم اعلام ممنوعیت پرواز به بخش هوانوردی برنمی‌گردد و هر خطا و مشکلی بوده در مجموعه نیروهای مسلح است. بخش دولتی، کشوری و شرکت فرودگاه‌ها هیچ تقصیر و قصوری ندارند.
فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این کار وظیفه ما هم نبوده است. مسئول این موضوع افراد دیگری بوده اند و آن ها باید مدیریت می کردند. همانطور که در آن شب من در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می‌کردم و شرایط را کنترل می‌کردم، در این بخش هم عزیزان دیگری مسئول بودند و آن ها باید این اقدامات را انجام می‌دادند. منتها این زمینه فراهم شد تا این فرد، این خطای بزرگ را انجام دهد و متاسفانه این حادثه رخ بدهد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 88
  • عدالت
    0

    مشخص است مقصر اصلی دولت محترمه .....زنده باد سپاه ....حتما باتید مقصرین محاکمه شوند هرکس که باشد

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      دانشمند سپاه زده دولت چیه تو میگی

    • ناشناس
      0

      !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • قاسم
      0

      دمت گرم اقایی که میگی دولت چه کاره است جهت اطلا رییس شورای امنیت ملی ریس جمهور می باشد که باید پروازها رو لغو می کرد

    • عدالت
      0

      دانشمند ...دولت به هشدار سپاهد گوش نداده باید پرواز ممنوع می کرد فرودگاها رو ...خوب فیلم سردارو گوش کن میگه که ما هشدار دادیم که پرواز ممنوع

    • ناشناس
      0

      هن؟!!!!!!!!!!!!!!!چی ؟؟؟!!!!!!!!!!!! واقعا دانشمند گفتن براش کمه.

    • زحمتکش
      0

      تو دیگه خیییییلی پررویی

    • ایرانی
      0

      هنوزجنگی نشده با ندانم کاری نزدیک به ۲۴۰ نفر خودمون رو کشتیم وای به حمله دشمن !! بابا یه کمی تدبیر

    • حسین
      0

      همین تدبیر دولتیها مملکتو به گند کشیده

    • میثم
      0

      بنظر من باید سازمان هواپیمایی کشور و مسئولین فرودگاه امام خمینی بیایند و توضیح بدهد که چگونه در زمان پرواز ممنوع اجازه دادند هواپیما پرواز کند؟

  • حمیدرضا
    0

    ایا فردای قیامت به فرزندان شان هم این جواب رو می دی.

    نظرات شما -
    • انتقام سخت
      0

      تادیروز اخبارو توفضای مجازی میگفتن دروغه فلان الان که حقیقت شد چه حرفی دارین چیکارمیکنین زندشو میکنین واقعا واسه کشورخودمون متاسفیم کاش سردار سلیمانی بود

  • حسین
    0

    دردوبلای سپاه ومردم بخورد سر اون عوامل دولتی که اجازه داد هواپیمای مسافر بری پر واز کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حسین جان عزیزم مشکلت چیه ؟ دولته؟ ولی سردار خودش میگه تو این قضیه سازمان هواپیمایی بی تقصیره اونوقت شما ول کن نیستید؟!

    • زحمتکش
      0

      سپاه چه منتی سر مردم میتونه داشته باشه داره کار ذاتیشو انجام میده تا یه گندی میزنن میگن اگه بچه های سپاه نبودند شما هم امروز تو کشور نبودید .با مردم صادق باشید نه بعد از ۳ روز از ترس باز شدن مشتتان توسط کمیته بررسی کننده خودتان اعلام کردید

    • میتران
      0

      کجاتون سوخته منفی دادین

  • ناشناس
    0

    اول کتمان می کنید بعد که همه چیز لو رفت .............

  • ایرانی
    0

    بابا مگه چی شده حالا همش چندتا جوون دانشجو و چندتا استاد دانشگاه و همین آدمای عادی تو خیابون کشته شدن که کاملا واسه ملت طبیعیه. شما بمونید و ادامه بدید والا

    نظرات شما -
    • خائن نباشیم
      0

      اگه این بچه های نبودن الان امثال شما نبودن که بیای و پست بذاری

    • زحمتکش
      0

      معلومه خائن کیه بعضیا تو کشور یاد گرفته اند تنها از حکومت دفاع کنن حتی روزیکه خودشان اقرار به اشتباه کرده اند

    • مردم
      0

      تیکه انداخته بابا چتونه شما. چیزی که مهم نیست دانشجو و استاد و مردمه اینجا فقط حفط یه چیز مهمه ...

    • نام
      0

      خدا بیامرزدشون.... ولی اینها که دانشجو و استاد ایران نبودن و ایران را قبول نداشتند که رفتند کانادا و پرواز این چیزها را هم داره چون میگن سفر= خطر حتی در شرایط عادی. اون موقع که بحرانی بوده خودشان هم میتونستند اون روز بحرانی تصمیم بگیرند و نروند با هواپیما. اون روز صبح من خودم برای سر کار رفتن عادی هر روزه ترسیده بودم چون شرایط مملکت بحرانی بود.

  • احمد
    0

    سردار سلامت باشی. درست استاد رم مسولیت شماست ولی. بالاترها وشورای امنیت ملی هم مقصرندکه پروازها را متوقف نکردند.

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      اره سلامت باشن که باز هم از این کارا بکنن . خانواده خودتم بود همینو میگفتی ؟؟؟

    • قاسم
      0

      دمت گرم ایول داری

    • بیطرف
      0

      کاش آرزوت براورده بشه

    • عدالت
      0

      مرگ بر دشمنان سپاه

  • حقیقت
    0

    ای بابا زدن چشما خودشونو کور کردن ای کاش جان مردم براتون اهمیت داشت................

  • دروغ
    0

    بجای مرگ اگر واقعاً شرافت داری برو استفاء بده.

  • بی نام
    0

    چرا می گوئید دولت مقصره رئیس جمهور مثل گران کردن بنزین 1 دقیقه قبل فهمیدند موشک بوده

  • ایرانی
    0

    ممنون سردار نیازی به این آرزوها نیست ولی کاش قبل از اینکه قلب مردم بابت مخفی کاریها جریحه دار میشد اطلاع رسانی میکردین

  • حمید
    0

    چرا تهمت و افترا و شلوغ کاری نه دولت مقصره و نه سپاه ! بلکه دشمن مقصره!!!! حالا نه صبر کنید و تماشا کنید. چه پنهان کاری و کتمانی فقط 3 روز دیرتر اعلام شد. چه ملت عجولی داریم!!!

  • زحمتکش
    0

    میلیارد ها دلار خرج کردید ولی نتوانستید هواپیمای مسافری را که دقایقی قبل از بیخ گوشتان بلند شده بود را تشخیص بدهید.اینطور میخواهید از حریم هوایی کشور دفاع کنید.

  • محمد معتمدی.وکیل دادگستری
    0

    با سلام و تسلیت خدمت تمام ملت ایران،بنده کسی هستم که از این وقایع به شدت غمگین شدم و اشک ریختم. اما سهل انگاری دولتی که کلید بی تدبیرش گم شده را نباید به حساب سپاه نوشت.فکر کنید اگر اف ۳۵های آمریکا بالای سر تهران می آمدند و سپاه آنهارا نمیزد اکنون تهران مثل هیروشیما زباله دان شده بود.قطره های خونم فدای سپاه و سردار حاجی زاده.(دولت بی کفایت روحانی نبایست در شرایط اضطراری، اجازه پرواز میداد مقصر روحانی و دولت است )

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      سلام.احساساتتون قابل احترام.تا کی میخواید فکر کنید که بین دولت و نظام عدم هماهنگی هست.مثلا تا چند وقت قراره که هواپیماها پرواز نکنن.مملکت رو فلج کنن که چی.یه اشتباه بزرگی رخ داده که تا مادامی که انسان در دنیا هست کم و بیش این اشتباهها وجود داره.بیایم همه در کنار هم باشیم و در هر مرتبه و جایگاهی هستیم کمتر اشتباه کنیم.

    • حسین
      0

      دولت هم مقصره

    • سام
      0

      اقای محترم اولا شرایط جغرافیایی ایران مثل سوریه و لبنان و قبیله ای و قومی و ... نیست که امریکا بخاد جنگ شروع کنه و جتاش بالا سرمون باشه...بعدشم هر کشوری نیروی نطامیش ارتششه...مگه تا حالا چه چیزی از سپاه جز کینه ورزی به کشورها یا کشتن هموطنای خودمون تو ابان ماه..چرا ما نباید مثل بقیه کشورها با بقیه ذوست باشیم؟؟؟چرا باید همش مرگ بفرستیم به بقیه ؟؟.وقتی بنزین گرون شد همه ناراضی بودیم چرا مردم عادی رو کشتن؟؟؟چرا انداختن پای دشمن؟؟؟چرا با معترض میگن اغتشاش گر؟؟؟چرا اینترنت رو قط کردن؟؟؟چرا امار کشته هارو نمیگن؟؟؟یعنی واقعا خسته نشدین از اینهمه خفقان؟

  • توحید
    0

    ای کاش مسوولین دولتی هم به این وضع کنونی مملکت اعتراف میکردند و گردن میگرفتن

  • فرشته
    0

    غم بزرگی را بردل ملت نشوندین ولی باز خوبه که اینقدر مردانگی و شهامت دارین

  • آزاده
    0

    ضمن غفران الهی به قربانیان حادثه ، نظریه دهنگان عزیز احساسی حرف نزنیم اتفاقی هست که افتاده خدا به خانواده های داغدار صبر عطا فرماید ، و اما نکته ای رو بگم درحرکت نظامی یک اصل به نام سلسله مراتب داریم دیگه تا آخر بخوان چی میخوام بگم وقتی آماده باش صددرصد میشه کسانی هستند که بالاترین مقام دستورات هستند ، دستور راصادر و هریک از زیرمجموعه بایستی بدرستی اون فرمان را اجرا کنند فرمان حمله را چه کسی صادر کرد که به همه ابعاد اون دستورات لازم را صادر نکرد ، و یا خدای ناخواسته کوتاهی صورت گرفته که محتمل است مثلا در آماده باش صددرصد جنگی نباید پروازهای عادی لغو بشه ؟ و خیلی مسائل دیگه که نمیشه همه رو گفت اینو گفتم که بدانید هراتفاق نظامی، به تدابیر بالاترین شخص صادر کننده فرمان بر میگردد و قطعا در زمان حزن اندوه در کشور عزیزمان کوتاهی صورت گرفته که انشالله خدا بخیر بیاره

  • کاربر ناشناس
    0

    یاامام زمان ازتو مخقواهم حل شودچون بانبودن اعصاب وعم ازدست دادن شهیدبزرگوارمان قسمت چنین بوده

  • احسان متقی
    0

    وقتی شیطان بزرگ امریکا هواپیمای مسافربری را در ابهای خلیج فارس ساقط کرد گناه نابخشودنی انجام داد . ولی نابخشودنی تر از اون ساقط کردن هواپیمای مسافربری پر از مردم سرزمینت به وسیله خودیه. خیلی راحت میگن ببخشید اون با ما.

  • ss
    0

    چطوری تو تحلیل حادثه دردناک انفجار بوینگ توسط نیرو های امریکایی تو خلیج فارس میگید رادار فرق هواپیمای جنگی ومسافر بری رو تشخیص میده واین نشون از این میده اونا از قصد زدن حالا خودتون نتونستید فرقشو تشخیص بدید آره شاید این دلیلی باشه که نذاشتید گزارشتون زنده پخش شه و خبرنگار راه ندادید برای این کارتون حتما باید جوابگو باشد شما فقط افراد ایرانی رو نکشتید افراد نابغه ایرانی رو کشتید معلومه از قصد زدید واقعا سیاست پدر ومادر نداره

  • بنده خدا
    0

    اقا عراق گفت پرواز روی ایران نداشته باشید ایا ایران میگفت پرواز کنید

  • امیر
    0

    به دلیل اینکه جمینگ و هرنوع وسیله ارتباطی در شرایط جنگی جواب نمیده پس پدافند مقصر اصلی ماجراست این همه پول هزینه شده و در شرایطی که باید نتیجه بده هواپیمای خودی از نوع مسافری زده میشه متاسفم برای جان باختگان استعفا کمترین کار خواهد بود

  • محسن اکبری
    0

    با عرض سلام،، سردار حاجی زاده خسته نباشید،، واقعه تلخه،، درسته نباید اتفاق میافتاد،، درسته که اپراتور موشک، بی دقتی کرده،، اما اگر این هواپیما واقعا یک موشک کروز میبود چه؟؟؟ مردم ازاین واقعه غمگینند،، اما من بعنوان یک شخص،، میپذیرم ک شما هم، عمل به وظیفه کردید،، وخودم را با بازماندگان وخانواده های، داغدار شریک میدانم، واز خدا برای شهیدان این حادثه، آرزوی رحمت دارم، وبرای داغدیدگان، آرزوی صبر،، انشاءالله ک دیگر شاهد چنین، خطاهایی در هیچ جای جهان نباشیم،، وهمچنین ما مردم ایران، مراقب، مکر دشمنان داخلی وخارجی باشیم،، ضمن اینکه ما به وجود سردار حاجی زاده میبالیم،، خدا به ایشان ودیگر سربازان، شجاع وباتدبیر، ایران، سلامتی ارزانی بدارد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      نان به نرخ روز خور...فقط همین

  • بی طرف
    0

    داشتم خبرای قبلی کانال خبر فوری در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی رو چک میکردم توی کانال خبر فوری ...یعنی از چمدان مسافرها تا شرکت بویینگ رو متهم کرده بود اما یک درصد هم به موضوع موشک اشاره نکرده است...اصل بی طرفی و صداقت در تحلیل و اطلاع رسانی برای یک کانال خبری بسیار مهم است که متاسفانه در این مورد خبر فوری نمره مردودی گرفته است ...در مورد این موضوع باید عرض کنم که دولت و رسانه ها سعی داشتند با پنهان کاری از کنار قضیه بگذرند ولی مچشون گرفته شد و مجبور شدند اعتراف کنند ایا شما مسلمان هستید؟ دلایل این پنهان کاری 1.عدم تحویل جعبه سیاه2.مقصر نشان دادن بویینگ و....است

  • یک دوست
    0

    با سلام خدمت همه دوستان، حادثه، حادثه دلخراشی بوده و هست، اما یادمان باشه که اشتباه در هر کاری رخ میده، بله باید تا حد امکان جلوی هر خطای را گرفت، اما نباید یکطرفه قضاوت کرد، همه دوستان یک لحظه خودشون را جای اپراتور موشک، جای فرمانده پایگاه، جای فرمانده هوافضا و... قرار بدهند!!! فرمانده ارشد نظامی شما در یک کشور ثالث ترور میشه، ملتی عزادار می شوند، ملت به دنبال انتقام هستند، نیروی هوافضا اقدام به انتقام می کنه، احتمال هر تحرکی از طرف دشمن تان هست، شما باید آمادگی پاسخ در هر زمان را داشته باشید، دشمن شما هم حتما تحرکاتی داشته کما اینکه در همان روز چهارشنبه و قبل از آن (روز سه شنبه) احتمال حمله نظامی آیران تا ۴۸ ساعت آینده را میده، جنگندهایش در اطراف کشور به پرواز در می آیند و شما باید آمادگی برای هر مواجهه ای را داشته باشید. به نظرتون چه شرایطی خواهید داشت. قطعا این حادثه دلخراش بوده و باید مقصرین محاکمه بشوند ولی دقت در شناخت اوضاع و شرایط حاکم بر کشور هم باید مورد توجه باشه.

  • یک دوست
    0

    باز هم سلام خدمت دوستان عزیز، حادثه، حادثه دردناکی هست، همه ملت عزادار هستند، اما در عین حالی که باید قانونمند به دنبال احقاق حقوق جان باختگان باشیم، یادمان باشد که همین نیروی هوا فضای سپاه و همین فرمانده یعنی سردار حاجی زاده بودند که در انهدام باند تروریستی ریگی نقش اطلاعاتی و رصد هوایی داشتند. همین نیرو بود که پهپهادی فوق پیشرفته آرکیو ۱۷۰ و گلوبال هاوک جاسوسی آمریکا را ساقط کردند، همین نیرو بود که در پی انتقام حادثه تروریستی در مجلس و حرم امام پایگاه تروریست های داعشی را در دیرالزور هدف قرار داد، همین نیرو بود که در پی اقدام تروریستی در اهواز پایگاه تروریست ها در غرب کشور را هدف قرار داد، همین نیرو بود که درکنار سایر نیروهای مسلح در سیل امسال به کمک مردم رفت، همین نیرو بود که چند روز پیش پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد را هدف قرار داد و... نکند خدای ناکرده خدمات شایسته این نیرو را زیر سئوال ببریم. خدا را شکر که سردار حاجی زاده این جسارت را داشت که در تلویزیون حاضر بشه و صحبت کنه هرچند که اعلام کردند که چهارشنبه نسبت به حادثه مشکوک بودند و از همان کرمانشاه درخواست بررسی داشته اند. اما آیا دیگر مسئولان در قضیه کشتی سانچی، هواپیمای یاسوج، معدن یورت آباد، برخورد قطار تبریز مشهد به سمنان مشهد، سیل امسال، زلزله کرمانشاه و... جسارت عذرخواهی داشتند؟؟؟

    نظرات شما -
    • رییس
      0

      عذرخواهی!!!!!!!!!!مرد مومن مصداق قتل عمد و فریب افکار عمومی است ....صادقانه اعتراف کرده؟!!!!!؟ اگر فشار 30 کشور خارجی نبود هرگز این جریان مشخص نمیشد واقعا فشار دنیا باعث شد اینها نتونن پنهان کاری کنند ...در ضمن زدن پهباد امریکا چه ربطی به مردم فقیر داره بدتر باعث بدبخت تر شدن مردم شد مردم شما رو از خود نمیدانند به نظر من باید از پایین تا بالا محاکمه شوند جان 176 مسافر گرفته شده ان هم به ناحق ...

  • معتمدی
    0

    "ما یلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید"آنهایی که میگویندسپاه بی کفایت است.باید روزی جواب بدهند اگر همین سپاه نبود اکنون داعش مشغول جان و نوامیس ایرانیان بود . وضعیت اضطراری بوده و سیستم فعال، چرا اجازه پرواز داده شده .اگر خلبانان آمریکایی مشغول تهران بودند.آن موقع صحبت آنها چه بود.تنها راه چاره ،دلجویی از بازماندگان و پرداخت دیه و خسارات از بیت المال و استعفا رییس سازمان هواپیمایی و دولت است نه سپاه (مگر مدیریت سازمان هواپمایی با سپاه باشد.)جانم فدای سپاه مقتدر

    نظرات شما -
    • داغدار
      0

      زن و بچه خودت بود بازم همینو میگفتی دیه ....تف توی روت

    • M
      0

      اون نظری که در باره داستان چوپان دروغگو گفته بودی رو باور کنیم یا این کرنشت را؟؟؟؟؟؟

  • ژنرال
    0

    این فرد اپراتور اینقدر نا بلد بوده که نفهمیده یک بمب افکن سنگین اصلٱ نیازی به کم کردن ارتفاع تا ۲کیلومتری نداره تا در تیر رسش باشه ،مخصوصٱ برای این موشک که برد متوسطه با این وضع آمادگی باید خدا را هزاران مرتبه شکر کنیم که جنگی نشد!!!!! و الا عواقبش بمراتب بزرگتر از این میبود.

  • بازنشسته
    0

    ضمن عرض تسلیت وآرزوی صبر برای خانواده های داغدار . حاجی زاده و اپراتور مقصر نیستند وقتی مملکت یه بام و دو هواست این اتفاق می افته مقصر جای دیگه ست . اگه در چین فرانسه برزیل و.... جنگ می شد آیا این اتفاق دلخراش می افتاد. وقتی نهاد ها به هم اعتماد ندارن وسیستم حکومتی یکپارچه به معنای مطلق نیست یه تعداد بیگناه باید اینجور وحشتناک از بین برند و کسی هم براش مهم نباشه.روز قیامت به درگاه خدا چی میخوان بگویند نمی دونم.خدا صبرشان بده

  • سردار اذربایجان
    0

    سلام سردار حاجی زاده خسته نباشید من فکر میکنم امریکا موشک شما رابه سوی هواپیمای مسافربری اوکراین هدایت کرده واین حادثه تلخ را کارسازی کرده است این فکر کنم برای شانه خالی کردن بهتر باشه من بجای شما بودم انگشتم را به حلقم فرو می‌بردم وخودم را خفه میکردم اینقدر میگید ما قدرت منطقه خاورمیانه هستیم بهتر بگید ما قدرت منطقه ایران هستیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

  • یه آدم
    0

    سلام یه خورده دیره شاید کسی نخونه ولی یخورده انصاف هم بد نیست، یه عده فقط دارن تمام عقده ها و نارضایتیشون با کامنت در مورد تین حادثه خالی می کنن، یکی سیاست پدرو مادر نداره راست می گه ولی خداییش دیگه اینقدر فکر نکنم پست و رذل باشن عمدا زده باشن( الله اعلم) از طرفی یه عده می گن میخواست پنهان کنه دستشون رو شده، دوست عزیز راه واسه پنهان کردن هم بسیاره از اون هواپیمای مالزی تا .... پس می تونستن ربطش بدن به خرابی ۷۳۷ ها و این داستان ها( بازم چی بگم ) در هر حال فکر نکنم اون بنده خدایی که زده عمدا زده باشه درست اشتلاه عجیب غریبی کرده ولی از یه سامانه روسی داغون انتظار چی دارین ، اگه واقعا سهوا زده باشن الان خودشون داغونن نیازی به این همه نفرت نیست یه خورده اون جنبه هاش رو هم در نظر بگیرید البته شاید میشد که شرایط هم اینجوری نشه ، انگار یه سلسله از اتفاقات افتاده تا به اینجا ختم شده که ایکاش نمی افتاد

    نظرات شما -
    • تسلیت
      0

      دوست عزیز ما چیزی داریم به اسم رادار که تمامی مشخصات از جمله شماره و نام هواپیما + مقصد پرواز رو نشون میده..در ضمن اگه هواپیما موشک کروز فرض شده باشه قاعدتا نباید از فضای هوایی در مرز کشور رد بشه و یا دیده نشه..

    • صاحب عزا
      0

      آقای آدم چقدخوب حرفهای دشمن ایران وملت ایران رامی زنی.

  • اقبال ساعدپناه
    0

    خوب جانم فدای اون روح پاک و لطیفت چرا اولین لحظه این خبرو شنیدی آروزی مرگ کردی اما چهار روز انکار کردی و میگفتی علت سقوط نقض فنی بوده؟ ملت ایران هالو خدا رو چی فرض کردی سردار ملی؟

    نظرات شما -
    • سام
      0

      امریکا تو جنگ هواپیمای مارو زد چهل سال گفتین جنایت کرده...شما مردم خودمونو زدین نمیگین جنایت؟؟؟...خدا خوب داره ابروتونو میبره...این خبرنگارایی هم که تا بخاطر پول کثیف پاچه خار نظامن یه روز خدا جواب شماروهم میده..

    • ایرانی
      0

      همون آمریکا 40 ساله گردن نگرفته عمدی زده و تازه افتخار هم کرد، دیگه سپاه باید چی کار کنه اون قلب سیاه شما منور بشه؟!! مگه عمدی زده که بگه جنایت کرده؟؟ متاسفانه هر کی تو مملکت ما درستکارتره و سرش رو پایین تر میگیره، بیشتر میزنند تو سرش!! حکایت امثال شما، حکایت اون مثلی هست که میگه شهر که شلوغ میشه، غورباقه هم هفت تیر کش میشه! نه اول پیازی نه ته پیاز ماشالا زبان ها دراز. خیللللی متاسفیم بابت سرنگونی هواپیما، اما سپاه در قلب و جان ماست. خبر فوری اگر مردی چاپ کن، هر چی نظر مخالفه چاپ کردید

    • یه انسان
      0

      چهار روز نه سه روز توی تاریخ این اولین باری که یه دولت توی مدت سه روز خطای خودش رو به گردن گرفته میتونی بری ببینی تازه بعضی ها هنوزم به گردن نگرفتن.نمیدونم چطور یهو بعضی از مردم ما که اصلا براشون اهمیت نداشت یهو شدن کاسه داغ تراز آش.شایدم اینا همون کسایی هستن که واسه آزادی وطن خودشون رو که مثه ناموسشون میمونه میخان بدن دست بیگانه های غربی.تف بر شرفتون تف بر لحظه ای که فکر کردی اینقدر بزرگ شدی که راحت بشینی تو خونه ات پیش خانوادت درباره کسانی قضاوت کنی که دوماه دوماه خانوادهاشون رو ول میکنن میرن لب مرز برا دفاع از جون توی بی شرف

  • سام
    0

    تا دیروز میگفتی علت موشک نبوده...الانم که گفتی چون مسافر خارجی هم بوده بلاخره گندش درمیومد اگه ایرانی بودن همشون عمرا نمیگفتی...بعدم چرا با لودر رو محل سانحه رو صاف میکردین؟؟؟مشخص بود میخاین ماله بکشین الانم دیگه نمیتونستین مخفی کنین پس خودتو خوب جلوه نده...راهپیمایی 22 بهمن رو با مراسم سلیمانی مقایسه کنی میفهمی مردم ناراضی تعدادشون چقده...اخرای عمرتونه فقط ایشالله یک روز محاکمه شدنتونو ببینیم

    نظرات شما -
    • یه انسان
      0

      نمی بینی .تاکور شود هرآنکس که نتوان دید.اگه اینا نبودن باید ناموس تو وسط داعش جمع میکردی فاسد

  • سردار اذربایجان
    0

    سردار حاجی زاده واقعا اگر بچه شما توی اون هواپیما بود واقعا اینجور به راحتی میگفتی تمام مشکلات از طرف کنه

    نظرات شما -
    • ایمان
      0

      چی میگی؟؟؟؟ خب پس چی بگه خوبه؟ بگه تقصیر کیه؟

  • دلباز یاسوج
    0

    ۱-خبرفوری هم جانبداری کرد ولی امروز عذرخواهی کرد که خودش یه گام رو به جلو هست برای آزادی. ۲- اگر پای خارجی ها در میان نبود مثل هواپیمای یاسوج- تهران خلبان مقصر میشد. سردار خودت را هزینه نکن برادر من

  • آدم
    0

    فقط یه چیز از شما میخام فقط دوروغ نگید وبس

    نظرات شما -
    • یک ایرانی
      0

      حالا معلوم میشه چرا غربی ها از اینکه ما دارای بمب اتم باشیم اینقدر میترسن . اونا میدونن سیستم های ما اینقدر فشله که ممکنه با اشتباه تصادفی یه اپراتور یه موشک شلیک بشه .

  • سعادت حسینی
    0

    قدرنشناسی هم حدی داره اگر این سرداران نبودند الان داعش چوب حراج زده بود به ناموس ایرانی.

  • برای اسلام جان میدهم
    0

    شماهایی که اومدین درمورد سپاه وسپاهی نظر میدین حاظرین بخاطر ما مردم ایران خانوادهاتون رو ول کنید برید لب مرز حافظ جان ما باشید فک نکنم تو رختخواب راحت میخوابید زندگیتون رو میکنید بیشترشماها فقط فقط صرفا بخاطر آزادی ازهرفرصتی استفاده میکنید تا بریزید تو خیابون و به رهبرمون به سپاهمون به مملکتمون ناسزا بگید اگه شماها قصدتون دلجویی از خانواده های این عزیزانه این راهشه بنظرم شماها دلتون از جاهای دیگه ای پره.بیشتر شماها اگه شب یه دزد سر راهتون قرار بگیره زهله ترک میشید حالا اومدید برا ما منم منم میکنید اونایی که میرن شعار بر ضد رهبرم سپاهم مملکتم میدن اونا فاسدن منافقن بی شرفن

  • سام
    0

    اگه شماها واقعا خبرنگارین چرا الان اعتراضات رو که داره گسترده تر میشه نشون نمیدین؟؟؟نکنه واسه مرگ هموطنامونم اعتراض کنیم اغتشاش گریم؟؟؟کلا باید یا خفه باشیم یا طرفدار نظام وگرنه زندانی میشیم یا گلوله میاد سمتمون؟؟؟نکنه اعتراضات الان هم کار دشمنه؟؟؟دشمن نبود که هواپیمارو زد پس شاید جای دوست و دشمن اشتباه شده

    نظرات شما -
    • .
      0

      شما پتو رو ول کن برو به اعتراضات گسترده ات برس. ببینم میتونی اون مسافرای بیچاره رو زنده کنی!!؟ انگار تو شرایط جنگی، نقل و نبات پخش میکنند! برو زیر آب نیروی نظامی مملکتت رو بزن، ببینم فردا روز هم مثل الان اونقد امنیت داری، بیای اینجا بلبل زبانی کنی! چقدر نمک نشناسیم!!

    • عدالت
      0

      حوصله کنید چند روز دیگه معلوم میشه که کدام نهاد سرباز امریکا بوده وپیش مردم رسوا خواهد شد.....سپاه مقصرنیست ....زنده باد سپاه

  • مریم
    0

    خدا نکنه سردار. چرا آرزوی مرگ!!! مگه مردم رشادت های شما و امثال شما و سپاه پاسداران رو فراموش کردند. این اتفاق نباید می افتاد. ولی الان متاسفانه پیش آمده. که ممکنه در هر کشوری پیش بیاد. اصلا سردار عزیز شاید علت اصلی فقط خطای اپراتور نباشد. شاید سیستم الکترونیکی هواپیما از طرف کشور دیگری مورد حمله قرار گرفته یا پارازیت های قوی ارسال کرده باشند که هواپیما کروز به نظر برسه. هر احتمالی وجود داره. ما خودمون رو در غم بازماندگان سهیم میدونیم و از خداوند متعال براشون صبر می طلبیم. ولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بدون توجه به حواشی با اقتدار به راه خود ادامه دهد چون مطمئن باشید مردم قدرشناس ایران پشت شما رو خالی نمی کنن. برقرار باشید ان شاءالله

  • حماد
    0

    خوب ما که نه میخواستیم تلفات بگیریم نه گرفتیم به جاش 174 تا بی گناه وکشتیم هی دروغ تحویل مردم بدید وچهل سال دروغ

    نظرات شما -
    • حلیم
      0

      حماد جان خودتم که داری دروغ میگی. اگه تلفات نگرفتیم پس تیر و تخته داشتن میبردن بیمارستانها؟ دوما چرا نذاشت خبرنگارها بعد عملیات وارد پایگاه بشن. زمان هم مقصر اصلی پرواز ۷۵۲ و هم تلفات پایگاه رو روشن میکنه. کشته شده های پایگاه خانواده ندارن؟

  • افشین
    0

    جناب آقای حاجی زاده عزیز هر چند هیچ چیز عزیزان از دست رفته را به این دنیا باز نمی گرداند ولی ناراحتی و پشیمانی شما از این رویداد دوگانه کاملا مشهود و قابل درک است.فقط لطفا از این اتفاق تجربه لازم را به طور واقعی به کار بگیرید. در عین حال امید است با اعمال تدبیر بیشتر هیچگاه شاهد بوجود آمدن چنین شرایطی در کشور نباشیم.

  • رضا محمدی
    0

    باسلام وعرض تسلیت شما که تمام زندگی خود را فدای این کشور و مردم کرده اید ، حالا هم برای دفاع از میهن بوده و انسان جایزالخطا است.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بله اگر بچه،برادر،پدرت ویا مادرت بود اینجوری می گفتی؟!؟!

  • اسعدی
    0

    سلام خیلی اتفاق بدی بود که افتاد و نمیشه کاریش کرد... خدا به خانواده های این حادثه صبر بده... این اتفاق یه سری شایدم چند سری شده توی کشورمون... عزیزترین افراد نمیخوام اسم ببرم شهید شدن... جنگنده رو از مسافربری تشخیص ندادن خیلی حرکت بدیه... ولی ما مردم ایران هستیم باعث تاسف و ناراحتیمون بود و واقعا جای نبودن سردار خیلی حس شد از وقتی این خبر رو شنیدیم ولی خب درک کردیم وضعیت کشور و تهدیدهای آمریکا و آماده باش بودن مقصر نبودین... کاشکی پرواز لغو میشد...

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      اصل موضوع اینه که زیاد روش مانور نمیدن. چرا این پرواز در اون شرایط حساس انجام شد!!! چرا در حال اوج گرفتن یهو(مثل موشک کروز) ارتفاعش کاهش داد؟

  • محمد
    0

    شرم آوره بعد از اینهمه پنهانکاری و دروغ.. حالا که لو رفته چطور مظلوم نمایی می کنند!!!!!

  • حسین
    0

    چند روز دیگه دشمنان سپاه ومردم رسوا می شوند ...درود بر سپاه ومردم انقلابی ....مرگ بر منافق واربابشون امریکا

  • احمدی
    0

    عجولانه قضاوت نکنیم هر ایرانی چه مسولین و چه افراد عادی از این اتفاق متاثر شدند به هر صورت قرار نیست هر گونه اخبار و حادثه ایی بلافاصله به مردم اطلاع داده شود هر حکومت و دولتی حق تصمیم گیری در شرایط حساس امنیتی برا خودش در نظر میگیره طبیعی هم هست که یاوه گویان علیه نظام از این شرایط سواستفاده کنند مردم ایران باید تو این شرایط اجازه دخالت ندهند

  • مصطفی محمودی
    0

    200 میلیون دلار که از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه سپاه برداشت شد ، بابت غرامت به اکراین پرداخت خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها