پشت پرده نقش صهیونیست‌ها در ترور شهید سلیمانی/ اعتراف یک سایت اسرائیلی به همکاری جاسوس‌های صهیونیست با آمریکایی‌ها در عملیات آذرخش کبود

طبق اعتراف تایمز آف اسرائیل برخی سرویسهای صهیونیستی در حادثه ترور شهید سلیمانی نقش داشتند. طبق گفته این وبگاه و نیز وبگاه ان بی سی نیوز، آمریکایی‌ها برخی جزئیات اطلاعاتی را از جاسوسهای اسرائیلی گرفته بودند.

پشت پرده نقش صهیونیست‌ها در ترور شهید سلیمانی/ اعتراف یک سایت اسرائیلی به همکاری جاسوس‌های صهیونیست با آمریکایی‌ها در عملیات آذرخش کبود

به گزارش خبر فوری ، پس از ترور شهید قاسم سلیمانی بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی از نقش مقامات و سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در این حادثه ناگوار سخن گفتند. بعد از آن، به علت ترس شدید صهیونیستها از واکنش ایران، این بحث توسط آنها تکذیب شد. اما همچنان گمانه زنی‌ها حتی بعد از حمله به پایگاه عین الاسد ادامه داشت.

اخیرا وبگاه تایمز اف اسرائیل، در گزارشی به این موضوع پرداخته و پرده از برخی حواشی و مسائل آن برداشت. این وبگاه تاکید کرد که برخی سرویسهای صهیونیستی در حادثه ترور شهید سلیمانی نقش داشتند. طبق گفته این وبگاه و نیز وبگاه ان بی سی نیوز، آمریکایی‌ها برخی جزئیات اطلاعاتی را از جاسوسهای اسرائیلی گرفته بودند.

طبق گفته برخی منابع، اسرائیلی‌ها قبل از پرواز شهید سلیمانی و همراهانش، مسیر او را ردیابی کرده و منطقه‌ای را که او قرار بود در آن تردد کند، به ماموران اجرایی آمریکایی داده بودند.

در همین رابطه، برخی رسانه‌ها از این گفته اند که مایک پومپئو و نتانیاهو درباره ترور شهید سلیمانی با هم تماس داشته و پومپئو خلاصه‌ای از عملیات ترور را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی داده بود. در این تماس، پومپئو از تلاشهای مقامات اسرائیلی تشکر کرده بود.

با این حال، اتفاق عجیب در این رابطه این بود که نتایناهو بعد از حادثه سفر خود را به یونان نیمه کاره گذاشت و اعلام کرد که اسرائیل هیچ نقشی در این حادثه نداشته است. چند روز پس از حادثه تروریستی فرودگاه بغداد، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع مطلع گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه کابینه امنیتی این رژیم گفته است که تل‌آویو نباید خود را در مناقشات اخیر میان آمریکا و ایران درگیر کند.

بر اساس این گزارش، دو وزیر حاضر در این جلسه گفته‌اند که نتانیاهو در نشست کابینه مدعی شده است که اسرائیل در ترور سردار قاسم سلیمانی نقشی نداشته و این یک اتفاق آمریکایی است و ما باید از آن بیرون بمانیم. در جریان همین نشست، مقام‌های امنیتی حاضر گفته‌اند که در حال حاضر احتمال حمله ایران به اسرائیل اندک است و این رژیم با درگیر شدن با ایران فاصله دارد.

با این حال، شواهد نشان داده شده توسط تایمز اف اسرائیل به خوبی حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در این اتفاق نقش زیادی داشته است.

یکی از دلایلی که نشان می‌دهد اسرائیل و نتانیاهو در ترور شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش داشته اند، سخنرانی او چند ساعت قبل از حادثه تروریستی بود. نتانیاهو در یک سخنرانی وضعیت منطقه را بسیار بسیار طوفانی دانسته و اعلام کرده بود که اتفاقات دراماتیکی در حال وقوع است. نخست وزیر رژیم صهونیستی گفته بود که اسرائیل در حال رصد حوادث منطقه است و این رژیم طبق بحثهایی که روز گذشته با مقامات آمریکایی داشته در حال همکاری کامل و مداوم با این کشور است.

چند ساعت بعد از این سخنرانی بود که فاجعه فرودگاه بغداد به وقوع پیوست. بر همین اساس، نیویورک تایمز گزارش داد که تنها مقام خارجی که پیش از عملیات تروریستی آمریکا از کمّ و کیف آن آگاه بود، بنیامین نتانیاهو بوده است. بنابراین، احتمال همکاری صهیونیستها و آمریکایی‌ها بیش از پیش محتمل است.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های غربی و ازجمله رویترز طی چند گزارش گفته بودند که احتمال دارد چند عراقی و سوری اطلاعاتی را با مقامات اجرایی آمریکا داده باشند. این افراد احتمالا از پرسنل فرودگاه بغداد و دمشق بوده و مسیر حرکت سردار سلیمانی را لو داده‌اند.

تایمز اف اسرائیل، در ادامه برنظر ایران در مورد دخالت رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر اشاره داشته و تاکید دارد که ایران بدون شک نقشی برای رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر قائل است.

لازم به ذکر است که سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهباد آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه 13 دی 1398 ترور شد. در این حمله ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد شعبی نیز به‌همراه 10 تن دیگر شهید شدند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور این حملهٔ هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده‌است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • تفنن
    0

    البته‌در‌اینجا‌پرسشی‌در‌مورد‌اسلایسی‌از‌اشتراکات‌برخی‌از‌کشورهای‌عربی‌با‌رژیم‌صهیونیستی‌یک‌سوم‌از‌ابهامات‌را‌درخود‌جای‌می‌دهد.

  • نظر
    0

    هرکسی لو داده باشه در قتل این سردار بزرگ شهید و همرزمانش شریکه و گناهش مثل بقیه نتانیاهو و ترامپه و حتی بدتر چون این دو نفر دست و پا چلفتی تر از این حرفا بودن که سردار شهید را رهیابی کنند اون پاپتی هایی که جاسوسی کردن خدا لعنتشون کنه چه سوری چه عراقی و یا ...................

    نظرات شما -
    • مهدی فرجی
      0

      چرا مث بچه ها حرف میزنی اینا گناه میدونن چیه؟

  • عدالت
    0

    به زودی اسرایل را می زنیم

  • ولی ا...
    0

    آمریکا واسراییل کور خوانده اند هشدغر یه سردمداران شرق و غرب از این لحظه هر که این دو غایین زنده برام بیاورد ۵۰۰۰۰تومان‌ نگ و یک سفر مجانی می دم

  • تاژز د
    0

    بابا درخواست مستقیم نتانیا،خر از امریکا بود

  • ضرب المثل
    0

    یه ضرب المثل هست که میگه کردو جای واکردو. مگه ما ساکت میشینیم و بر علیه اسرائیل کاری نمی‌کنیم که اسراییل کاری به کار ما نداشته باشد.

  • مهدی فرجی
    0

    تا وقتی چیزی به اسم صهیونیست تو دنیا وجود داشته باشه هیچکی حتی مردم امریکا و اروپا در امان نیستن. صهیونیست فقط دنبال تسلط بر کشور ها و برده داری نوینه. یکم در مورد صهیونیست ها و آرمانها و اهدافشون تحقیق کنید بدردتون میخوره

  • صفر غریبی
    0

    سیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

    نظرات شما -
    • صفر غریبی
      0

      سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

    • صفر غریبی از بوشهر
      0

      سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ بزودی........................................

  • صفر غریبی از بوشهر
    0

    سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ بزودی............

  • عشقم، سردار دلهااا
    0

    الهیییییی که خدا ریششونو از ته بزنه به امید ظهور آقا ،به همرته دیدار دوباره سردار بزرگ

  • ناصرعرب
    0

    چرااسمی از دوستان شهید سلیمانی نمی اورید مگر آنها شهیدان این ترور نیستند

  • خون‌خواه‌سردار‌سلیمانی
    0

    رژیم‌صهیونیستی‌باید‌ازبین‌برود‌چون‌غده‌سرطانی‌است‌‌نتانیاهو‌من‌هیچوقت‌کودکان‌غزه‌راکه‌تو‌می‌کشتی‌از‌یاد‌نبردهام‌‌بترسید‌ازعدالت‌خدا‌که‌اجرا‌میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها