دو ماهواره «مهم» به فضا می‌روند

دو ماهواره جدید قرار است اطلاعات دقیق‌تری درباره افزایش سطح دریا و سایر تغییرات اقیانوس در روی زمین ارائه دهند.

دو ماهواره «مهم» به فضا می‌روند

امسال دو ماهواره جدید برای ردیابی اقیانوس‌های رو به رشد زمین راه اندازی می‌شوند.

دو ماهواره جدید که توسط سازمان فضایی اروپا و آمریکا به طور مشترک راه‌اندازی خواهد شد، اطلاعات دقیق‌تری درباره افزایش سطح دریا و سایر تغییرات اقیانوس در روی زمین ارائه می‌دهند.

مأموریت تازه ادامه خدمت جیسون-CS در ماه نوامبر است که طولانی‌ترین مأموریت مشاهده زمین برای مطالعه اقیانوس‌های در حال ظهور بوده است.

این ماهواره حساس‌ترین اندازه گیری سطح آب را ارائه می دهد زیرا جزئیات مربوط به ظهور اقیانوس‌ها را آشکار می‌کند و جدیدترین اطلاعات را در اختیار می‌گذارد.

یکی از دو ماهواره ماهواره رصد Sentinel-6 / Jason-CS Earth که برای نقشه برداری از اقیانوس‌های در حال ظهور سیاره طراحی شده برای پرتاب در ماه نوامبر ۲۰۲۰ آماده می‌شود.

جاش ویلیس، دانشمند پروژه ماموریت در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: «سطح جهانی دریا به نوعی کامل‌ترین اندازه در مورد چگونگی تغییر آب و هوا است».

ویلیس تأکید کرد: افزایش سطح جهانی دریا یکی از گران‌ترین و برهم آورنده‌ترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی است که وجود دارد.

گرمایش جهانی که منجر به تغییرات اقلیمی فراوان و گسترده‌ای شده، ذوب شدن یخ‌های قطبی و یخچال‌های طبیعی را نیز به همراه داشته است؛ حجم آب‌های به دست آمده از ذوب این یخ‌ها به میزان قابل توجهی آب دریاها و اقیانوس‌ها را تغییر خواهد داد.

منبع: اسپیس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها