واکنش‌ها به سخنان کوشکی، طالب‌زاده و ابوطالبی در صداوسیما؛

سه اظهارنظر جنجالی در صداوسیما؛ چه کسی به دنبال "عصبی کردن" مردم است؟ / فیلم

پس از اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراین، انتظار می‌رفت صداوسیما نحوه عملکرد خود را تغییر دهد و سعی در آرام کردن خشم مردم و تلاش برای همدلی با مصیب‌زدگان کند، اما با برخی برنامه‌های خود به تخریب افکار عمومی دامن زد.

سه اظهارنظر جنجالی در صداوسیما؛ چه کسی به دنبال "عصبی کردن" مردم است؟ / فیلم

پس از اعلام علت سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراین در تهران انتظار می‌رفت صداوسیما نحوه عملکرد خود را تغییر دهد و سعی در آرام کردن خشم مردم و تلاش برای همدلی با مصیب زدگان واقعه کند، اما انتظارات بی جا بود صداوسیما به مسیر همیشگی خود ادامه داد و هیچ اقدام موثری انجام نداد و در عوض با برخی برنامه‌های خود به تخریب افکار عمومی دامن زد.

صداوسیما پس از حادثه و پس از اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح عملکرد خبری قابل قبولی نشان نداد. پوشش خبری ماجرا ضعیف بود. بسیاری از مردم موضوع را از شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال کردند. در حالیکه این رسانه می‌توانست نبض خبری رسانی را به دست گیرد. حتی نشست خبری مهم سردار حاجی زاده به صورت زنده پخش نشد.

اما جدای از تمام این‌ها برخی گزارش‌ها و برنامه‌های گفتگو محور صداوسیما در روز‌های اخیر عجیب و جنجالی بوده است. ابتدا در یک گزارش خبری، گزارشگر این سوال را مطرح کردکه چرا اساسا دلیل اصلی سقوط هواپیما اعلام شد!

در برنامه‌های دیگر صداوسیما به جای اینکه به خانواده‌های داغدار کمک کند که راحت‌تر با مسئله روبه رو شوند، با دعوت از کارشناسان خاص و جنجالی نمک به زخم ماجرا پاشاند.

جنجال طالب‌زاده-کوشکی
در برنامه جهان آرا که از شبکه افق پخش می‌شود محمد صادق کوشکی و نادر طالب زاده دو فعال فرهنگی اصولگرا اظهارات عجیبی را مطرح کردند.


سخنان محمد صادق کوشکی

از یکسو کوشکی به واکنش‌های هنرمندان پرداخت و با اشاره به فراخوان رخشان بنی اعتماد برای تجمع گفت: «۵۰ نیروی سپاه در مرز‌های شرق کشور هدف ترور قرار گرفته اند، خانمی که فراخوان می‌دهی، اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشش می‌آمد شاید دوست داشتی ....»

از سوی دیگر نادر طالب زاده اساسا اهمیت این سقوط و واکنش‌ها به آن را زیرسوال برد. او گفت: «از این اتفاقات ده تا دیگه هم بیفته، در مقابل اون اتفاق اصلی (حمله به پایگاه‌های آمریکا) هیچه!»


سخنان طالب زاده
طالب زاده افزود حادثه رخ داده شبیه به آن است که هواپیما به کوه برخورد کرده باشد! او تاکید کرد: "صحنه را گم نکنیم. قاطی پاتی نکنیم، چهار نفر جمع شده اند می‌گویند چه و چه و اینها. ازاین موضوع عبور خواهیم کرد حواسمان باشد تصویر واقعه را فراموش نکنیم.»

سخنان کوشکی و طالب زاده با انتقادات تندی روبه رو شده است. کاربران زیادی از این تعجب کرده اند که کوشکی چگونه استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. درباره سخنان طالب زاده نیز بسیاری آن را "توهین" به جانباختگان سانحه هواپیما دانستند.

انجمن مستند سازان ایران در نامه‌ای به علی عسکری رییس سازمان صداوسیما به شدت از سخنان کوشکی انتقاد کرده است. در این نامه آمده است: "بخش‌هایی از این برنامه در ساعات گذشته دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و عرق شرم بر پیشانی مردم سیاهپوش کشور می‌نشاند. آیا نمی‌شود پایان و نهایتی برای این بی‌احترامی‌ها به شان و حقوق مردم در صدا و سیما متصور بود؟"

این انجمن با تاکید بر این که رخشان بنی اعتماد از مفاخر ایران است نوشته است: "ما هر چند به رویه‌ی جاری و ساری در برنامه‌سازی‌های جانب‌دارانه در شبکه‌ی مذکور عادت کرده و به آن وقعی نمی‌نهیم، اما این اهانت آشکار به شان یکی از اعضای خود را برنمی‌تابیم و درخواست برخورد جدی با متخلفین و عذرخواهی رسمی جنابعالی از جامعه‌ی هنری و مردم ایران را داریم.»
مثل ما فکر نمی کنید از ایران برید!
در برنامه دیگری در تلویزیون زینب ابوطالبی مجری شبکه افق در جریان برنامه سخنان عجیب مطرح کرد. او گفت: "اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند از ایران برود، اگر هم اعتقاد دارد باید جدی وارد میدان شود. امروز همه ایرانیان به نوعی زندگی سلحشورانه احتیاج دارند. "


سخنان زینب ابوطالبی
سخنان ابوطالبی نیز با واکنش‌های تندی از سوی افکار عمومی روبه روشده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند صداوسیما بااین رویکرد خود به دنبال "عصبانی کردن" مردم است.

کاربری نوشته است: "توییتر پر شده از فیلم کوتاه زنی که فرمان می‌ده، چون مثل ما فکر نمی‌کنید از ایران برید. به جای دلجویی از مردم و دعوتشون به آرامش، این حرف‌ها و اصلا کل شبکه افق شده نمک روی زخم؛ بنزین روی آتیش. جلوش رو بگیرد. این دیگه خطای انسانی نیست. این عصبانی و ناامید کردن مردم عمدیه."

فرد دیگری نوشته است: «ما دوست داریم بریم به خدا، فقط می‌ترسیم هواپیمای ما رو هم با کروز اشتباه بگیرید.»

یاشار سلطانی فعال رسانه‌ای نیز درباره سخنان زینب ابوطالبی گفته است: "شرم‌آور‌تر از پنهانکاری در ماجرای هواپیمای اوکراین این است که وقیحانه به دوربین زل بزنی و به ۸۰ میلیون ایرانی بگویی که هر کسی مثل من فکر نمی‌کند، جمع کند و از ایران برود! خانم لاکچری! ما در وطن می‌مانیم! اگر خیلی چیز‌ها را توانستید مصادره کنید؛ ایران را نمی‌توانید."

کاربری دیگر معتقد است: "«افق» رسما یک شبکه ایران‌ستیز است. درست مانند العربیه و رسانه‌های وابسته به سعودی؛ تنها تفاوتش این است که افق از جیب ملت ایران در حال ایران‌ستیزی و نفرت‌پراکنی‌ست. برنامه‌های این چند روزش از کوشکی تا نادر طالب‌زاده و این زینب ابوطالبی شاهد این مدعاست! "

شبکه افق از ۱۳ خرداد ماه سال ۹۳ فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد. افق در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۳ طی ویژه برنامه‌ای با اجرای نادر طالب زاده که از ساعت ۱۷ آغاز و ساعت ۲۳ پایان یافت، هم‌زمان با اذان مغرب به افق تهران رسما افتتاح شد.

این شبکه هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی برنامه پخش می‌کند. سازمان هنری و رسانه‌ای اوج، موسسه‌ای است که گفته می‌شود، تهیه و تولید بخش عمده‌ای از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را به عهده دارد.

شبکه افق از همان ابتدا به شبکه طیفی از اصولگرایان تبدیل شد که در محافل سیاسی مشهور به تندروی هستند. مجریان این شبکه همچون وحید یامین پور و امیر حسین ثابتی نزدیک به جبهه پایداری اند. برنامه جنجالی جهان آرا که به موضوعات روز سیاسی، اجتماعی وفرهنگی کشور می‌پردازد مهمترین برنامه افق است.

منبع: فرارو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • لر
    0

    این‌دولت‌‌لیبرال‌‌باید‌جمع‌کنه‌مه‌دسته‌بچه‌های‌سپاه‌رو‌میبوسم‌وازاین‌اتقاق‌خیلی‌ناراحتم‌معقصر‌اصلی‌حمله‌سایبری‌امریگاه‌بوده

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      دست بوسیها چهل سال پیش قرار بود تموم بشه ولی بدتر شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • احسان
    0

    اگر زنو بچه خودتم تو هواپیما بود دوست داشتی ما قاتی پاتی نکنیم و راحت عبور کنیم ازش

  • م
    0

    کوشکی فقط واقعیت روگفته اگه نیروهای مسلح نبودن لاشخورهای سیاسی جرات عرض اندام نداشتن خون مااز خون کشورهای همسایه رنگینتر نیست دلقکهای سینما با ودرامدهای میلیاردی اینو بفهمین

    نظرات شما -
    • هموطن!!!
      0

      شما سنگدلها چی میفهمید از واژه ای به نام انسانیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا هیچ چی!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • محسن
    0

    افق باید جمع بشه یا مجریای کوته فکر و تند رواش را جمع کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه باباراست میگی درست ازکحاست اربابت ،،،راست میگی چون داره روشنگری وشفاف سازی میکنه ونفوذی هامشخص میشن باید تعطیل بشه کورخوندیدتمام شبکه های صداوسیما تعطیل بشه باید افق بمونه وبه افشاگریش ادامع بده

    • محمد
      0

      افق جمع بشه کی دست خائنین و رو کنه تنها شبکه ای ک داره روشنگری میکنه همینه.... البته کسی و که خودش و بخواب زده نمیشه بیدار کرد برای خیلی هایی ک چشم و گوششون شده bbc معلومه افق خار چشمه

    • یکی
      0

      باید نابود بشه برای همیشه با سازنده های بیسواد و مفتخورش

    • جواب به محمد
      0

      تا حالا که بقول خودت اینهمه افشاگری کرده!!!! کدوم مفسد کلان اقتصادی که دست در صحنه سیاست دارد مجازات شده؟؟؟ بقول شیخ اجل: «دوصد گفته را چو نیم کردار نیست!!»

  • حسین
    0

    این شبکه لجن زاره.

  • حسن
    0

    اینهاحسودوکورونادان هستند.

  • احسان
    0

    اون خانم ابوطالبی قطعا بی منطق و با هیجان زنانه حرف زده است. اما انجمن هنرمندان خود خوانده بالاخره اول جواب سوال آقای کوشکی را بدهند، بعد شاخ و شانه بکشند. حتما و حتما و حتما باید جواب بدهند: کجا بودند اون موقع که 50 پاسدار در مرز میرجاوه توسط امارات و عربستان و امریکا کشته شدند؟؟ چرا اون موقع دو خط مطلب ندادند؟ چرا؟ چرا؟ جوابش عین روز روشن است. الان بوی کباب شنیده اند...

    نظرات شما -
    • ازادی
      0

      هر کی گفت پنیر تو یکی سرتو بذار بمیر

    • حمید
      0

      با سلام احسان جان مشکل ما ایرانی ها همینه که هر چیزی را در جای خود دفاع نمی کنیم.گیریم حق با شما و آقای کوشکی و ...این بحث جاش اینجا نیست بلکه جاش همون جا و وقتی بود که حادثه اتفاق افتاد اینجور بحث کردن به خلط مطلب و در نهایت به سفسطه منجر می شود.این مباحث را گرچه تلخ است بگذاریم برای تمرین بحث درست کردن.این طور نیست.

    • منطقی
      0

      مگه نظامیهای کشورهای دیگه نشستن و یکی دیگه داره بادشون میزنه؟؟؟؟ همه جای دنیا همینه اینها فکر کردند تافته جدابافته اند....هر کی میره تو ارتش و سپاه و....از همه این چیزها باید خبر داشته باشه!

  • علی
    0

    رسانه میلی

  • سرگرد
    0

    رسانه ملی مردم را عصبانی کرده است

  • حقیقی
    0

    درمحله ما آدم دیوانه ای است که هیچ کس نه با او هم کلام می شود و نه کاری به کارش دارد.چون حرف زدنش فحاشی با صدای بلند است.کسی هم از او انتظاری جز این ندارد.داستان صدا و سیمای ما و به ویژه شبکه بلند صدای!!!!!افق هم همین است .کاری به اون نداشته باشین وباهاش دهن به دهن نشین. اصلا تو این عصر رسانه چه نیازی به این نارسانه

  • تینا
    0

    خوب راست میگه مگه نه اینکه با اشتباهات یک عده کلی دکتر توهمون هواپیمایی بود که به کوه خورد یا چون مال یاسوج بود اهمیت نداشت ایشون نمیتونه که اینطوری حرف بزنه تا لااقلش اینجا یکی گفت اشتباه از من بود اونجا که گذاشتنش تو گردن خدابیامرز خلبان حالا خدا وکیلی کی بیشتر داره به مردم دروغ میگه اون دولت با وزیراش کع معلوم نیست طرف کین یا اون بدبختی که کیلومترها دوربوده اما خطای زیر دستش توگردن خودش میدونه واقعا کدومشون

  • محمد ایرانی
    0

    درود بر کوشک ی وطالب زاده

  • فرزادجهانشاهی
    0

    مگربیانیه دانشگاه تهران رادرمورد علت سقوط هواپیما وچرائی مورداصابت قرارگرفتن هواپیمارانخوانده اید؟ امریکای شیطان اول با ارسال سیگنال که جنگ الکترونیک خوانده میشود ارتباط هواپیمارابامرکزکنترل قطع کرد بعد باارسال سیگنال فریب به مرکزفرماندهی وکنترل پدافندهوائی روی صفحه رادارموشک کروزراجای هواپیمای مسافری نمایش دادوهمزمان باایجاداختلال ارتباط پدافند هوائی رابامرکزاصلی قطع نمود .دراین موقعیت حساس ماهم بودیم دراین لحظه تصمیم میگرفتیم ومطمئنا برای اینکه موشک رابزنیم شاسی رافشارمیدادیم .ماباید عامل اصلی این جنایت راتنبیه کنیم که آمریکای جنایتکاراست که عمدا باعث ایجا اختلال ونابودی هواپیمای مسافری شد .آمریکا فکرکرد شایدبتواند این جنایت را از دیدملتها پنهان نگه دار وبه گردن ایرا ن بیاندازداما ظرف چند روز این جنایت هم مثل سایر جنایتهای آمریکا برملاشد این خواست اللهی است .مواظب باشیم وبابصیرت. انشاالله .برادرمعلم شهیدعبدالرسول جهانشاهی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      آیا بر فرض اگر در این هواپیما ارشدترین فرد مملکت قرارداشت همینطوری حرف میزدی؟؟؟ منتظر جوابتم!

  • حمید
    0

    با سلام خانم مجری حکایت بنده و امثال بنده در کنار شما مثل کسی است که میانجی دعوای دو نفر است اما هر کاری می خواهد بکند که خواهان دعوا ساکت شود ناگهان مجرم و یا کسی که داریم ازش به حق هم دفاع می کنیم ساکت شده یکی با ادعای طرفداری از او(دراصل خواسته ویا ناخواسته عمدی و یا غیر عمد ولی از سر عدم دانایی کافی)با یک فریاد نسنجیده به اصطلاح عامه مانند قاشق نشسته بر آتش ماجرا دامن می زند.پایان کار اینکه شما در قواره گفتن این حرف نیستید.حرف های شما و امثال شما داغ ما که داغدار سردار دل هایمان بودیم و هم داغدار هموطنان بی گناه و دفاعمان بودیم را چندین برابر کرد.وجدان دادگاه بدون قاضی است هر چند بعید می دانم گوش شما به حرف وجدان بدهکار باشد.

  • ساربان
    0

    هرکس ایرانی نیست .از ایران برود

  • عدالت
    0

    میگم بعضیها وطن فروشند هنمینه چون چشماشون را به حقیقت بسته اند ....یارو میگه من اصلا شبکه های ایرانی را نگاه نمی کنم وشما هم نگاه نکنید چون دروغ گو هستند ....ولی در مورد تمام شبکه های ایرانی وتمام برنامه هاش حتی از تک تک حرفهاشون نظر مید ه میگم پس اینارو خواب دیدی یا ارباتون امریکا برا شما دیکته کرده تا به عنوان مثلا ایرانی اعترلاض گر باشین ....مرگ بر وطن فروش ...زنده باد جهان ارا ...افق

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      امروز فرداس همه شما اجنبیها رو از ایرانمون پرت کنیم بیرون....خدای ما ایرانیها هم بزرگه! هرچی از ما کندید دیگه بسه ...بزودی نوبت ما میرسه!

  • ترنم ادیبی
    0

    صداو سیما خیلی وقته شمشیر رو از رو بسته و مخاطبانش رو نادیده میگیره افتاده دست بی لیاقت ها مردم حق دارن ماهواره میبینن یک برنامه یا سریالی بگین که تو این دوسه سال اخیر گل کرده باشه همه برنامه سازان خوب رو بیرون کردین فقط خودتون بی مصرف ها رو عشق هست مگه نه

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      صدا و سیما کثیف ترین سازمانه

  • شاهد
    0

    چهل سال خیانت کردن چهل سال داری تو صدا وسیما اراجیرف دروغ وفتنه میبافی شما خائن هستید.نمک به زخم مردم میپاشید. کی به شما اجازه میدهد که اینجور وقاهانه حرف میزنی برعلیه مردم.شماها بیگانه هستید یعنی ایرانی نیستید.

    نظرات شما -
    • به امید خدا
      0

      چون سرآمد دولت شبهای وصل....بگذرد دوران هجران نیز هم.............اینها فکر کردن همیشه همینجوری میمونه ولی در همیشه روی یه پاشنه نمیچرخه!... از تاریخ درس عبرت نگرفتند به ضرر خودشون تموم میشه!!!

  • یه نفر
    0

    خودتون صدا و سیمای پلید و بی آبرو رو تعطیل کنید قبل از اینکه مردم اینکارو براتون نکردن!

  • ممد
    0

    حضرت علیه!!!! پیام شما را مفسدین ،خیلی وقت است که نصب العین قرار داده وایل و تبار و عشیره شان در کشورهای استکباری مسکن و مأوا دارند منتهی هنوز قانع نشده اند و بتوسط پدران و مادران مفسد خود که در رتبه های مدیریتی کشور لانه کرده اند کماکان به ارتزاق و حرام خوری اموال ملت بشدت هرچه تمامتر مشغولند ، شما بهتر استکه مدعی علت العلل باشی ومخاطبت بطور صریح ،این افراد باشد ونه آنکه به معلول بپردازی .

  • سورنا
    0

    من که اسمم( سورنا) هست ، تا بحال فکرش را هم بخودم راه ندادم به یک هموطن بگم« جمع کن برو!!!»، اونوقت تو که ( ابوطالبی!!!!!!) چطوری بمردم میگی که جمع کنید برید؟؟؟؟؟؟؟نکنه فاز فئودالی داری و فکر میکنی ایران زمین مزرعهء پدرته!؟!؟!؟

  • علی
    0

    اصولگرا و اصلاح طلب برای مردم تعریف ندارد. انقلابی و غیرانقلابی.حضرت اقا امروز سخنرانی کرد و کسانی که میخواهند موضوع اصلی که ترور و شکست امریکاست را با حوادث دیگر لاپوشانی کنند گفتند اینها به دنبال منافع شخصی هستن. حالا اقایون خبر فوری بجای ایجاد دوقطبی با موضوعات حاشیه ای افکار عمومی را بازی ندهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها