تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به وزیر راه وشهرسازی واگذار شد

رئیس کل بررسی سوانح سازمان‌هواپیمایی کشور گفت: تمامی اطلاعات جعبه سیاه به مقامات ارسال شده و تصمیم گیری نهایی به وزیر راه وشهرسازی واگذار شد.

تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به وزیر راه وشهرسازی واگذار شد

حسن رضایی فر رئیس کل بررسی سوانح سازمان‌هواپیمایی کشور در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: جلسات مختلفی با حضور اعضای تیم اوکراینی و کانادایی برگزار شد و بررسی‌های تخصصی و جانبی از محل حادثه انجام شده است.

رضایی فر تصریح کرد: در باره بررسی جعبه سیاه، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور در جعبه سیاه با حضور تیم‌های ایران، کانادا و اوکراین، تشکیل شده است.

او افزود: تمامی اطلاعات تخصصی درباره جعبه سیاه این هواپیما به بخش‌های مختلف و مقامات ارسال شده و تصمیم گیری نهایی برای جعبه سیاه بر عهده اسلامی وزیر راه و شهرسازی است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هواپیمایی افزود: جلسات همچنان ادامه دارد و بررسی‌های تخصصی‌تر در حال انجام است.

رضایی فر تاکید کرد: تنها هیئت اوکراینی و کانادایی در ایران حضور دارند و برخی از کشور‌های مختلف نمایندگانی را معرفی کرده اند، اما هیچ نماینده‌ای به جز این دو کشور در ایران حضور ندارند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی بیان کرد: جلسات بررسی در این زمینه همچنان ادامه دارد و هنوز جعبه سیاه در داخل کشور قرار دارد و به هیچ کشوری ارسال نشده است.

پیش از این رضایی فر بیان کرده بود که آمریکا تجهیزات لازم برای بررسی جعبه سیاه به ایران ارسال نمی‌کند، اما اعلام کرده که تجهیزات را به کشور اوکراین ارسال می‌کند.

همچنین جعفر زاده سخنگوی سازمان از بازدید تخصصی کارشناسان کانادایی از محل سقوط هواپیمای اکراینی خبر دادو گفته است: کارشناسان بررسی سانحه کانادایی عصر امروز پس از جلسات تخصصی سه جانبه بین کارشناسان ایران کانادا و اکراین به جمع آوری مستندات پرداختند.

او با بیان اینکه شفافیت و رعایت مقررات بین المللی در بررسی سانحه محور اساسی بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است گفت: این سازمان از حضور هیت‌های نمایندگی از دیگر کشور‌های ذینفع در روند بررسی سانحه استقبال خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها