در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر مطرح شد؛

رهبر انقلاب: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی‌در‌پی شود

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر تاکید کردند: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت به گونه ای نهادینه شود که راه قطعی نسل‌های پی‌در‌پی قرار گیرد.

رهبر انقلاب: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی‌در‌پی شود

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر که در تاریخ ۲۳ دی ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) در محل این همایش منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، استان بوشهر را منطقه‌ای حساس و سرشار از افتخارات نظامی خواندند و افزودند: بوشهر تا سال‌های طولانی از حضور استعمارگران در این منطقه، در معرض تهدید دشمنان ایران بود اما با هدایت عالمان دینی و فداکاری شهیدان عالی‌مقامی همچون رئیسعلی دلواری با قدرت در مقابل این تهاجم‌ها ایستاد.
رهبر انقلاب اسلامی برخاستن شهیدان نام‌آوری همچون دلواری، مهدوی، عاشوری و گنجی از بوشهر را نشان‌دهنده عمق فهم انقلابی و جهادی از اسلام در این منطقه و تکرار این حقیقت در نسل‌های مختلف دانستند و گفتند: کاری کنید که یاد این شهیدان و شخصیت‌های برجسته در ذهن نسلهای جدید ماندگار شود.
ایشان با اشاره به دلاوری‌های شخصیت مجاهد و مدافع حریم کشور یعنی رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسی‌های متجاوز و همچنین ظرفیت بالای الگوسازی از شخصیتی مانند نادر مهدوی در تراز یک چهره مبارز بین‌المللی، تأکید کردند: متأسفانه بعضاً حتی اسم این شخصیت‌های برجسته برای نسل جدید ناآشنا است در حالی‌که دستگاه‌های تبلیغاتی باید فکر جهاد را با شاخص کردن چهره‌های بزرگ جهادی گسترش دهند و عمق ببخشند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم فراگیر کردن این احساس واقعی که تنها راه نجات، ادامه دادن راه شهیدان است، افزودند: کشوری برخوردار از انرژی، معادن، امکانات گوناگون و با جایگاه حساس جغرافیایی، تنوع اقلیمی و جمعیت ۸۰ میلیونی مانند ایران که مورد طمع قدرت‌ها است، باید بتواند با کار و جهاد خود را اداره کند تا عزت آن لگدکوب نشود، البته امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران ایستاده است اما باید روحیه جهاد و مقاومت به‌گونه‌ای نهادینه شود که راه قطعی نسل‌های پی در پی قرار گیرد.

منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • جهان
    0

    الله اکبر مرگ برضدولایت فقیه

  • ااا
    0

    به لطف تدابیر و سیاست .....تا چند سال دیگه نسلی نمی مونه که فدای.....فکری به حال فقر و بیکاری و مهاجرت و ....کنین .فقط هر نسل باید شهید بدن ...تا کی جنگ با دنیا تا کی ...کدوم مقاومت ...جنگ با اسراعیل و امریکا ؟؟!!! چرا کشور ما باید هزینشو بده ..چرا فقر و بدبختیش باید برای مردم بدبخت ایران باشه ..این همه کشور عرب دستشون تو دست امریکا و اسراعیله بهترین زندگی رو دارن ...نسل ما به فنا رفت ...چندین نسل دیگه هم به فنا رفت ...این سیاست جز بدبختی و شرمساری برای مردم ایران چیزی نداشته ...مردم گرسنه هستن

    نظرات شما -
    • ربیعی 1328
      0

      احسنت به جیگرت حرف دل یه امت و گفتی بجز قشر خاص جامعه

    • ااا
      0

      مردم ما از مردم زمان پیامبر وفادارتر و جهادی تر و مقاوم تر و .....هستن ...فقط انتظار اجرای عدالت رو دارن ...انتظار دارن جلو خانوادشون شرمنده نباشن ....به خدا من دیدم آخر شب یلدا بود چنتا پیرمرد عیال بار آجیلایی که رو پیاده رو ریخته بود رو جم میکردن میبردن به خونه ..به خدا هر خانواده ای چنتا لیسانس و فوق لیسانس و دکترای بیکار داره ...به خدا هر خانواده ای چنتا دختر و پسر دم بخت داره که دیگه دارن پیر میشن به خدا هستن خانواده هایی که با این وض معیشتی ندارن حتی چند سال یه بار گوشت بخورن ..به خدا ....به خدا با این وض زندگی حرامه ...داشته باشی و گوشت بخوری ولی همسایت نداشته باشه حرامه ....به خدا اگه یه کافرم این صحنه رو ببینه از غصه میمیره

    • ااا
      0

      اینجا جمهوری اسلامیه همه تو اسلام یه حقی دارن و قرآن گفته تنها یه توصیه داره

    • ااا
      0

      ‌لقمان به فرزندش سفارش کرد: «ای فرزند! تمام مرارت‌ها و تلخی‌های روزگار را تحمل می‌کنم ولی مرارت و تلخی فقر را نمی‌توانم تحمل کنم».

  • ناشناس
    0

    چگونه باید روحیه جهادی و انقلابی مردم را حفظ نمود؟ --- روحیه ی ده ها میلیون مردم انقلابی خدا پرست جان برکف ملت ایران اسلامی زمانی جهادی و شاد و با یاری خداوند همیشه آماده ی ایثار و فدا کاری می ماند اگر مفسدان اقتصادی همه ی بخشهای عمومی و خصوصی کشور و عوامل درونی گرانیهای شش ساله ی جانکاه و معنویت زدا و مدیران دولتی که ارزش پول ملی و قدرت خرید ملت را در ثروتمند ترین کشور منطقه یعنی ایران اسلامی با جهل به مدیرت عادلانه ی پولی بنفع دشمنان قسم خورده ی بیگانه بیش از ده برابر به حضیض پایین آورده و ده ها میلیون مردم بی بضاعت و بی پناه را در طول این مدت به فقر و فلاکت مرگ بار دچار کرده اند همه محاکمه و مجازات عادلانه ی آشکار و علنی شوند. مردم خدا پرست وفا دار ایران اسلامی فقط بخاطر برقراری و استقرار همیشگی عدالت دین خدا و بسط عدالت اسلامی در کشور قیام کردند و تا پیروزی انقلاب و بر قراری نظام عدالت محور اسلام در کشور برای این پیروزی و بقای نظام تا کنون صدها هزار تن از عزیز ترین افراد خانواده های خود و بستگان خویش را شهید داده اند. روحیه جهادی این مردم وفادار صبور خدا پرست را تنها محاکمه و مجازات عادلانه ی علنی مفسدان همه بخشهای دولتی و بخشهای خصوصی ، که سالها است با چپاول ثروتهای کلان ایران اسلامی بد ترین فجایع را تحمیل ملت کرده اند و بریدن همیشگی دستان پلید همه ی دشمنان استعمار گر غربی چپاول گر و بریدن دستان نوکران و مزدوران این چپاول گران جنایت پیشه ی خیانت کار از کشور ، می تواند شاد و آماده ی ایثار و فداکاری نگه دارد. باید همیشه با جدیت و صداقت و با مدیریت علمی ضابطه مند مؤمن عدالت گرای متعهد و با روی کرد جدی صادقانه به اقتصاد مقاومتی خود کفا خدا پسندانه تلاش شود ، بدون شعار ، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم متناسب با پشتوانه بسیار قدرتمندی که مردم ایران اسلامی در ثروتهای کلان خدا داده ملی دارند هر چه سریع تر به قیمت عادلانه ی حقیقی خود مانند سالهای دهه ی پیش باز گردانده شود.

  • رضا
    0

    اقتدار یک کشور بیشتر از اینکه از تعداد موشک های بالستیک باشه از چرخ های قدرتمند اقتصادش است. نمونه های زیادی هم داریم حالا کشور هایی هم داریم در کنار ارتش قدرتمند اقتصاد خوبی هم دارد نمونه بارز آن ترکیه که دقیقا این مشخصات را داراست. کشوری که روزی حسرت وضعیت ما را داشت حالا دارد کم کم ابرقدرت منطقه ایی می‌شود میدانید چرا؟ چون با همه دنیا در تعامل هست. با ایران و روسیه و آمریکا و فلسطین و..... روابط متقابل دارد از همه اینها هم سود می‌برد. والله اکر دنیا اجازه می‌داد خط لوله گاز صلح ازپاکستان و هند تکمیل شود و در کنار آن خط لوله گاز ایران به اروپا برود و سطح تولید نفت کشور به 5 میلیون بشکه برسد و توسعه در همه زمینه ها داشته باشیم و مثل ترکیه عمل کنیم عرص 5 سال قدرتمند ترین و پیشرفته ترین و ثروتمند ت ین کشور متطقه خواهیم بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها