نماینده مجلس ، اروپا را از کدام موشک ایران ترساند؟

شهاب 4 با برد بالغ بر 3000 کیلومتری خود در طیف موشک‌های بالستیک دوربرد کشورمان قرار دارد. شهاب 4 نخستین موشک ایرانی است که مشخصا با هدف حمل ماهواره و قرار دادن آن در مدار طراحی شده است.

نماینده مجلس ، اروپا را از کدام موشک ایران ترساند؟

چندی پیش حشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به آغاز استفاده اروپا از مکانیزم ماشه با بیان اینکه به هر میزان که کشورهای غربی به زبان دیپلماسی لطمه بزنند به همان میزان زبان دیگری در ایران حاکم می‌شود، گفت: خیانت‌های کشورهای غربی به ویژه بعد از برجام به دیپلماسی و در پیش گرفتن موضع خنثی یا دوگانه به تبعیت از آمریکا بعد از نقض برجام، فضا را به سمتی پیش برد که امروز این کشورها مجبور هستند تنها با نظامیان در ایران مذاکره کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نتیجه عملکرد اروپایی به تبعیت از آمریکا زبان دیپلماسی از بین رفت، ادامه داد: توصیه من به کشورهای اروپایی این است که کار را به جایی نرسانند که پروژه موشکی شهاب چهار در دستور کار قرار گیرد، به عبارتی همان طور که در کاهش تعهدات برجامی در گام پنجم تمام محدودیت‌ها از نظر حد و سطح برداشته شد در پروژه های موشکی نیز این حد و اندازه برداشته شود.

وی با بیان اینکه ناامن کردن جهان کار سختی نیست، تاکید کرد: یادآور می‌شوم که اگر زبان نظامی در مناسبات ایران با کشورهای اروپایی حاکم شود به طور حتم خبرهای بدی از تهران به گوش آنها خواهد رسید به طوری که از نظر امنیتی دچار مشکل خواهند شد.

اکنون پرسش این است که موشک شهاب 4 چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شهاب 4 یک موشک ساخت ایران است که در برنامه موشک‌های دوربرد ایران قرار دارد. این موشک نخستین موشک ایرانی است که برای حمل ماهواره و قرار دادن آن در مدار طراحی شده‌است. تغییرات روی موشک شهاب 4 منجر به ساخت موشک فضایی ایرانی شد که کاوشگر 1 نام دارد .

شهاب 4 با برد بالغ بر 3000 کیلومتری خود در طیف موشک‌های بالستیک دوربرد کشورمان قرار دارد. همچنین موشک فضاپیمای کاوشگر 1 نیز با اعمال برخی تغییرات ساختاری روی شهاب 4 تولید شد. این موشک با وجود کلاهک غیراتمی می‌تواند اهدافی در قاره اروپا را هدف قرار دهد. شهاب 4 قادر به حمل یک کلاهک 1 تنی تا مسافت 2750 کیلومتر خواهد بود.

به جز شهاب 4، شهاب های 3 و 5 و 6 هم در حال تجهیز و تکمیل توسط ایران است.

شهاب 3

مدتی پیش روزنامه‌ها اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که تعداد موشک‌های شهاب 3 ایران از تعداد 30 عدد به بیش از 100 عدد رسیده است. این موشک قادر است در تمام رژیم اشغالگر قدس نقاطی را مورد هدف قرار دهد.

به ادعای این روزنامه، این موشک همچنین علاوه بر قابلیت حمل میزان یک تن مواد انفجاری، می‌تواند کلاهک هسته‌ای هم با خود حمل کند.

در همین راستا هاآترص به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: رژیم صهیونیستی اطلاعات محرمانه مهمی را درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های موشکی سپاه پاسداران به ناتو داده است. برنامه دفاع موشکی ضد بالستيک اسراييل هنگامی آغاز شد که ایران موشک شهاب 3 را با موفقیت آزمایش کرد .

شهاب 3 بين 1500 تا 1600 کيلومتر برد دارد و می تواند همه نقاط کشور کوچک اسرائیل را هدف قرار دهد . به نوشته رویترز، اين موشک می تواند يک کلاهک اتمی حداقل نیم تنی را با خود حمل کند .

شهاب 5

تاکنون در خصوص این موشک بالستیکی دوربرد و بسیار پیشرفته اطلاعات محدودی منتشر شده است. با این‌حال با توجه به پیشرفت‌های صنعت موشکی کشور انتظار می‌رود که با تولید شهاب 5 این موشک قاره‌پیما قادر به تخریب اهداف بسیار دوردست باشد. مقامات رسمی کشورمان تا کنون از این موشک رسما رونمایی نکرده‌اند.

شهاب 6

این موشک دوربرد ظاهرا با برد حدودا 3000 کیلومتری، یک کلاهک 1000 تا 1500 کیلوگرمی و بهره‌گیری از سوخت جامد تولید خواهد شد. همچنین به عقیده برخی کارشناسان در تولید این موشک از فناوری‌های کشورهای روسیه و کره‌شمالی نیز استفاده می‌شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • عدالت
    0

    درود بر نیروهای مسلح ...درود بر سپاه

  • علی فیضی
    0

    اروپایها را باید ترساند سه سال روحانی را یر کار گطذاشتن حالا هم شوارای حل اختلاف شده اند حرافهای این گاو چران را ایران تحمیل کنند .

  • ناشناس
    0

    فقط خدا کنه با حملات سایبری اینا رو آمریکاییها اینارو شلیک نکنن تو سر خودمون .

  • .
    1

    حتما در 1000 کیلومتری هدف به زمین خواهد خورد یا اشتباهی جای دیگر را میزند. مرگ بر جنگ و جنگ طلبان از هر طرفی که باشد

  • محمد
    0

    جانم فدای هر سپاهی

  • رم
    0

    آفرین به نیروهای هوا فضا خداقوت دستان دردنکند برد موشکهایامان راتا دورترین نقطه آمریکا برسانید.

  • پ.ن
    0

    فقط قبل از شلیکش یه نخبه پیدا کنید پشتش بذارین ...نه اینکه کلی پخمه رو جم کنین که ججور دروغی رو به مردم جهان بگیم....

  • نماینده
    0

    احتمالا موشک خودش را نشونشون داده

  • حسین
    0

    ایران باید با این موشک ها پایگاه منافقین در البانی غرب اروپا را بزند تا اروپاییها بیان به التماس نه اینکه هی شاخ شونه به رخ ما بکشند

  • رضا
    0

    آقا هر کی گفت بالای چشمتون ابروست 2 تا شهاب 4 خرجش کنید تا همه از ما حساب ببرند!!

  • ماد
    0

    ولله من نمیدونم کی اینا رو نماینده مجلس میکنه ؟!اقا این دیگر چ حرفی بود اخر چرا این کارو با انقلاب اسلامی میکنید مگر وجدان ندارید؟!! بهتر نبود شما بعنوان نماینده تهدید میکردی با وضع قوانین بهتر ساختار مدیریت و تصحیح میکنیم مثلا مالیات شفاف حقوق های شفاف مبارزه با اختلاس وهزار مشکلی که باید به دست نماینده ها حا شه ایا این بهترین انتقام امثال شما نیست . نظامی ها هم خودشان به کمک خدا وظیفه خود را انجام میدهند موشک رو به رخ کی میکشی اونا با این حرف شما خیلی خوشحال هم میشوند تانک و پدافند و شیمیای های مونده شون رو میفروشند نکنید اینکاررو خدا شاهده برای هر حرفتون اسلام ضربه میخوره

  • موسوی
    0

    درودبرغیرورمردان سپاه وارتش ولی کارنمایندگی حل مشکلات مردم است برادرمن

  • وحید
    1

    موشک حلبی.باحلب درست شده

  • حبیب
    1

    چقد مقالتون احمقانه است! خوب مکانیسم حل اختلاف به ایران میگوید برگردد به تعهدات خود

  • هوشیار مهدیپور
    0

    مکانیسم ماشه فقط یک اصطلاح ژورنالیستی هست و با مکانیسم حل اختلاف فرقی ندارد ، مباحث موشکی ما هم تاثیری در این داستان نداشته ...اخبار درست منتشر کنید ، با ذهن مردم بازی کردن خوب نیست

  • محمد جواد
    0

    قدرت بازدارندگی برا هر کشور لازمه. این قدرت موشکی ایرانه که الان برامون امنیت آورده وگرنه الان مثل عراق و افغانستان شده بودیم

  • جنوبی
    0

    ایکاش هزینه هاییکه برای هر موشک که ساخته وشلیک میشه رو اعلام کنین که مردم بدانند با هزینه هر کدام که میلیاردها خرجش شده چه ها میشد کرد اگر دشمن تراشی نکنین که شرط اوله دیگه نیاز به تحمیل این هزینه به اقتصاد در حال فروریختن این کشوره نمیشید .شوروی بهترین نمونه بود

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      نمیخواستم نظر بدم چون بیشتر نظرهام چاپ نمیشه اینم معلوم نیست.کدوم هزینه جنوبی جان؟ مثال میزنم خوب دقت کن.سالی که مثلا درامد کشور ۳۰۰ میلیارد دلاره بودجه نطامی حدودا ۱۲ میلیارد دلاره .یعنی چی ؟ یعنی نزدیک ۲۹۰ میلیارد دلار دست دولته .حالا همون ۱۲ میلیارد دلارم بهشون نمیدن.۱_نزدیک هشتصد هزار نفر حقوق پرسنل و سرباز و خورد و خوراک ۲_نگهداری تجهیزات خودش بودجه میخوادمثلا نگهداری و اموزش خلبان از خود جنگنده بیشتر آب میخوره۳.اکثر زیرساخت های مملکت اعم از جاده سازی تونل و غیره کاره نیروهای نظامیه ۴.سیل و زلزله و فلان نیروهای نظامی میان وسط ۵ .موقع دفاع از مملکت نیروی نظامی خودشو سپر من و تو میکنه۶.المان و ژاپن نزدیک ۴۰ میلیارد دلار .امریکا ۷۰۰ میلیارد دلار و عربستان و ....هزینه میکنن ک کشورتو تیکه تیکه کنن.۷.این بودجه کم باید خرج تحقیقات و بروز آوری سلاح بشه ۸.نگو نرن کمک سیل زده ها که دولت عزیز متاسفانه توانشو نداره مردم تلف میشن۹.نگو کار اقتصادی نکنن ک امریکا بیست سال پیش قانون داماتو گذاشت ک کسی زیر ساخت تو ایران نسازه ۱۰.حالا ازین همه خرج چقدر ب موشک میرسه ؟ ۱۱.موشک نداشته باشیم اونوقت ک عربستانیه اومد بالا سرت گفت اهلا و سهلا بیا بریم بازرسیت کنم حرف الانتو یادت بیار ۱۲.حالا مشکلات مملکت لنگ اون مثلا ۳درصد بودجه کشوره با بقیه ۹۷ درصدش چیکار میکنن این بدبختا با این بودجه کم ابن همه کار میکنن اگه همشو داشتن چی کار میکردن .الکی یچی شنیدی داری مثل طوطی تکرار میکنی .ببخشیدا

  • امیر خسروی
    0

    اینها کذب محض هستش بعنوان مطلع عرض میکنم. اصلا نماینده مجلس چه حقی داره و چه اجازه ای در رابطه با مخفی ترین برنامه های نظامی اطلاع رسانی کنه! بجای بوق و کرنای دروغ و خالی بندی بفکر مردم واقتصاد باشید. نظامی ها کارشونو بلدن و در موقع لزوم هم خودسون اطلاع رسانی به مردم شریف ایران و دنیا رو انجام میدهند.

  • میلادرضایی
    0

    اولٱ:بایدبگم کسی که خودشو ایرانی میدونه و داخل این مرزوبوم زندگی میکنه وظیفه‌شه ازصمیم قلب،خالصانه ومخلصانه ‌ازعزیزان سپاه پاسداران تشکرو قدردانی کنه که بازحمات و تلاشهای بی‌وقفه و شبانه روزی چنین تسهیلات پیشرفته‌ایی ساختن وباعث اقتدار نظامی کشور عزیزمون شدن که اگر این اقتدار واین تسحیلات نظامی نبودشک نکنید بی‌تردید ایران عزیزمون الان خیلی خیلی داغون تر و ویران تراز عراق،سوریه،افغانستان و..........بود یعنی دقیقا چیزی که مد نظر امریکا و هم‌پیمانان کثیف‌ترازخودشه. دوما:خدمت اون دوستی که موشکهاروحلبی میدونه باید عرض کنم همین موشکهای حلبی پایگاه امریکا رو تو عراق با خاک یکسان کرد و باعث عقب نشینی شد. ویااون دوست عزیزی که گفته مکانیسم حل اختلاف به ایران میگوید برگرد به تعهدات خود،دوست عزیزم میشه بگی چرا ایران باید متعهد بمونه درحالیکه هیچکدام از کشورها به هیچکدام‌ از تعهدات‌ خودشون‌ پایبند نبودن؟؟احتمالا شماتوزندگیت هیچوقت نتونستی حقتو بگیری وهمیشه تو سری خور بودی که همچین انتظاری از کشورت داری. درسته که گرانی،تورم،فقر،اعتیاد،بیکاری،دزدی،و.....توی کشور داره بیداد میکنه ولی این دلیل نمیشه که پشت دلیر مردان سپاه رو خالی کنیم چون اینها هچکدامشون ربطی به سپاه نداره،فقط دوست دارم 10دقیقه فکر کنی که اگر داعش موفق میشد از مرز رد بشه ویه شهرها مون حمله میکرد ناموس‌مون،زن وبچه،خواهرو مادرمون رو میخواستم چیکار کنیم؟از دست اون حرامزاده کجا قایم شون میکردیم؟ به این فکر کنید که با توی خونه‌ت باخانواده‌ت نشستی بعد یه مشت حرامزاده از خدا بی خبر بریزه توی خونه‌ت ،بببن اون لحظه چی به سر ناموس آدم میاد؟؟ هیچ به این فکر کردین؟؟؟؟؟؟؟ پس از این به بعد یادتون باشه هروقت اسم سپاه پاسداران از دهنتون بیرون میاد پشت سرش یه صلوات هم واسه سلامتیشون بدین من نه سپاهی‌ام نه بسیجی عین شما یه آدم عادی‌ام که توی این مملکت زندگی میکنم10ساله ازدواج کردم یه پسر3ساله هم دارم با این وجود هنوزهم با پدر و مادرم توی یک خونه زندگی میکنم و نتونستم تا الان یه خونه اجاره کنم دست زنمو بگیرم برم توی خونه خودم اینهارو گفتم‌که یه موقع فکر نکنید نفس من داره جای گرم در میاد.

  • reza
    0

    درود بر مرزبانان این مرز و بوم قدرت بازدارندگی برای هر کشوری لازم هست.کاشکی اقتصادمان هم درست میشد.

  • موشک انداز
    0

    با احترام به نظرات کلیه کاربران گرامی به حضور انور عزیزان خودم برسونم که قدرت نظامی و اقتصادی لازم و ملزوم هم هستند اگه قدرت نظامی کشور رو کپی کاری هم فرض کنیم خیلی کار بزرگی انجام شده است و جای خدا قوت داره به تمامی نیروهای مسلح کشور و لی اینکه تمام توان اقتصادی کشور رو خرج امور نظامی و گروهای نیابتی هم کنیم کار عاقلانه ای نیست در بعد نظامی کار های عالی انجام شده ولی متاسفانه تمام توجه حاکمیت به بعد نظامی سمت و سو گرفته واز معیشت مردم غافل شدن مثال بارز این ادعای بنده کشور روسیه که همانطوریکه شما سروران محترم می دانید دومین قدرت نظامی دنیا ست ولی نمی تواند در مسائل جهانی مانند امریکا تاثیر چندانی داشته باشد چون قدرت اقتصادی ندارد مسئولین محترم توجه داشته باشند عدم توجه به مسائل اقتصادی اجتماعی و سیاسی مردم داخل هر کشوری ویران کننده تر است از هر بمب اتمی است که به ان کشور اثابت کند

  • عباسی
    0

    دست مریضادمیگم به ارتش عزیزوسپاهیای مظلوم بعضیایجوری نظرمیدن انگارایران وسط اروپاقرارگرفته نه جونم ازاین خبرانیست وهابیواسراعیل به کمترازتیکه تیکه شدن ایران عزیزرضایت نمیدن ایناهمش بهونه گیریه اگریذره عمیقترفکرمیکردیدبهتردرک میکردید اینهمه نیروتومنطقه چقدبه کارمامیاد

  • م م
    0

    فقط میتوانم بگویم جان ومال وزندگیم ام فدای شمابچه سپاهیها وغیورمردان ارتش دلاوروقهرمان ایران عزیزمان دست مریزاددلاورمردان ایران زمین

  • جواداسماعیلی
    0

    باسلام‌وخداقوت‌به‌تمامی‌سربازان امام‌زمان‌‌(عج) اینجا‌ایران‌است سرای‌شیران‌است‌خاک‌پاک‌دلیران‌وشهیدان‌وپاکان‌است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها